خودروسازان سوئدي در راه ايران

سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | 1 نظر

خودروسازان سوئدي در راه ايران

در شرایطی که تا نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران و غرب، هنوز دو سه ماه باقی‌مانده، برخی شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خارجی از فرصت «بیانیه لوزان» استفاده کرده و از همین حالا به دنبال فراهم کردن مقدمات همکاری با همتایان ایرانی خود هستند.

به گزارش دنده 6 و به نقل از دنیای اقتصاد، در این بین، «هیات تجاری صنایع خودرو و قطعه اسکاندیناوی» اوایل هفته جاری به ایران آمد تا ضمن بازدید از برخی واحدهای مهم خودروسازی و قطعه‌سازی کشور در جاده مخصوص کرج، از فرصت به وجود آمده برای حضور در یکی از بازارهای بزرگ خاورمیانه استفاده کند. این هیات تجاری که اعضای انجمن قطعه‌سازان سوئد را نیز به همراه داشت، در طول سفر خود به ایران، از شرکت‌هایی مانند مگاموتور و ایساکو بازدید کرد و در نهایت نیز میزبان انجمن قطعه‌سازان کشور شد تا مقدمات شراکت با ایرانی‌ها را فراهم بیاورد.

آن‌طور که عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان می‌گوید، انجمن قطعه‌سازان سوئد، در اروپا از اعتبار خوبی برخوردار بوده و در کشورهایی مانند برزیل و چین سرمایه‌گذاری انجام داده است و حالا نیز می‌خواهد در ایران اقدام به فعالیت و سرمایه‌گذاری کند. به گفته محمدرضا نجفی‌منش، در حال حاضر شرکت‌های معتبری عضو انجمن قطعه‌سازان سوئد هستند و به کشورهای مختلف دنیا صادرات دارند و کیفیت محصولات ولوو و اسکانیا (دو شرکت سوئدی) به‌خوبی نشان‌دهنده سطح کیفی آنها است.

نجفی‌منش می‌گوید که این انجمن در حال مطالعه روی بازار ایران بوده و قرار است در آینده جلسات مشترکی میان آنها و قطعه‌سازان ایرانی برگزار شود تا در نهایت سوئدی‌ها به سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب شوند. وی تاکید می‌کند که امکانات و خطوط تولید قطعه‌سازی کشور خارج از تصور سوئدی‌ها بوده و از همین رو آنها راغب به فعالیت در ایران شده‌اند.


1 دیدگاه

  1. sunmartin | اردیبهشت 1, 1394 | لینک نظر

    واقعا ؟؟ عجب پس خارج از تصور انجمن قطعه سازی اروپا بودهخ و ازین همه پیشرفت و تکنولوژی های عجیب و غریب نهایت شگفتی را بردند!! جالب اینجاست که بیش از 90 درصد قطعات داخلی چینی و بی کیفیت و غیر استاندارد است ورود قطعات خودروهای ساخت داخل از سال 91 رقم خورد که کاغذ پاره ها باعث بوجود آمدن کالاهای بی کیفیت چین یبا برند ایرانی شدند و در حال حاضر سودی ها به دانش فنی ایاران غبطه میخورند نویسنده مقاله خیلی خوشحال بوده یحتمل..