همیلتون ۵ برابر مدیر مرسدس بنز دستمزد می‌گیرد؟

یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ | 1 نظر

همیلتون ۵ برابر مدیر مرسدس بنز دستمزد می‌گیرد؟

یک قرارداد رکورد شکن

محمد فتح الهی – آلن پروست از قهرمانان بنام رقابت‌های ‫‏فرمول‌یک‬ باور دارد دستمزدی که لوئیس همیلتون در قرارداد جدیدش با ‫مرسدس‬ قرار است دریافت کند، یک ضربه روحی جدی به نیکو روزبرگ به شمار می‌رود.

تیم فرمول‌یک ‫مرسدس‌بنز‬، در روزهای گذشته اعلام کرد قرارداد سه ساله جدیدی با لوئیس همیلتون امضاء کرده است که طبق آن، این راننده بریتانیایی تا پایان فصل ۲۰۱۸ همراه این تیم خواهد بود. برخی از نشریات از جمله تلگراف اعلام کردند مبلغ قرارداد جدید لوئیس همیلتون، چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون پوند است.

مبلغ قرارداد جدید همیلتون باعث شد، پولی که روزبرگ از مرسدس دریافت می‌کند، ناچیز به نظر برسد.

روزبرگ درباره این موضوع گفت: «من درباره ارقام این قرارداد چیزی نمی‌دانم. درباره این موضوع چیزهایی هم که نوشته شده است را نخواندم. اما این قسمت داستان مسلم است که من از قرارداد خودم راضی هستم.»

اما طبق شایعات و ادعاهای جدید، مبلغ قرارداد سه ساله لوئیس همیلتون پنج برابر دستمزدی است که Dieter Zetsche مدیر کمپانی دایملر دریافت می‌کند.

توتو ولف مدیر بخش موتوراسپرت کمپانی مرسدس در توضیح این قرارداد گفت: «هیچ توضیحی درباره این قرارداد نمی‌دهم. اینجا یک بازار است و هر کسی در این بازار ارزشی دارد. ممکن است برخی‌ها حتی بی ارزش باشند. لوئیس در این بازار یکی از بهترین رانندگان حال حاضر است. شاید حتی الان بهترین راننده باشد. از همین رو، برای این برند هم ارزش زیادی دارد. برای همین هم در این بازار ارزشمند است. یعنی این قرارداد هم برای خودش و هم برای مرسدس یک وضعیت کلاسیک برد برد را رقم می‌زند.»

پروست باور دارد با اینکه همیلتون در تیم مرسدس به نوعی راننده شماره یک به شمار می‌رود، اما دستمزدی که او از کمپانی مرسدس دریافت می‌کند، نیکو روزبرگ را در سایه خود محو خواهد کرد.

پروست گفت: «می‌توان گفت اینگونه است. پول سمبل وضعیت یک راننده در فرمول‌یک است. اگر پول بیشتری در میاورد، یعنی تیم ارزش بیشتری برای او قائل است. به غیر از مسائل فنی، در فرمول‌یک فاکتور فردی هم خیلی تأثیرگذار است. اگر براساس فاکتور فردی تیم یک تصمیم بگیرد، راننده دیگر این موضوع را کاملاً حس می‌کند.»

پروست به این موضوع هم اشاره کرد که همیلتون بیشتر از روزبرگ، به نیکی لائودا نزدیک‌تر است. او ادامه داد: «این می‌تواند برای روزبرگ دردسرساز باشد. از لحاظ فنی و تکنیکی مشکلی وجود ندارد، اما ذهن روزبرگ از این به بعد درگیر این موضوع می‌شود. این شاید مسئله کوچکی به نظر برسد، اما در آینده باعث اختلافی بزرگ در عملکرد آنها می‌شود.»

F1FANS.IR

 

 


1 دیدگاه

  1. یه پسر | خرداد 3, 1394 | لینک نظر

    برای من که ناراحت کننده اس ، این پول باید صرف تولید و پیشرفت تکنولوژی خودرو بشه