کاشانی ها صاحب پیست می شوند

یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

کاشانی ها صاحب پیست می شوند
به نقل از کاشان نیوز-مهدی سلطانی راد :فرصت گفتگو با رئیس جوان هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری کاشان در حاشیه مسابقه یکروزه اتومبیلرانی باشگاه هواداران یکی از شرکت های خودرو ساز ایران در کاشان فراهم شد . جائی در نزدیکی باغ تاریخی فین کاشان و در همسایگی دیوار به دیوار با استادیوم بزرگ این شهر که روز به روز فرسوده تر می شود و این در حالی است که اگر همهمه و شور و هیجان جمعه های هر هفته مشتی نوجوان و جوان کاشانی عشق سرعت که در پی فرصتی برای تخلیه هیجانات و انرژی خود هستند نباشد دیگر هیچ رد و اثری از واژه ورزش در اینجا پیدا نخواهید کرد!
سعید زارع یک سالی هست که ریاست هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی کاشان را بعد از مدتی نه چندان دور که سمت دبیری این هیئت را بر عهده داشت پذیرفته. زارع درباره تاریخچه آغاز به کار این هیئت در کاشان می گوید : حدودأ ۲۰ سال پیش بود که ورزش موتورسواری در کاشان به همت سرهنگ حسین زاده صاحب تشکیلات شد و چون خود ایشان به این رشته علاقه داشت اولین رئیس هیئت موتورسواری کاشان هم خود وی بود و تقریبأ ۱۲ سال بعنوان رئیس هیئت به فعالیت پرداخت . محمد نراقی نیز که از علاقمندان به این ورزش است و تا کنون برای پاگرفتن ورزش موتورسواری و سپس اتومبیلرانی در کاشان خیلی زحمت کشیده سمت دبیری هیئت را بر عهده داشت .
پیست کاشان-1
زارع که گویا آن زمان خودش از اعضای فعال هیئت هم بوده درباره مکان آن روزهای ورزش موتورسواری در کاشان می گوید :  ابتدای جاده ابوزیدآباد و پشت سیلوی کاشان به همت رئیس و دبیر هیئت پیست موتورسواری احداث شد و این در حالی است که در آن سالها فقط با موتور های به اصطلاح تریل این ورزش انجام می شد . ایجاد تپه های خاکی و پیست برای موتورسواری بسیار سخت و مشکل بود که آقای نراقی برای احداث آن پیست خیلی زحمت کشید.
رئیس جوان هیئت اتومبیلرانی کاشان درباره ادامه سیر تحولات این هیئت ورزشی در طول این سالها ادامه می دهد :بعد از سرهنگ حسین زاده ، دبیر هیئت سمت ریاست را بر عهده گرفت و آقای نراقی شد همه کاره تشکیلات هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی کاشان.  بنده هم پس از پیشنهاد دبیری هیئت ، این سمت را به مدت حدود ۴ سال بر عهده گرفتم و این داستان ادامه داشت تا اینکه حدود ۳ سال پیش سرهنگ جوکار جای آقای نراقی را در رأس هیئت گرفت و دبیری هیئت کماکان بر دوش من بود تا اینکه به دلیل ادامه تحصیل از سمت دبیری استعفا دادم . دوری من از هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی کاشان کمتر از ۲ سال طول کشید تا زمانی که سرهنگ جوکار از ریاست هیئت استعفا داد و اداره ورزش و جوانان کاشان بدلیل اینکه مسیر این ورزش در کاشان بشدت به بیراهه رفته بود و مثلأ کمیته بانوان هیئت تعطیل شده بود و برخی در پیست اتومبیلرانی کاشان بجای پرداختن به اصل ورزش بنگاه خرید و فروش موتور به راه انداخته بودند به بنده پیشنهاد کرد که ریاست هیئت را بپذیرم و اکنون یک سالی هست که همه بار تشکیلات ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی کاشان بر دوش من است .
پیست کاشان -2
زارع درباره موجودیت فعلی این ورزش هیجان آور و البته کمی تا قسمتی پرخطر در کاشان می گوید:در حال حاضر در مجموع ۵۰ دارنده کارت بیمه ورزشی خانم و آقا عضو هیئت هستند . در بخش اتومبیلرانی بانوان نیز حدود ۱۵ نفر به فعالیت می پردازند و به زودی قصد داریم تا مسابقاتی را در رشته اتومبیلرانی بانوان در کاشان برگزار کنیم تا بخش بانوان هیئت از رخوت و سستی خارج شود . در همین بخش بانوان و قسمت اتومبیلرانی و کارتینگ نیز در فکر برگزاری کلاس های آموزشی هستیم تا از لحاظ بالابردن مهارت های فنی نیز بانوان اتومبیلران کاشان ارتقا پیدا کنند . ضمن اینکه در حال حاضر اتومبیلرانی بانوان و آقایان در کاشان فعال است و در بخش موتور کراس آقایان و با همت شهرداری پیست پارک لاله آماده شده است تا در آن تمرینات و مسابقات این بخش برگزار شود .
استاندارد سازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی کاشان در کنار ورزشگاه بزرگ این شهر نکته مهمی است که سعید زارع در این گفتگو به آن پیشنهاد می کند:مدتی پیش شهردار کاشان از پیست موتورسواری و اتومبیلرانی بازدید کرد و قرار شد تا مجوز تغییر کاربری پارکینگ استادیوم به پیست استاندارد اتومبیلرانی و موتورسواری صادر شود و شهردار کاشان پذیرفتند که با ترمیم نقاط معیوب و غیراستاندارد پیست با آسفالت مناسب و حذف نقاط حادثه خیز آن به زودی شاهد افتتاح و رونمائی از سومین پیست استاندارد موتورسواری و اتومبیلرانی ایران بعد از پیست ورزشگاه آزادی تهران و پیست شهر کرج در کاشان باشیم .


بدون دیدگاه