نارنجی جهنمی بازهم قربانی گرفت

شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | 7 نظر

نارنجی جهنمی بازهم قربانی گرفت

بار دیگر تصادفی خونین و وحشتناک
چه کسی مقصر است؟؟؟؟
راننده بی احتیاط و مغرور؟؟
خودرو فرسوده؟؟؟
جاده های غیر استاندارد؟؟؟
ایران خودرو دیزل که هنوز به تولید این ارابه های مرگ ادامه میدهد؟؟؟

امیدیه (خوزستان) در روز پنجشنبه تصادفی خونین روی داد و باعث کشته شدن 2 سرنشین وانت شد. این بخش از جاده حدود 40 روز پیش هم شاهد تصادف دیگری با 2 کشته بود.

به نقل از ماشین نیوز – تصادف کامیون-2

بیش از 30 سال از تولید کامیون های مرسدس بنز فوق میگذرد…..و البته سالهاست که این سنگواره های متحرک بدون هیچ تغییر در ظاهر و ایمنی همچنان تولید میشوند…در این بین ارتفاع بیش از حد استاندارد شاسی خودرو از زمین باعث میشود در کوچکترین تصادفات با خودروهای سواری و کوچک فاجعه ای اینچنین رخ دهد..و خودرو در زیر کامیون دفن شود…..براستی کی و چه زمانی میخواهیم پاسخگو باشیم….اینجا نه پای چین در میان است و ماشین چینی نه بحث تحریم و ……..بلکه پاسخ در جای دیگریست حداقل بخشی از پاسخ این اتفاق دردناک ……مسئولیت پذیری آنهم در بزرگترین کارخانه تولید کننده خودروهای سنگین ایران یعنی ایران خودرو دیزل…..یکبار هم که شده ابر و باد و خورشید را مقصر ندانیم و از خودمان شروع کنیم.

 

تصادف کامیون-1

 

 

دنده 6 – در آخرین نمایشگاه های بین المللی خودرو تهران که در اوایل دهه 80 برگزار میشد، ایران خودرو دیزل از نمونه فیس لیفت شده کامیون نارنجی رنگ و معروفش پرده برداری کرد که می توانست از نظر ایمنی به دلیل ارتفاع کمتر سپر نسبت به سطح زمین، نمونه ای قابل تامل و بهتر از مدل های تولیدی قدیمی باشد اما متاسفانه به بهانه عدم استقبال رانندگان از این طرح جدید، تولید این مدل هرگز به صورت مستدام انجام نشد و این طرح جذاب و متفاوت به آرشیو گروه ایران خودرو سپرده شد.شاید اگر این مدل به شکل کامل جایگزین طرح اصلی و قدیمی شده بود، امروزه نیز کمتر شاهد از بین رفتن هموطنانمان در تصادف های این چنینی بودیم.

 

کامیون جدید ایران خودرو

 

 تفاوت ایمنی کامیون های استاندارد با کامیون های مورد استفاده در ایران

تست تصادف کامیون

 

تصادف کامیون-5

 

 

 


7 دیدگاه

  1. مهران | مرداد 14, 1398 | لینک نظر

    شركت بنز در این مورد مسئول هستش. چرا اجازه تولید میده . چطور اگه تغییری روی محصولاتشون میدن فورا شكایت میكنن و جلوشو میگیرن ولی این ارابه مرگ سالهاست داره جون مردم رو تو دنیا میگیره ولی بنز فقط تماشا میكنه. حد اقل خود بنز میتونه در طراحی تغییراتی بده و به شركتهای مونتاژ كننده عرضه كنه.

  2. شمس | مرداد 14, 1398 | لینک نظر

    با سلام خدمت دوستان و همکاران و هموطنان عزیز

    این کامیون به قول شما جهنمی

    از نظر من که چیزی حدود 15 سال عمرم را باهاش گذراندم

    یک فرشته به تمام معنا هست

    از نظر من یک مدل 50 شمسی. می ارزه به صد دستگاه هوو 97 شمسی

    توی طول کاری بنده. هیچ وقت توی راه نموندم ..

    مشکل کشور ما این که هر فردی با تجربه و بدون تجربه …. هر جا سخن پیش میاد

    فورا نظر خود را میگن ….. لطفاً …. لطفاً.

    شمایی که آشنایی نداری. اول تحقیق کنید بعد دست به قلم ببرید …..

    اگر تولید این هم قطع بشه ….. جاش هوو چینی میاد ……. بعد دانم شاهد بریدن ترمز

    هستیم از بین رفتن چند دستگاه ماشین …. اگر به مردم رحم نمی‌کنید لاعقل. به بیمه که

    مال خودتان است رحم کنید ….. که باید. متحمل خسارات زیادی بشود به خاطر استاندارد نبودن

    خودروهای چین

    • در پاسخ به: شمس

      مهران | مرداد 14, 1398 | لینک نظر

      این فرشته به تمام معنا به قول شما سالهای ساله فرشته مرگ جاده های ماست و جون هموطن ها مونو داره میگیره. چقدر باید بی مسئولیت باشیم كه از این جلاد قدیمی دفاع كنیم. هیچ ربطی به سایر كامیونها چینی و غیر چینی نداره.

  3. محسن | بهمن 20, 1396 | لینک نظر

    سلام اهای شمایی که داری از کامیون چینی دفاع میکنی حالا یا شاید خودت وارد کننده این کامیون های مزخرف چین هستی که حسابت معلومه که خون چند نفر راننده بدبخت و مظلوم گردنته یا اینکه بالاخره یه سودی این وسط میبری نمیدونم اما اینقد بدون که همین سالاری که اسمشو گذاشتی نارنجی جهنمی کلی ساله راننده ها دارن باش بار میبرن و میارن بدون اینک ترمزشون ببره یا تو جاده بذارشون یا اینکه بخان اخر هر سرویس یه تعمیر موتور و گیربکس بکنن همینقد بدون که یا چیزی از این کامیون حالیت نیست یا اینکه خودتو زدی به اون راه بخاطر مقاصد کثیف خودت این تصادف متاسفانه در اثر بی احتیاطی راننده ها بوده الانم که دیه بخاطر شما احمقای بی مصرف تولید این سلطان متوقف شده از شما یه سوال دارم که چه کامیونی بجز اشغالای چینی جایگزین این بنزای خاطره ساز میشه که مرد کار باشه و یه راننده بتونه باش نون در بیاره؟؟؟؟لطفا اگر ترس نداری نظرمو نشون بده و به سوالم جواب بده

  4. محمود | خرداد 27, 1395 | لینک نظر

    ننگ بر مديران پست و بي لياقت

  5. reza | اردیبهشت 12, 1394 | لینک نظر

    بی مسئولیتی مسئولان؟اتفاق تازه ای نیست .مگر بقیه خودرو های تولیدی کشور (سبک و سنگین) حداقل ایمنی را دارند؟ آمار کشته شدگان و مجروحان سوانح رانندگی خود بهترین پاسخ به مسئولان بی مسئولیت است.واقعا متاسفم از این جبر جفرافیایی