به روز رسانی زامیاد آبی بعد از 42 سال،”پادرا” معرفی شد + مشخصات فنی

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ | 5 نظر

به روز رسانی زامیاد آبی بعد از 42 سال،”پادرا” معرفی شد + مشخصات فنی

زامیاد می‌خواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی به‌روزتری جایگزین کند. مدیرعامل شرکت زامیاد،‌ در نشستی با رسانه‌ها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغه‌های تولید،‌ تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سال‌های اخیر استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یک‌سو اجرای این طرح‌ها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.

پادرا وانت-2

به نقل از پردیس خودرو – وانت پادرا نمونه ارتقا یافته وانت نیسان می باشدبطور کل این خودرو بر اساس پلت فرم نیسان طراحی شده است .طراحی خارجی این خودرو چنگی بدل نمی زند و بسیار ساده و همانند خودروهای قدیمی چینی می باشد.چهره جلو خودرو متشکل از چراغهای جلوی بزرگ می باشد که در نگاه اول ما را بیاد چراغهای تویوتا پرادو 2005 می اندازد که بصورت بسیار ناشیانه تغییر کرده است.عقب این خودرو همانند خودروی نیسان می باشد و بجز چند تغییر جزیی ،تغییر خاصی نکرده است.

وانت پادرا-مشخصات فنی

وانت پادرا مشخصات فنی-2    وانت پادرا-مشخصات فنی-2

مهندس حمیدی افزود: 42 سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات در حال تولید بود. این محصول نقاط ضعفی دارد و رویکرد ما از رده خارج کردن این خودرو از خط تولید است البته رسالتی که این محصول در بازار حمل‌ونقل کشور ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و این محصول به‌شرط افزایش کیفیت توانایی عرضه خدمات در سال‌های آینده را دارا است.

وی افزود: توان باربری این محصول معادل 3 وانت است و این در حالی است که محصولی که یک‌سوم این خودرو بار حمل می‌کند در هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که نیسان آبی زامیاد در هر 100 کیلومتر سه برابر بار حمل می‌کند و تنها 12 الی 13.2 لیتر مصرف سوخت دارد.

پادرا وانت-3

مهندس حمیدی ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت 18 لیتری وانت‌های نیسان کاربراتوری که در گذشته تولید می‌شد، اظهار داشت: کاهش مصرف 1 لیتر بنزین بسیار سخت و هزینه‌بر است و امروز این خودرو نسبت به گذشته خود 5.5 لیتر کاهش مصرف سوخت دارد و این در حالی است که از زمان تولید مدل دیزل این خودرو تاکنون هزار میلیارد تومان منافع برای کشور از جهت صرفه‌جویی سوخت ذخیره شده است.

وی در ادامه افزود: به منظور تغییر ظاهر خودروی نیسان آبی،مدل پادرا تولید شد که در ابتدا دست‌ساز بود و خط تولید نداشت. این خودرو با مصرف سوخت کمتر و راحتی فرمان پذیری و هندلینگ به گیربکس 6 دنده مجهز شده است و تاکنون 110 الی 120 دستگاه از این مدل تولید شده که به ارگان‌ها در قالب مزایده فروخته خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت خودرو مشخص شود و در اردیبهشت ماه سال آینده فروش پادرا به عموم مشتریان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: تا امروز نزدیک به 50 دستگاه از این خودرو به کشورهای تونس،ترکمنستان و لیبی صادر شده است.

وی در ادامه افزود: درصد زیادی از خودروهای در حال تردد کاربراتوری و فرسوده هستند و ما اصرار داریم که دولت برای تعویض این خودروها با مدل‌های انژکتوری حمایت لازم را انجام دهد.

وانت پادرا-2

در ادامه مهندس فداکار، معاون مهندسی شرکت زامیاد، گفت: یکی از مباحثی که بسیار درباره آن بحث می‌شود میزان مصرف سوخت نیسان آبی است درحالی‌که طی بررسی‌های انجام شده وانت NI(بنزین سوز) در حالت بدون بار 11.7 لیتر و نیمه بار 12.9 لیتر و تمام بار 14.62 لیتر و ترکیبی 13.11 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت دارد.

وی افزود: وانت دیزل ND نیز در حالت بدون بار 8.48 لیتر و تمام بار 10.05 لیتر و ترکیبی 9.35 لیتر بنزین مصرف سوخت دارد.

در ادامه مهندس درویش،معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، افزود: طی دو سال اخیر سبد محصولات این شرکت شامل محصولات دوگانه‌سوز، دیزل و بنزینی بوده که از 38 هزار دستگاه خودرو فروخته شده 36 هزار دستگاه دوگانه‌سوز و دیزل می‌باشد.

وانت پادرا-3

وی افزود: در سال جاری، 32 هزار دستگاه خودرو در شرکت زامیاد تولید شد که تنها 1400 دستگاه آن مدل بنزین سوز است.

وی در ادامه به پروژه‌های در حال اجرا در این شرکت اشاره کرد و افزود: تعدادی از پروژه‌ها بر روی پلت فرم نیسان انجام شده که می‌توان به پروژه‌های پادرا، اکستند، پادرا دو کابین و Z100 (تغییر اتاق) اشاره کرد. همچنین پروژه‌هایی نیز شامل تغییر پلت فرم است که می‌توان به ارتقا موتور به یورو 6 دیزل، گیربکس جدید 6 دنده و بهینه‌سازی شاسی اشاره کرد.

وانت پادرا-1

مهندس درویش در ادامه به پروژه‌های محصول جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی، پروژه DSFK که کامیونت زیر یک تن با استاندارد یورو 5 و دو ایربگ می‌باشد در محدوده قیمتی 30 میلیون تومان و شمار 2 هزار دستگاه تا اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین محصول ون مسافری و باری برای طرح روستایی به‌صورت CBU وارد و در سال آینده عرضه خواهد شد.

 

توقف تولید وانت شوکا 

وی همچنین شرکت زامیاد را شاگرد اول شرکتهای گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد و افزود : تا پیش از این شرکت زامیاد دغدغه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان شده بود اما امروز شرکت زامیاد جزء بهترین شرکتهای گروه سایپا قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به توقف تولید وانت شوکا گفت : وانت پادرا با توجه توقف تولید وانت شوکا رونمایی و عرضه می شود اما به زودی محصول جدیدی جایگزین وانت شوکا خواهد شد.


5 دیدگاه

  1. محمد | آذر 10, 1395 | لینک نظر

    بابا جمع کنید این اسباب بازی ها رو
    آلاف کردید ملت رو

  2. مرتضي | آبان 21, 1394 | لینک نظر

    يه ماشينيه بدتر از شوکا

  3. majid | اسفند 23, 1393 | لینک نظر

    آییییییییییییییییییییییییییییییی… خیامی کجایی که بیایی ببینی با صنعت خودرو چکار کردن!!!! واقعا آدم گریه اش میگشره زمانی ایران زبان زد خودروسازی بود و کره جنوبی دست به دامن ایران بود که خط مونتاژپیکان رو بگیره حالا کره شده ابرقدرت خودرو سازی دنیا و ماهنوز داریم چزاغ و سپر گاری های عهد عتیق رو عوض میکنیم و کلی هم به خودمون افتخار میکنیم!!!

  4. ali | اسفند 21, 1393 | لینک نظر

    به به…. برادرای چینی چه کردن..!

  5. alireza_r | اسفند 21, 1393 | لینک نظر

    بزرگترین تفاوتش با مدل قبلی اینه که رنگش از آبی به سفید تغییر پیدا کرده! احتمالا از این به بعد به این باید بگیم ‘نیسان سفید’!