قرارداد های ناعادلانه فروش اصلاح می شوند

پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴

قرارداد های ناعادلانه فروش اصلاح می شوند

اصلاح آیین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو

ایسنا: اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد. اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو از چند سال پیش در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
این اصلاحیه سرانجام در اواخر سال گذشته به تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید و براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده است. در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، برخی کاستی‌ها و ابهامات آیین‌نامه پیشین برطرف شده است به‌گونه‌ای که در آیین‌نامه جدید زمان‌بندی و ضوابط فروش و پیش‌فروش خودرو در کشور تعیین شده است. بنابراین با اجرایی شدن آیین‌نامه جدید، عرضه‌کنندگان خودرو در کشور در صورت وجود تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده ملزم به پرداخت جریمه تاخیر به مشتریان خواهند بود. همچنین واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو اجازه نخواهند داشت بیشتر از موجودی خود در گمرک یا ظرفیت تولید فعال خود، خودرو پیش‌فروش کنند و فروش فوری نیز منوط به وجود خودروی آماده تحویل خواهد بود. پس از تایید هیات دولت، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به تمام واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

ابلاغ دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش

ایسنا: دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو از ابلاغ دستورالعمل جدید شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو خبر داد. عباسعلی غیاثی اظهار کرد: این دستورالعمل جدید، ویرایش چهارم دستورالعمل خدمات پس از فروش صنعت خودرو است. وی با بیان اینکه در این دستورالعمل ضوابط ارزیابی سطح کیفی خدمات پس از فروش صنعت خودرو سختگیرانه‌تر شده است، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این دستورالعمل شاهد افزایش سطح کیفی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو خواهیم بود. دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: تمرکز دستورالعمل جدید بر جلب رضایت مشتریان است به همین دلیل علاوه‌بر رده‌بندی‌های پیشین مبنی بر وجود نمایندگی‌های سطح یک، دو و سه ایجاد نمایندگی‌های ممتاز نیز در آن پیش‌بینی شده است. وی افزود: نمایندگی‌های ممتاز که ایجاد خواهند شد، خدماتی فراتر از سایر نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ارائه داده و تجهیزات کامل‌تر و خاص‌تری خواهند داشت. غیاثی با بیان اینکه این دستورالعمل در ابتدای سال جدید به تمام شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان ابلاغ شده است، تصریح کرد:‌ با اجرای این دستورالعمل نمایندگی‌هایی که کیفیت خدمات پس از فروش خود را ارتقا دهند، تشویق شده و با نمایندگی‌های کم کار برخورد خواهد شد.


بدون دیدگاه