کشف لامبورگینی گم شده

یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | 2 نظر

کشف لامبورگینی گم شده

پیدا شدن لامبورگینی فیلم شغل ایتالیایی بعد از چند دهه

معمای ۴۶ ساله ایتالیایی !

نیما مجتهد زاده –  لامبورگینی با محصولات زیبایش به عنوان یکی از برترین سوپراسپرت سازان جهان سال هاست که در فیلم های مهمی در کنار بازیگران خوش درخشیده است؛ از حضور درخشان لامبورگینی کونتاش در فیلم هایی همانند رالی گامبال، سریال تلویزیونی Miami Vice و نقش آفرینی دیابلو در فیلم سرقت در شصت ثانیه گرفته تا درخشش مورسیه لگو در سری جدید فیلم های بتمن.

     

    به نقل از عصر خودرو ، در این مطلب اما به معرفی اولین لامبورگینی جهان که با حضور در یک فیلم سینمایی به شهرت دست یافت می‌پردازیم.

    دست پخت سنت آگاتا در فیلمی بریتانیایی با رنگ و بویی ایتالیایی
    فیلم The Italian Job (شغل ایتالیایی) در سال 1969 بر پرده سینما ظاهر شد و توانست با داستان مهیج خود که برپایه سرقتی بزرگ در ایتالیا شکل گرفته بود به یکی از جذاب ترین فیلم های انگلیسی تاریخ سینما بدل شود. در این فیلم اجزای متعددی همانند بازی بی عیب و نقص مایکل کین، موسیقی متنی بی همتا از کوئینسی جونز و صحنه های تعقیب و گریز و دیالوگ های طنز‌گونه از علل اصلی موفقیت محسوب می‌شوند. در این فیلم سه مینی کوپر به کمک تیم سارقان می‌آیند تا شمش های طلا از ایتالیا ربوده و به سوئیس برده شوند. علاوه بر این استون مارتین DB4 و جگوار E Type نیز نقشی پر رنگ در فیلم دارند اما شاید بتوان رومانتیک‌ترین بخش فیلم را در تیتراژ آغازین آن دانست. در این بخش شاهد حرکت یک لامبورگینی میورا نارنجی رنگ در جاده های پر پیچ و خم کوه‌های آلپ توسط یکی از دوستان شخصیت اصلی فیلم هستیم. علاوه بر مناظر زیبا و طنین دلنواز خودرو، موسیقی متن این بخش On Days Like These با صدای مت مونرو یکی از پدیده های آواز سال های دهه شصت میلادی است که بر دلربایی این بخش از فیلم می‌افزاید.در نهایت اما لامبورگینی به یک تونل وارد شده، پس از برخورد با یک مانع که در حقیقت از قبل توسط مافیای ایتالیا (سوار بر یک فیات دینو کوپه) برای مرگ راننده تعبیه شده، نابود می‌شود و جنازه خودرو به ته دره ای در همان نزدیکی پرتاب می‌شود. این در حقیقت پایانی دلخراش برای یکی از زیباترین سکانس های خودرویی تاریخ جهان است.

    لامبورگینی میورا-2

    چه بر سر این لامبورگینی آمده است؟
    بسیاری به اشتباه فکر می‌کردند که این خودرو به طور حقیقی در این صحنه نابود می‌شود. با این حال بارها توسط متخصصان خودرویی و حتی دست اندرکاران فیلم تاکید شده که آنچه در حال دود کردن به ته دره پرتاب می‌شود در حقیقت بدنه ای نیمه کاره است که شبیه به یک میورا تزئین شده است. اما نکته مهم دیگر این است که خودرو حاضر در فیلم پس از حضور در این صحنه ناپدید شد. شبهات زیادی در مورد مالک و سرنوشت این خودرو وجود داشت. تا زمان ساخت فیلم تنها سه دستگاه لامبورگینی میورا P400 نارنجی رنگ با رینگ و فلاپ های نقره ای و تودوزی سفید و داشبورد مشکی تولید شده بود که تنها دو دستگاه از آن در اروپا قرار داشت.
    نمونه اول به شماره شاسی 3303 توسط شاه مخلوع ایران و در ویلای سنت موریتز واقع در سوئیس خریداری شده بود و نمونه دوم نیز به شماره شاسی 3586 توسط آقای مارینی در ایتالیا خریداری شده بود. تا همین چند ماه قبل اما بسیاری احتمال می‌دادند که میورا شاه مخلوع همان نمونه حاضر در فیلم است؛ با این حال تحقیقات محققان و بررسی های متخصصان خود کمپانی نهایتاً اثبات کرد که میورا حاضر در فیلم همان شماره شاسی 3586 است. این خودرو که در آن زمان هنوز به مالک تحویل داده نشده بود، توسط خود کمپانی در اختیار فیلمسازان قرار گرفت و پس از حضور در فیلم بود که به دست مالک رسید.

    لامبورگینی میورا-3
    این خودرو 46 سال از نظرها ناپدید شد و به طور پنهانی بی آن که حتی خود مالکان از حضورش در فیلم شغل ایتالیایی آگاه باشند دست به دست شد تا آن که در سال 2005 به مهندسی ایتالیایی فروخته شد. بعدها دو تاجر انگلیسی این خودرو را به قیمت 425‌هزار‌یورو از مالک ایتالیایی خریداری کردند و در 21 مارس 2015 به طور علنی عنوان کردند که حضور این خودرو در فیلم مذکور اثبات شده است.تیمی از متخصصان زبده خودروهای کلاسیک نیز با تطبیق دادن اسناد رسمی خودرو با مدارک تیم ساخت فیلم و بررسی جزئیات کابین و بدنه خودرو صحت این ادعا را تایید کردند. بنابراین علاوه بر افزایش ارزش این خودرو به محدوده 1 میلیون پوند، اکنون یکی از بزرگترین معماهای خودرویی جهان پس از 46 سال حل شده است.

     


    2 دیدگاه

    1. مانگ | خرداد 25, 1394 | لینک نظر

      وای کجا بود این لامبور من!!

    2. وحید | خرداد 25, 1394 | لینک نظر

      پراید ارابه مرگ دربازاری به اسم ایران کشف شد ماشینی که هر سال جان خیلی هارو میگیره بازم ملت صف میکشن برای خریدش الله اکبر. این خبره نه کشف لامورگینی گم شده