اخباراخبار داخلی

تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴ تغییری نکرد

یک مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو نسبت به سال۹۳ تغییر نکرد، گفت: واردات خودروهای کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی تعرفه ۴۰ درصدی دارد و ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است.

به گزارش مهر، سیدعباس حسینی با بیان اینکه کتاب مقررات واردات و صادرات سال ۹۴، تا آخر فروردین ماه منتشر خواهد شد، گفت: هم اکنون تغییرات تعرفه‌ای در سال جاری بر روی سایت سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد و فعالان اقتصادی و تجار می‌توانند تا پیش از انتشار کتاب مقررات واردات و صادرات، این تعرفه‌ها را ملاحظه کنند.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، تعرفه واردات خودرو در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و تعرفه خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هم همچنان ممنوع است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعرفه واردات خودرو ۴۰ درصد است و البته برای برخی از انواع خودروها متناسب با حجم موتور آن که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی باشد، تعرفه ۵۵ و ۷۵ درصدی دارد، اما وارداتشان ممنوع است و علیرغم تعیین تعرفه، اجازه واردات وجود ندارد.

دنده 6 – با توجه به شرایط فعلی و عدم افزایش تعرفه واردات در بازار، تقریبا هیچ دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای واردتی در سال 94 وجود ندارد و حتی در صورت کاهش احتمالی نرخ ارز باید انتظار کاهش قیمت ها را نیز داشت.البته شرایط بازار برای خودروهای تولید داخل متفاوت خواهد بود و احتمال افزایش قیمت این محصولات به دلیل افزایش هزینه های سربار تولید، وجود دارد.

1 دیدگاه

  1. اگر تغییر میکرد باعث تعجب بود. مهم نیست مردم در خودروهای نا ایمن کشته شوند یا شهرها توسط خودروهای پر مصرف داخلی
    الوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا