پیشرفت سریع چینی ها در بازار SUV

یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ | 51 نظر

پیشرفت سریع چینی ها در بازار SUV

 

دنیای اقتصاد دو سال پیش، فقط یک شاسی‌بلند چینی در میان 10 شاسی‌بلند برتر بازار خودرو چین حضور داشت. اما در سه ماه نخست امسال، این تعداد به هشت خودرو جهش کرده است. این مساله نشان می‌دهد خودروسازان چینی در بازار این کشور در رقابتی تنگاتنگ با برندهای خارجی قرار دارند. به گزارش رویترز، به‌رغم سیاست‌های ترجیحی دولت چین، خودروسازان بومی برای فروش خودروهای سدان در رقابت با خودروسازان خارجی مانند فولکس‌واگن و جنرال موتورز ناکام مانده‌اند. با این وجود، خودروسازان چینی توانسته‌اند در رقابت با شاسی‌بلندها موفق باشند. سخنگوی شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، در این باره می‌گوید: «بازار داخلی خودروهای شاسی‌بلند وارد رشدی پایدار و سریع شده است و چشم‌انداز این بازار توسعه‌یافته و برندهای بومی بیشتری خود را مطرح کرده‌اند. علاوه براین، شرکت‌های بی‌وای‌دی، گریت وال، جیلی و دیگر برندهای بومی در زمینه تکنولوژی، کیفیت و خدمات پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند.» سال گذشته فروش خودروهای شاسی‌بلند در چین بیش از یک سوم افزایش یافت و به 82/   3 میلیون خودرو رسید.


51 دیدگاه

  1. رامین | اردیبهشت 2, 1394 | لینک نظر

    پ.ن البته بنزین سوپر ساخت داخل هم همونطور که می دونید بی رنگه

  2. رامین | اردیبهشت 2, 1394 | لینک نظر

    “دنباله گر پستهای مرتبط به ام جی هستید” بد نیست عنوان پست رو بخونید :))) “پیشرفت سریع –چینی ها– در بازار SUV” این پست مربوط به ماشین های چینیه و وقتی شما که خودروی خودتون رو چینی نمی دونید می تونید حضور داشته باشید در این پست و مرتب از ام جی که به قول خودتون چینی نیست مطلب بگید پس منعی برای حضور منم وجود نداره ؛)
    در ضمن باید بعد دو سال متوجه می شدید که رنگ بنزین سوپر سبز یا آبیه و بنزین معمولی قرمز و تعمیرکار نمایندگی ام جی گفت براحتی از همین نکته متوجه نوع بنزین می شن

  3. نریمان | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

    آقا رامین ، اولا بنزین سوپر و معمولی به راحتی قابل تشخیص نیست و نیاز به آنالایزر هست که اندازه اون در ابعاد کانتین میباشد ، بنابراین اگر هم چنین حرفی زدند فقط بلوف بوده ، درباره کیفیت کره ایها و قیمت های گزافشون ، دلایل بسیار هست که بارها مطرح شده و انحصار خانواده گرامیها در واردات بر کسی پوشیده نیست .
    در ضمن نیازی به داشتن دو جعبه اکتان نیست ، بنده خودم بعد دوسال ، ۸ عدد قوطی اکتان فقط استفاده کردم و داشتن یک یا دو قوطی کافیه .
    اگر توجه نمایید به پستها ، اصرار نیست بلکه دفاع در مقابل تهاجم و تخریب هست ، هر جا صحبت از ماشین میشه ، یک عده سعی میکنند ربطش بدند به ام جی . آیا در نوشته های من تعریف و تمجید شخصی دیدی ؟
    حالا چه دلیلی دارد که در مقابل این پستها و دفاع و یا بقول شما تاکید تکراری ، دنباله گر پستهای مرتبط به ام جی هستید.

  4. رامین | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

    آقای نریمان لطفا صحبت های من رو تغییر ندید من هیچ وقت از ابطال گارانتی حرف نزدم ….گفتم ((شامل گارانتی نمی شه))…مشخصا چند نمایندگی ؛ نمایندگی مرکزی شرق در خیابان دماوند و نمایندگی مرکزی غرب کیلومتر 9 کرج و نمایندگی میدان ملت صریحا گفتند اگر ماشین مشکل موتوری داشته باشه و بیارید برای تعمیر و بنزین معمولی داخل باک باشه شامل گارانتی نمیشه……در خصوص کم شدن سود دلال های کره ای باید مردم اقبال بیشتری نسبت به خرید این خودرو نشون بدن با صرف نظر کردن از made in china بودن آن “که شخصا با توجه به کیفیت خوب آن این مورد رو هضم کرده بودم” ولی مشکل الزام به زدن بنزین سوپر یا همراه داشتن همیشگی مکمل اکتان ، بسیاری از متقاضیان خرید خودرو را که ام جی هم یکی از گزینه هاشون هست از این گزینه منصرف می کنه…من خودم به شخصه هیچ کدوم از پمپ بنزین های اطراف منزلم وسط شهر تهران بنزین سوپر نداشتند و دیگه خودتون حساب کنید توی جاده ها و شهرهای مختلف و هنگام مسافرت و فکر می کنم موضوع دائمی استفاده از مکمل هم با توجه به موارد مختلف اعم از هزینه خرید اونها ، تعداد زیادی که مورد نیاز هست در طول سال و … ، موجه نباشه. با علم به اینکه بدون بنزین سوپر حتی این خودرو حداکثر قدرت خودش رو نمی تونه نشون بده……
    به هر حال هر ماشینی خوبی ها و بدی های خودش رو داره و هر شخص هم سلیقه ی خودش رو و شاید یکی دوست داشته باشه همیشه دو تا جعبه اکتان تو صندوق ماشینش داشته باشه و از ماشین توربوشارژ دار خودش لذت ببره ولی برای یکی مشکل باشه ، لذا دلیل اینهمه پافشاری و تاکید تکراری بر سلیقه شخصی و تعریف بی نهایت از یک خودرو رو متوجه نمی شم

  5. رامین | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

    تفاوت هیوندای یا سایر برند های معتبر که در چین هم سایت تولید دارند اینه که مالکیت برند صد در صد متعلق به کره یا سایر کشورهای صاحب برند است ولی این مورد در خصوص ام جی اینه که مالکیت برند صد در صد در اختیار کشور دوست و برادر چین می باشد….من خودم موقع خرید خودرو خیلی علاقه مند به خرید ام جی 6 بودم با علم به تولید 100 درصدی اون در چین ولی چند نمایندگی ام جی رفتم در خصوص لزوم استفاده بنزین سوپر پرسیدم و اونا تایید کردند و گفتند به دلیل وجود توربو الزامیه این مورد و گفتند حتی اگر خودرو رو برای گارانتی بیارید و اگه بنزین سوپر نباشه داخل باک شامل گارانتی نمیشه

    • در پاسخ به: رامین

      نریمان | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

      رامین جان ، يك بار عرض كردم كه تمام خودروها با تكنولوژى دايركت اينجكت ، بسيار به كيفيت بنزين حساسند ، اما :
      خودروهاى مجهز به توربين با ورودى از گازهاى خروجى ، بدليل آنكه هرچقدر اين گازها همگن باشند ، توربين بهتر ميچرخد و توربولانت نداره ، سريع بى كيفيت بودن بنزين رو نشون ميده قبل از اينكه به موتور آسيب بزنه.
      خودروهاى تنفس طبيعى ، زمانى متوجه ميشويد كه كار از كار گذشته و موتور دچار مشكل شده است.
      درباره بنزین و گارانتی ، عرض کنم که خودم بارها بنزین معمولی زدم که مپ سنسورها کثیف شد ، تعمیرگاه مرکزی تاکید کرد که بنزین سوپر بزنید و درصورت عدم دسترسی به بنزین سوپر از بنزین معمولی با مکمل اکتان اصل استفاده کنید و حرفی از ابطال گارانتی نبوده و نیست .
      در ضمن مبحث صاحب برند بودن تا سرمایه گذاری مالکیت برند متفاوت میباشد.
      مثلا بخش خودروهای سدان روور ، صد در صد صاحبش سایک شد و تبدیل شد به برند رووی ، اما درباره ام جی اینگونه نیست ، در هر صورت هدف من و دیگر دوستان ایجاد تقابل نیست ، بلکه تلاش برای کم کردن سود دلالان کره ای هست که تلاش میکنند با تخریب برندهای دیگر ، همیشه در حاشیه امن سودهی فراوان خود بمانند.

  6. sunmartin | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

    من قسم یاد میکنم خصومتی با mg ندارم اما دوستان واقع بین باشیم کدام کالای چین یتا بحال کیفیت واقعی داشته ؟ حتی از وقتی آمریکا برای پایین آوردن هزینه ها در سال 2008 برخی از صنایع خود را به داخل چین برد رکود اقتصادی بیکاری و از همه مهمتر کاهش فروش و کاهش کیفیت آندشته از کالا ها پدیدار شد همکنون بعد از 7 سال مجددا قرار است صنایع اصلی بداخل آمریکا باز گردند به دلایل مشخص و این سیاست تولید کالاها درخارج از خاک کشور اصلی با شکست مواجه شد در مواردی مانند تولید خودوری mg در چین وضع به همین صورت است با این تفاوت که 100 درصد سهام متعلق به چین است اما در مورد پژو که 30 درصد سهام را دارست و دانفنگ سهمی در آن دارد شرایط متفاوت است و یا هیوندای که نام بردید باز هم به صورت مالکیت 100 درصدی با کره و تولید در چین است که بازهم یک اشتباه فاحش است چون تجربه نشان داده کالایی که در چین تولید میشود نتنها کیفیت لازم لبکه استانداردهای لازم را هم ندارد

    • در پاسخ به: sunmartin

      linkoln6ft | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

      آیفون تو چین تولید میشه ، کلاً همه چیز تو چین تولید میشه.
      چند تا مثال بیار که یه محصول خوب تو چین با افت کیفیت تولید شده.

    • در پاسخ به: sunmartin

      نریمان | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

      سان مارتین
      اگر توانستی حتما یه سر به شانگهای بزن ، نظرت درباره تولیدات چین عوض میشه ، سودجویی تاجران ایرانی را نمیتوان بنام یک کشور خلاصه کرد ، جالبه بدونی که چینیها قابلیت تولید هر جنسی با هر کیفیتی را دارد .
      اینگونه ببین ، چین کشوری هست که سومین کشور دارای ایستگاه فضایی صد در صد چینی هست ، دومین ناوگان قدرتمند کاملا چینی در دنیا را دارد ، دومین اقتصاد بزرگ دنیا میباشد ، سالانه بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار صادرات به آمریکا و ۵۰۰ میلیارد یورو به اروپا دارد .
      ۹۸ درصد اسباب بازیهای دنیا در چین تولید میشود .
      تقریبا ۹۰ درصد محصولات دیجیتال دنیا در چین تولید میشود .
      سالانه بیش از ۳۵ میلیون خودرو در چین تولید میشود برای کشورهای اروپایی ، آمریکا ، کانادا ، کره ، خاورمیانه و استرالیا
      اون مبحثی که گفتید ، برمیگرده به مناظره مابین میت رامنی و اوباما که درباره ۱۲ میلیون آمریکایی بیکار بود که اوباما قول داد که با ایجاد شرایط تسهیل مالیاتی ، سعی میکنه شرکتهایی که در خارج از آمریکا برای ارزان سازی اقدام میکنند ، بتوانند در خاک آمریکا تولید کنند تا درصد نیروی بیکار کاهش یابد. و این ربطی به کیفیت جنس از چین ندارد .
      جالب هست که بدانی ، یکی از دوستان بنده ، آذرماه از آمریکا آمد و اولین گوشی تولید آمازون رو با خودش آورده بود ، اولین چیزی که جلب توجه کرد ساخت چین بودنش بود.
      در نظر بگیر از هر ۵ نفر ۱ نفر در دنیا چینی هست . آدمهای بسیار زرنگ ، سختکوش و بعضا دغل هستند و شدیدا حس ناسیونالیستی دارند.

    • در پاسخ به: sunmartin

      نریمان | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

      سان مارتین به خدا قسم میخوری با ام جی مشکل نداری ولی هرجا سخن از هر موضوعی بشه اسم ام جی را میاری چرا ؟ چه لزومی داره که یک پست سایت دنده ۶ درباره توربو برای بالا بردن آگاهی میذاره و مشکل توربو جک اس ۵ نطرح میشه و شنا میایید اسم ام جی ۶ را مطرح میکنید :
      http://dande6.com/22059/%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D9%88-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%88%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AC.html#comment-21811

      درست نیست عزیزم ، برادرم ، تخریب کردن کار آدمهای توانمند و با معلومات نیست.

  7. نريمان | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    به به آقا شهروز هم ميبينم كامنت گذاشتند ، ايشون سانتافه ٢٠١٥ و ام جى ٥٥٠ دارند و از اساتيد فن خودرو هستند ، افتخار داديد قربان

  8. نريمان | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    برام جالبه كه برخى چطور بزرگترين ، معتبرترين و سختگيرانه ترين كشور اروپا با سابقه ١٥٠ سال قدمت صنعت خودرو كه به پدر صنعت خودرو در دنيا معروفه و بيشترين انواع برندهاى خودرويى معروف در آن موجود هست و نامش انگلستان ميباشد رو از قلم ميندازند ، چون بنفعشون نيست .
    جالبه كه دو سايت تخصصى اتوكار و اتواكسپرس كه معتبرترين سايتهاى تخصصى رو كل اروپا هستند ، از برند ام جى با محصولات جديدش تعريف ميكنند بنوعى كه دو دستگاه ام جى جى اس از چين مستقيما براشون ارسال شد تا ٦ ماه تست هاى بلند مدت كنند و در نمايشگاه ژنو ٢٠١٦ رونمايى بشه

  9. نريمان | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    سان مارتين
    برو سايت تاتا هند ، جيلى چين و ماهيندرا ، جگوار و لندروور زيرمجموعه تاتا معرفى شده ، ولوو زير مجموعه جيلى و سانگ يانگ زير مجموعه ماهيندرا .
    همه اين برندها همانند ام جى الان شركتهاى اقمارى شركت مادر هستند ( توجه كنيد ، خريدن كامل يك برند همراه با حذف نام برند هست و مالكيت سرمايه گذارى همانند قراردادهاى بيع متقابل ميباشد ) ، مهم اصالت ، دانش مهندسى ، مكان طراحى هست كه همگى در انگلستان ، سوئد و كره انجام ميشه و حتى نظارت بر ساختش هم توسط كمپانى صاحب برند ميباشد .
    مثلا الان هيوندايى با مشاركت BYD داره تو چين براى كاهش قيمتها و صادرات از صفر تا صد توليد ميشه و توسط كارگر چينى ساخته ميشه ، آيا چينيه ؟
    در دنياى مهندسى ، دانش طراحى و مهندسى و نظارت بر ساخت محصول حرف اول رو ميزنه ، محل ساخت آنهم در شركتى كه هم زمان داره محصولات جنرال موتورز و فولكس واگن توليد ميكنه ، اتفاقا بايد به فال نيك گرفت ، وگرنه همين ام جى ٦ اگر تو خود انگليس ساخته ميشد ( الان با استفاده از كارگر ارزان چينى شده ٢١٠٠٠ پوند ) با گرانى حاكم بر انگليس قيمتش حداقل ٦٠٠٠٠ پوند بود و ديگه به راحتى نميتونستيم سوار اين خودروعالى با شاسى دايناميك در اين رنج قيمت بشيم.

    آقاى چند نقطه جواب شما رو براى بازار چند كشور اروپايى و آمريكا توسط بنده و سپهر جان قبلا داده شد بهمراه مستندات ، حالا هر جور راحتى

  10. alireza_r | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    دوستان بذارین یه مقایسه بین چند تا برند انجام بدیم. اطلاعات زیر همگی از صفحه اصلی ویکیپدیا که لینکش رو پایین گذاشتم استخراج شدن:

    MG motor:

    Headquarters : Longbridge, Birmingham, United Kingdom
    Owner : SAIC Motor
    Parent : SAIC Motor UK
    سایت های مونتاژ:
    انگلستان- چین – تایلند
    منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/MG_Motor

    Volvo Cars

    Headquarters: Gothenburg, Sweden
    Owner: Geely Sweden AB
    Parent : Zhejiang Geely Holding Group (Chinese name: 浙江吉利控股集团有限公司
    سایت های مونتاژ:
    Torslanda, Sweden (Volvo Cars Torslanda – Torslandaverken) 1964–present
    Ghent, Belgium (Volvo Cars Ghent) 1965–present
    Chongqing, China (Chang’an-Volvo) 2009–present
    Chengdu, China (Zhejiang Geely-Volvo) 2013–present
    Daqing, China (Zhejiang Geely-Volvo) 2014–present
    Kuala Lumpur, Malaysia (Swedish Motor Assemblies) 1967–present For left hand drive
    منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Cars

    Land Rover

    Headquarters : Whitley, Coventry, United Kingdom
    Owner: Tata Motors
    Parent: Jaguar Land Rover
    سایت های مونتاژ:
    انگلستان- هند- اسپانیا- ترکیه-ایران(مرتب خودرو-پاژن) – برزیل- چین
    منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover

    Lotus Cars

    Headquarters : Hethel, Norfolk, England, United Kingdom
    Owner: Proton (1996–present
    Parent: Proton Holdings Berhad
    سایت های مونتاژ:
    انگلستان-آمریکا- مالزی- چین
    منبع: http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Cars

    با توجه به این اطلاعات کاملا واضحه که مالکیت خودروسازی ولوو در دست چینی هاست و در چین هم مونتاژ میشه و اصلا معلوم نیست که ولوو هایی که به ایران میان ساخت چین نباشن! همچنین مالکیت لوتوس که متعلق به مالزیایی هاست و توی مالزی و چین هم مونتاژ میشه و همینطور جگوار-لندروور که مالکیتش مال هندیاست و توی هند و چین هم مونتاژ میشه. به همین ترتیب ام جی هم یک برند انگلیسیه که توی انگلستان، تایلند و چین مونتاژ میشه و فقط سهام اون متعلق به چینی هاست. پس ام جی همونقدر چینیه که ولوو چینیه و جگوار-لندروور هندیه و لوتوس مالزیاییه!

  11. | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    هر گونه خودروی چینی اجازه و حق ورود به کشورهای اروپایی و آمریکایی را ندارد و از جمله ام جی هم از سال ۲۰۰۵ که به چین تعلق گرفت اجازه ورود رو ندارد.
    البته فکر کنم اونا هم به اندازه شما بدون نیستن!
    امیدوارم ایران هم همراستا با کشورهای دیگه برای مردمش ارزش قائل بشه و جلوی ورود این خودروهای چینی رو بگیره.

  12. sunmartin | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    یک نکته دوستان ام جی سوار و عاشقان برند mg فراموش کردند
    MG صد درصد برندی چینی هست ؟چرا؟
    در چین تماما تولید میشه قطعاتش چینیه کارگرانی که قطعات بهم متصل میکنند چینی هستند سرمایه گذارش چین و انجین و سایر اجزا مهم چینی هست و با مهندسی چین
    و از همه مهمتر اگهMG چینی نبود که هست نامش در وب سایت خودروهای ساخت چین نبود البته بنده قصد ندارم به MG توهین کرده باشم

  13. شهروز | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    احیا کرده و خط تولید ام جی هم مجددا تو بریتانیا فعال میشه…
    فقط در جواب اون پست که وبسایت رو معرفی کرده : آقا کشورش پولشو داده خریده داره پز میده برند معتبر و قدیمی خریدن….حس ناسیونالیستی هم قاطیشه
    شما به ویکی پدیا مراجعه کن زده مال کجا بوده الانم مال کجاست ….

  14. شهروز | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    بنظرم همینکه مدیریت سایت اعلام میکنه عکس تزیینی هستش دیگه بحث دنباله داری وجود نداره.
    ولی دو تا مطلب وجود داره در مورد ام جی که حتی کارشناسان رو هم به اشتباه انداخته چه برسه عامه مردم
    1- اول اینکه اولین صاحب چینی ام جی شرکت نیانجینگ یک اشتباه استراتژیک انجام داد و اومد سایت مادر در بریتانیا رو به حالت نیمه تعطیل درآورد و عمده فعالیت رو به خاک چین برد هر چند که بیشتر قطعات رو از هموناوپا تامین می کرد. همین مساله باعث شد که خیلی هاگمان کنن ام جی چینی شده….تو همون سالها هم اتفاقا سایت ویکی پدیا مرکز این برند رو چین قید کرده بود. ولیبد خرید برند ام جی توسط سایک موتورز داستان فرق کرد این کمپانی اول از همه مر کرد طراحی رو دوباره در خاک بریتانیا

  15. | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

    این لیست برندها و خودروهای متلعق به چین می باشد، کاملا هم چین در ساختشون دخل و تصرف داره! واضحا ام جی جز برندهای چینی هستش. هر ماشینی تو این لیست هستش یعنی چینی هست.
    http://chinaautoweb.com/chinese-brands/
    خودروها و برندهای دیگه که هی میگین جزو برندهای خارجی هستن!
    شماها حرف خود چینی ها رو هم نفی می کنین! تلاش بیهوده!

    • در پاسخ به:

      ُSepehr | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

      دوستان حق دارند که برند رو میگن انگلیسی…ولوو هم برند سوئدی هست و متعلق به چینی ها…به نظر بنده ام جی هم چنین وضعیتی داره منتهی تفاوت اینجاست که ولوو همچنان در بازار های بزرگ اروپایی و امریکایی به عنوان یک خودروساز سوئدی فعالیت دارد و کارخونه هاش هم در خاک سوئد فعال هستند ولی ام جی چنین وضعیتی ندارد ظاهرا.

      • در پاسخ به: ُSepehr

        نريمان | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

        چرا سپهرجان ، كارخونه ام جى از سال ٢٠١٣ در بيرمنگام مجددا فعال شده و دو هفته پيش ، شبكه BBC يك پوشش خبرى داشته

        • در پاسخ به: نريمان

          ُSepehr | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

          بسیار عالی…البته منظورم از نظر وضعیت…حضور در بازار آمریکا بود برای مثال…ولی به هرحال چندان تفاوتی اینجاد نمیکنه و به نظر بنده وضعیت ولوو و MG تقریبا مشابه هست

      • در پاسخ به: ُSepehr

        | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

        بخشید سپهر جان ولی بعضی از مالکین ام جی نمی خوان حقیقت رو قبول کنند!
        همونطور که شما گفتی ولوو در خاک سوئد تولید میشه و برند ولوو متعلق به سوئد هستش بخش کوچکی به اسم به چینی ها فروخته شده!
        ولی ام جی در حال حاضر در چین تولید می شود و کاملا برند در اختیار چینی هاست و به همین دلیل اجازه ورود به بازارهای بزرگ اروپا و آمریکا را ندارد.
        اما تعصب این دوستان اجازه نمی ده قبول کنند واقعیت رو! هر کسی به راحتی میتونه آمار وزارت بازرگانی رو بخونه که کشور سازنده ام جی رو چین معرفی کرده! یعنی همه اشتباه میگن…!!

        • در پاسخ به:

          alireza_r | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

          آقا این اطلاعات رو شما از کجا آوردین؟ بخش خودروسازی ولوو به طور تمام و کمال به جیلی فروخته شده و مالکیتش در دست جیلیه. ولوو توی چین دو تا سایت مونتاژ بزرگ داره و بسیاری از محصولاتش رو از چین به کشورای دیگه صادر میکنه. اصلا معلوم نیست که ولوو های ایران ساخت چین نباشن!
          اگه نمی دونین لازمه بگم که انگلیس بر خلاف گفته یه نفر! “جزیره کوچکی در غرب آفریقا” نیست و یکی از بزرگترین قدرت های جهانه که اتفاقا توی اروپا قرار داره و حتی عضو اتحادیه اروپا هم هست! کی به شما گفته ام جی اجازه حضور توی بازار های دیگه رو نداره؟ شما مدرکی دارین که ام جی خواسته باشه وارد یه بازار دیگه بشه و بهش اجازه نداده باشن؟ فک می کنین کشورایی که از قوانین اقتصاد آزاد سازمان تجارت جهانی پیروی می کنن اصلا حق دارن که به طور دلبخواه یه برند رو به کشورشون راه بدن یا ندن؟ نخیر دوست عزیز. حتی برندهایی مثل گریت وال و لندویند سالهاست که وارد اروپا شدن. ام جی هم به زودی هم وارد آمریکا میشه و هم سایر کشورای اروپایی. زمانشم چندان طولانی نیست. فقط به اندازه ای که زیر ساخت هاش رو برای یه حضور قدرتمند و رقابت جانانه توی اون بازار ها ایجاد کنه.
          در این که ام جی های ایران از چین میان که هیچکس شکی نداره! چون ام جی های انگلیس فرمونشون سمت راست هستش! اما اگه مرجعتون برای تعیین ملیت یک خودرو گزارش گمرک باشه، پس حتما تویوتا و هیوندای و کیا و هوندا و بنز و BMW و … همگی ساخته امارات متحده عربی هستند چون توی گزارش های گمرک مبدا اونا رو امارات ذکر کرده!

      • در پاسخ به: ُSepehr

        رامین | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

        آقای سپهر اگر ولوو هم مثل ام جی بود حتما تو اون لیست”برند های چینی” قرار می گرفت…باید قبول کنید که ام جی برند چینی محسوب می شه طبق اون جدول و بحث در مورد اینکه حالا اگه ام جی چینیه پس ولوو و لندروور هم چینیه منتفیه چون تو لیست برند های چینی نیست … من نمی دونم چرا یه سری متعصبانه دنبال این هستند که به همه به زور بقبولانند که ام جی خیلی خوبه و چینی نیست….با اینکه کامل در چین ساخته می شه و همه قطعاتش هم در چین تولید می شه ولی من ام جی چینی رو نسبت به هم کلاس های کره ایش برتر می دونم

        • در پاسخ به: رامین

          ُSepehr | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

          واقعیت این هست که بحث ملیت مدت هاست که از نکات پر اهمیت صنعتی خارج شده،مهم تکنولوژی کمپانی های سازنده هست نه موقعیت جغرافیایی تولید قطعه یا خودرو، پرتون مالزی مدت هاست که مالکیت کمپانی لوتوس را به عهده داره اما تا جایی که بنده در جریانم هیچ خودرو اسپرتی با استفاده از دانش فنی لوتوس به تولید نرسانده، در نقطه مقابل بوگاتی به عنوان برند فرانسوی، به طور کامل با تکنولوژی فولکس احیا شد و به برترین سطوح رقابتی جهان خودروسازی رسید،اما این موفقیت بیشتر از آنکه متعلق به فرانسه و ملت فرانسوی باشد به تکنولوژی آلمانی مربوط هست.

          • در پاسخ به: ُSepehr

            نریمان | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

            سپهرخان ، ممنون از پاسخ کاملا گویا و فنی شما . جمله ای که جرمی کلارکسون درباره جگوار گفت ( ایشون علاقه خاصی درباره برند جگوار دارند ) : درسته که جگوار و لندروور تحت مالکیت تاتا هند قرار گرفتند ولی باید قبول کتیم که تکنولوژی انگلیسی همراهشون هست همانگونه که درباره ام جی هم باید همین رو بگیم .

        • در پاسخ به: رامین

          نریمان | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

          رامین خان با رجوع به سایت تاتا هند میبینید که جگوار و لندروور زیرمجموعه تاتا هستند :

          http://www.tatamotors.com

          اون سایت چاینا اتو وب ، یک سایت روزنگار خودرو مانند درایو عربیا هست و اشکالات فنی و تخصصی زیاد دارد .
          مثلا ام جی جی اس را نوشته بر پایه پلتفرم کوراندو تولید شده که سایت اتوکار انگلستان ( معتبرترین سایت اروپا ) کاملا رد کرده و گفته که بر اساس پلتفرم رکستون ، مهندسان ام جی با همکاری فولکس واگن و تیم هندلینگ پورشه ، پلتفرم جدید برای ام جی جی اس طراحی کردند.

          • در پاسخ به: نریمان

            | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

            chinaautoweb غیر فنی!!!! چون میگه ام جی چینی!
            بعد اتوکار معتبرترین سایت اروپا هستش!! چون نمیگه ام جی چینیه!!!
            تمام سایت ها و افراد اشکال فنی دارن فقط شما چینی سواران خصوصا ام جی درست میگین.
            همش توجیهات متعصبانه!

          • در پاسخ به:

            ُSepehr | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

            اتوکار یکی از معتبرترین و قدیمی ترین نشریات انگلیسی زبان در صنعت خودروهست و در عظمت این نشریه شکی وجود ندارد اما باور کنید چینی بودن یا نبودن MG های فعلی آنچنان مسئله مهمی نیست.سال ها پیش در بازار لوازم خانگی عبارتی رایج شده بود و از بسیاری لوازم مجهول الهویت به عنوان لوازم بازار مشترک یاد می شد.خودروهای امروزی نیز قریب به اتفاق چنین ساختاری دارند و محصول مشترک چند کشور مختلف هستند.

          • در پاسخ به: نریمان

            نریمان | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

            سپهرجان ، ممنون از راهنماییت .
            تبلیغات رسمی MG-GS در انگلستان توسط بازیگر معروف انگلیسی بندیکت کامبرباچ – Benedict Cumberbatch .
            http://www.aparat.com/v/eGuh2

            http://www.aparat.com/v/N5eFZ

            بقول شما اصلا ساخت هر جا ، فعلا که مدام مستندات در تایید حرفهای من و شما در حال تولید هست .
            آقای چند نقطه ، اگر واقعا سایت معروف اتوکار رو نمیشناسی ، بهتر هست بگم که کاملا با دنیای خودرو بصورت حرفهای غریبه ای.

          • در پاسخ به: نریمان

            علی | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

            خخخ جالبه این کلیپ های آگهی که شما بعنوان مستندات انگلیسی بودن ام جی گذوشتید اولش با نوشته های چینی شروع می شه که…. مردم از خنده….:)))
            پس حتما چون نیکلاس کیچ تو تبلیغ ماشین چینی بایک سنوا شرکت کرده پس این ماشین چینی نیست آمریکاییه….این قدر سفسطه نکن نریمان جان

          • در پاسخ به: نریمان

            نریمان | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

            علی جان ، الان باور کنم تو یک نفر دیگه ای ؟!!
            اگر خواستی نظر بدی ، سعی کن از ابتدا همه نظرات رو بخونی تا مستندات رو ببینی بعد بخندی ، این تبلیغات به همراه رونمایی در نمایشگاه شانگهای ارایه شد و بنابراین متن چینی رو میبینید .
            در هر صورت خوشحالم که ام جی ستیزها ، جز توانایی در مسخره کردن ، چیزی در چنته ندارند

  16. آرش | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

    یه مطلب خیلی مهم اینجاست . . . !

    پیشرفت سریع چینی ها در بازار . .. !

    مگه برند MG چینیه . . . . !

    مثل این میمونه بگیم مزدا 3 ایرانیه , حالا شما بیا ثابت کن ژاپنیه .. !

    منتظرم اثباتشم . . .

    • در پاسخ به: آرش

      | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

      پس نتیجه می گیریم که پیکان هم یک خودروی اصیل انگلیسی هستش! حالا هی بگو نیست… هه

      • در پاسخ به:

        iman | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

        پیکان انگلیسی و بعد امریکایی شد و ربطی به ایران نداشته (البته کرایسلر آمریکا این خودرو رو به پژو و ایران فروخت آخر تا با ایران محصول مشترک بزنن، پیکان موتور پژویی و…) که تو ایران مونتاژ شده، خودرویی برای 50 سال پیش حدودا، اتفاقا نسبت به اون زمان خودروی خیلی خوبی بوده و الانم برای خیلی ها هست هنوز البته
        طراحی اصلی پیکان کاری از شرکت تالبوت از زیر مجموعه‌های گروه روتس انگلیس بود. در سال ۱۳۴۷ شرکت آمریکایی کرایسلرگروه صنعتی روتس را خرید

      • در پاسخ به:

        sisil | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

        تازه وزیره دفاع انگلستان هم با پیکان عکس انداخته .نتیجه گیری اخلاقی پیکان خیلی خوبه مثل هواپیما تند میره و همه جا رو زیره پا میزاره و خیلی باحاله ااااا

        • در پاسخ به: sisil

          نریمان | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

          اگر شما در ۴۰ سال قبل زندگی میکنید ، بله پیکان آن زمان حرف واسه گفتن داشت ، جدل چرا میکنید ؟ مگر الان تالبوت وجود دارد و یا تیمی در انگلستان دارند هنوز طراحیش میکنند ؟ منطقی باشید

  17. Ashkan | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

    به نظر من اين خودرو از جك اس٥ خيلى بهتر هست

  18. شهاب | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

    دوست عزیزی که نقد مینویسی، تا حالا دستت به دستگیره ی در ام جی خورده??!!!

  19. نريمان | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

    دنده ٦ عزيز ، والا بين خودروسازى كه راسا اقدام به توليد خودرو كرده با خودروسازى كه با استفاده از تكنولوژى و طراحى يك برند ، مونتاژ ميكنه خيلى فرق وجود داره ، ارتباط شما و تيونينگ تاك خود گوياى خط مشى تعريف شده اى هست

    • در پاسخ به: نريمان

      ُSepehr | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

      سلام…چه ارتباطی بین ما و تی تی می بینید؟

      • در پاسخ به: ُSepehr

        نريمان | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

        سپهرجان ، اصرار به چينى بودن ام جى و لينك سايت دنده ٦ در تى تى ، مگر برند با مالكيت سرمايه گذارى ، اصالت و مليتش عوض ميشه ؟
        اگر چينى هايى مثل هاوال ، چانگان در شاسى بلند رشد كردند چه ربطى به برند ام جى داره ؟
        برند ام جى اصالتا انگليسى هست و همه چيز آن در انگلستان طراحى و مهندسى ميشه ، چه ربطى به چين داره اونوقت ؟!!!!
        الان جگوار و لندروور رو بايد هندى بدونيم !!
        يا ولوو با اون سابقه درخشانش رو چينى بدونيم !!
        همين سايت تى تى آنقدر گاف در دسته بندي برندها داره كه پيكان رو برند انگليسى ، پروتون رو برند ايرانى و ام جى رو برند چينى معرفى كرده بعد ولوو رو سوئدى ، جگوار و لندروور رو انگليسى و سانگ يانگ رو كره اى ، چطور اين برندها كه دقيقا همانند ام جى كه زيرمجموعه سايك هست، زيرمجموعه جيلى ، تاتا و ماهيندرا هند هستند و همان قرارداد مالكيت سرمايه گذارى رو داره ، از اين الگو پيروى نميكنه !
        انتظار از سايت تخصصى خودرو نداريم كه اينقدر سطحى نگر باشه ،

        • در پاسخ به: نريمان

          ُSepehr | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

          نریمان جان بنده تا حالا هیچ وقت نگفتم که برند MG چینی هست، اتفاقا منم موافقم برند MG انگلیسی هست، روزلرویس برند انگلیسی و جگوار هم انگلیسی…منتهی اینکه ماشین ها تو خاک کجا ساخته میشن هم سوال هسست..مثلا الان هوندا و ب ام و آمریکایی داریم..ب ام و چینی داریم ، ام جی هم داریم که توی خاک چین ساخته شده باشه…به هرحال عکس این پست تزیینی هست و برای جذابیتش از نظر رنگی انتخاب شده و منظور و مقصودی نداشتیم.

          • در پاسخ به: ُSepehr

            نريمان | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

            ممنون سپهرجان ، ولى شما نقش بزرگى در راهنمايى در دنياى مجازى داريد ، مطلبى كه چند وقت پيش خودتان مطرح كرديد ، الان ببينيد شخصى بنام اشكان ام جى جى اس ، انگليسى رو كه دو سايت اتوكار و اتواكسپرس دارند تستش ميكنند براى بازار اروپا ، با طراحى كاملا انگليسى ، موتور و گيربكس بسيار عالى رو با جك اس ٥ داره مقايسه ميكنه ، خواهشا از عكس هاى تزئينى واقعا چينى استفاده نماييد

          • در پاسخ به: نريمان

            ُSepehr | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

            متشکرم اما به نظر، مقایسه جک S5 با ب ام و X1 هم چندان دور از ذهن نیست ، من واقعا درک نمیکنم که چرا ملیت خودروها تا این حد حائز اهمیت شدند.جک S5 از نظر قدرت در حد اسپورتیج و سانتافه و امثالهم هست و یک کراس اور محسوب میشه، بنابراین مقایسه اش با MG GS هم بی ربط نیست ولی در مورد تصاویر تزیینی بخاطر اینکه تمایلی به ایجاد حاشیه نداریم..حتما بیشتر دقت خواهیم کرد.

          • در پاسخ به: ُSepehr

            iman | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

            آقا سپهر الان خوندم متن شما رو درباره اینکه عکس تزیینی هست
            ممنون برای توضیح، قصد جسارت به شمارو نداشتم، ببخشید به هر حال

  20. linkoln6ft | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

    *****ام جی = انگلیس نه چین *****

    اگه با قیمت صد تا صدو بیست بیاد ، گزینه خوبیه.

    • در پاسخ به: linkoln6ft

      alireza-r | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

      آقا ما که زبونمون مو دراورد از بس گفتیم!
      قیمتش از ام جی 6 فعلا پایینتره. در نتیجه اگه با همون فرمول بخواد بیاد باید ارزونتر از ام جی 6 باشه. اما از اونجا که اینجا ایرانه، احتمالا این ماشین رو دور و بر 140 قیمت گذاری میکنن. البته بستگی داره چقدر بخوان دامپینگ اعمال کنن.

      • در پاسخ به: alireza-r

        iman | فروردین 30, 1394 | لینک نظر

        این سایت رو چرا چک میکنید علیرضا جان، سایتی که هنوز ندونه ام جی و ولو جینی نیستن بعد عکس خودروی انگلیسی رو بزاره برا 3 خط مقاله درباره ماشینای چینی، البته لایک های کامنتا رو ببنی کلا 20 نفر هم نمیشه بازدید کننده ها
        تازه همه این جهت گیری ها بیشتر روی ام جی هست تا ولو
        یا وقتی کسی حرفی از غول شاسی بلندای دنیا رنج روور میشه اشاره به صاحب هندیش نمی کنه که نصف سایک (سرمایه گذار ام جی) هم نیست

        حالا همین ام جی بیاد فعلا تا که رقیبش پورشه و. بی ام و… هستن هیچ کئوم از چینی ها و کره ای ها به گرد پاشم نمیرسن، قدرت فوق العاده، گشتاور، مصرف، ….. شتاب فوق العاده 8!!
        فیلم تبلیغش تو لندن رو هم ببنین، نامزد بهترین بازیگر اسکار امسال که انگلیسی الاصل هست تبلیغ رو انجام میده
        در پناه خدا باشید

        • در پاسخ به: iman

          linkoln6ft | فروردین 31, 1394 | لینک نظر

          خودت چرا دنده ۶ رو چک میکنی؟
          بازدید کننده های یه سایت رو که از کامنتها تشخیص نمیدن ، کافیه به الکسا بری و اسم سایت رو سرچ کنی تا رقم بازدید رو ببینی .