اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

طراحی تایر مولد برق GOODYEAR

طراحی تایری که برق تولید می‌کند

 به تازگی تایر خاصی برای خودروهای برقی طراحی شده که با استفاده از نور خورشید و گرمای ناشی از مالش لاستیک با زمین، برق تولید کرده و از آن برای پرکردن باتری این خودروها استفاده می‌کند.

به نقل از فارس، با توجه به محدودیت های باتری های خودروهای برقی که زمان استفاده از آنها را کاهش می دهد، کاربرد این روش می تواند تا حدی از محدودیت های موجود در این زمینه بکاهد.

در این تایرها از لایه ای از مواد حرارتی پیزو الکتریک استفاده شده که موجب تامین انرژی برق از گرما شده و سپس این گرما به باتری منتقل می شود. برای این کار رانندگی در شرایط عادی کافی است و لزومی به افزایش سرعت خودرو برای گرم شدن بیش از حد تایر نیست.

تایر مولد برق-2

این تایر که BH03 نام دارد به گونه ای طراحی شده که می تواند هم نور و هم گرما را جذب نماید. لذا وقتی خودرو پارک شده باشد نیز تایر گرمای محیطی را جذب کرده و آن را به انرژی الکتریکی مبدل می کند.

Goodyear شرکت سازنده این تایر، در حال ساخت تایر جدید دیگری نیز هست که در زیر آج بیرونیش از سه حلقه تیوب استفاده شده است. این تایر دارای پمپی داخلی است که از این طریق میزان فشار باد بر مبنای شرایط جاده تنظیم می گردد. مشخص نیست این تایرها چه زمانی به تولید انبوه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا