تغییر استراتژی ب ام و

یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | 1 نظر

تغییر استراتژی ب ام و

انتخاب مدیر ب.ام.و با ماموریت دشوار

 هارالد کروگر در نشست سالانه سهامداران بی ام و به عنوان مدیرعامل این شرکت با ماموریت دشوار حفظ برتری در برابر مرسدس بنز و آئودی انتخاب شد.

 تحت مدیرعاملی نوربرت رایتوفر، بی ام و بین 1.5 تا دو میلیارد یورو برای طراحی خودروهایی هیبریدی و برقی از جنس فیبر کربن سرمایه گذاری کرد.

به گفته مشاوران شرکت فراست اند سالیوان، کاهش 100 کیلوگرم در وزن خودرو به معنای کاهش 0.6 لیتر مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر خواهد بود و به بی ام و کمک می‌کند به مقررات ضدآلایندگی عمل کند.

اما فیبر کربن گران بوده و هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. به گفته مدیر فروش فراست اند سالیوان، هزینه یک کیلو فیبر کربن 16 یورو است در حالی یک کیلو فولاد معمولی کمتر از یک یورو است.

گروه بی ام و از سال 2005 با گسترش حضور در بازارهای نوظهور و متنوع کردن خودروهای شاسی بلند، از عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس دفاع کرده است. از سوی دیگر سطح سودش در بخش خودرو را بین 8 تا 10 درصد فروش حفظ کرده که تا حدود زیادی به دلیل رشد پنج درصدی سالانه در بهره وری تولید بوده است.

به گزارش ایسنا، کروگر 49 ساله آلمانی که در حال حاضر یکی از اعضای هیات مدیره است، با افزایش تولید به رکورد بالا از جمله تولید کارخانه‌های چین و توسعه مدلهای مورد عرضه، نقش کلیدی در گسترش فعالیت این شرکت داشته است.

در راستای “استراتژی شماره یک” که در سپتامبر سال 2007 معرفی شد، بی ام و افزایش 30 درصدی تولید با همین تعداد کنونی نیروی کار و در عین حال کاهش هزینه تولید به ازای هر خودروی تولید شده را هدف گذاری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در حالیکه بی ام و اعلام کرده است یاد گرفته است چگونه تولید انبوه فیبر کربن را اقتصادی کند، باید دید فیبر کربن در مدلهایی مانند 3-series و 5-series مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر زیرا این شرکت همچنان برنامه اش برای تولید بیش از دو میلیون خودرو در سال را حفظ کرده است.

 

ب‌ام‌و هرگز وانت نمی‌سازد

 شرکت ب‌ام‌و به تازگی اعلام کرد که آنها هرگز خودروی وانت تولید نخواهند کرد و دلیلش عدم تناسب این نوع اتومبیل با برند ب‌ام‌و است. اول آوریل 2011 شرکت ب‌ام‌و از خودروی M3 E92 وانت رونمایی کرده و سپس اعلام کرد این خبر دروغ آوریل بوده است.

 این موضوع را Hendrik von Kuenheim مدیر روابط عمومی ب‌ام‌و آسیا، اقیانوسیه و آفریقای جنوبی بیان کرد. وی اظهار داشت “ساخت این نوع خودروها با ژن و فرهنگ ما تناسب ندارد.”

او می‌گوید: ساخت این نوع خودروها نیاز به پتانسیل عظیم داشته و شرکت ب‌ام‌و آمادگی برای تغییر از یک شرکت سازنده خودروهای اسپرت و لوکس به یک شرکت سازنده خودرویهای وانت و امثال آن ندارد.

ب ام و وانت-1

در این بیانیه Hendrik von Kuenheim گفته است کمی دور از ذهن بوده که بتوان مدل های Active Tourer و Gran Tourer سری 2 را به دلیل سبک بودن بدنه وانت، موتور سه سیلندر و محرک بودن چرخ جلو به یک وانت تبدیل کرد.

اگر چه ب‌ام‌و مایل نیست قدم در این راه بگذارد اما مرسدس بنز قصد دارد وانتی براساس Navara نیسان با نام GLT تولید کند. همچنین آئودی نیز نظری مانند ب‌ام‌و دارد، اما اذعان داشته که در نهایت شاید چنین اتفاقی بیافتد.


1 دیدگاه

  1. امیر | اردیبهشت 27, 1394 | لینک نظر

    نمیدونی چقدر با ژن و فرهنگ خودروسازی های ایرانی همخونی داره!