دسته‌بندی نشده

قیمت تایر افزایش می یابد + مجوز

صدور مجوز افزایش قیمت تایر+سند

یکی از راههای قانونی افزایش قیمت یک محصول تولیدی توسط کارخانجات کشورمان، اخذ مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است که از نهادهای مهم زیر مجوعه وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود. این سازمان با بررسی درخواست ها و مستندات واحدهای صنعتی، اجازه افزایش نرخ محصولات را به آنها می دهد.

 

در یکی از آخرین مجوزهای صادره توسط سازمان حمایت، مقرر شده است قیمت های جدید محصولات کارخانجات مشهور تولید تایر مانند بارز، پارس، کویرتایر، یزد تایر و لاستیک خوزستان افزایش یابد و این نرخ جدید، از اول آبان سال 93، قابل اجرا خواهد بود.
نکته جالب در ابلاغیه سازمان حمایت مصرف کنندگان به رییس انجمن صنفی صنعت تایر که نسخه ای از ان به دست صبحانه رسیده، این است که رسما در آن تاکید شده است که ضروری است افزایش قیمت لاستیک های سایز سنگین با «شیب ملایم» صورت بگیرد؛ اصطلاحی که طی ماههای گذشته همواره با تمسخر مخالفان و منتقدان دولت همراه بوده است.

قیمت تایر- مجوز افزایش

البته در ادامه این بخشنامه تاکید شده است که در صورت کاهش قیمت مواد اولیه و عوامل بهای تمام شده، این موافقت نامه از حیث اعتبار ساقط و قیمت محصولات تولیدی می بایست اصلاح شود. همچنین اهتمام به تامین نیاز داخلی، رعایت قیمت درب کارخانه، صدور فاکتور معتبر و جلوگیری از هرگونه تبعیض در فروش مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا