موتور اسپرت

روسبرگ آسان برنده شد

گزارش گرندپری اتریش

محمد فتح الهی – در هشتمین رقابت برای کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰۱۵، نیکو روزبرگ راننده تیم مرسدس توانست در پیست خانگی ردبول به پیروزی دست پیدا کند.

روزبرگ که در زمانگیری دیروز رده دوم را بدست آورده بود، در همان ثانیه‌های ابتدایی استارت توانست از لوئیس همیلتون هم تیمی خود سبقت بگیرد. او بعد از حضور داشتن در رده اول موفق شد به طور مرتب فاصله خود را با همیلتون بیشتر کند و در نهایت اولین راننده‌ای بود که از زیر پرچم شطرنجی پایان مسابقه گذشت. گرچه روزبرگ در دورهای پایانی مسابقه از ویبراسیون (لرزش) اتومبیل خود شکایت داشت، اما در آخر توانست رده اول خود را مدیریت کند.

این سومین پیروزی روزبرگ در فصل ۲۰۱۵ بشمار می‌رفت و فاصله او با لوئیس همیلتون در جدول امتیازهای قهرمانی به ۱۰ امتیاز رسید. البته این راننده آلمانی مرسدس برای دومین مرتبه پیاپی موفق شد در این گرندپری به پیروزی دست پیدا کند.

همیلتون در همان ابتدای رقابت رده اولی خود را به روزبرگ واگذار کرد و برای پس گرفتن این رده از دست رفته در طول مسابقه نتوانست کاری انجام بدهد. او همچنین بعد از پیت‌استاپ خود در خروجی مسیر پیت به دلیل عبور از روی خط سفید ۵ ثانیه مجازات زمانی شد.

در پیست ردبول‌رینگ رقابت نزدیکی بین ویلیامز و فراری بر سر کسب رده سوم و آخرین سکوی پودیوم وجود داشت. در نتیجه گیرکردن تایر عقب سمت راست فراری سباستین فتل در پیت‌استاپ، این راننده آلمانی رده سومی را به فلیپه ماسا از تیم ویلیامز واگذار کرد. فتل دورهای بسیاری در فاصله زمانی ۲ ثانیه‌ای فلیپه ماسا قرار داشت و هر قدر هم که در دورهای پایانی به ویلیامز او نزدیک شد، اما شانس و فرصت سبقت‌گیری از حریف برزیلی خود را پیدا نکرد و در رده چهارم باقی ماند. از همین رو، فلیپه ماسا توانست ویلیامز را باری دیگر با سکوی قهرمانی آشنا کند. این اولین سکوی قهرمانی ماسا در این فصل بشمار می‌رفت.

والتری بوتاس دیگر راننده تیم ویلیامز که رقابت را از رده ششم آغاز کرده بود، در ابتدای مسابقه مبارزه نزدیکی با نیکو هالکنبرگ از تیم فورس‌ایندیا داشت. بوتاس به دلیل رقابت نزدیک با هالکنبرگ زمان زیادی را برای حضور داشتن در رده‌های بالاتر از دست داد و در نهایت در رده پنجم از خط پایان گذشت. نیکو هالکنبرگ برنده رقابت ۲۴ ساعت لُمان در سال ۲۰۱۵ هم موفق شد پرچم شطرنجی پایان را در رده ششم ببیند.

مکس فرشتاپن راننده جوان تیم توروروسو که رقابت را در رده هفتم آغاز کرده بود، در لحاظات پایانی در رقابت با پاستور مالدونادو از لوتوس مغلوب حریف ونزوئلایی خود شد و در رده هشتم این مسابقه را تمام کرد. مالدونادو که در رقابت با فرشتاپن برای چند ثانیه کنترل اتومبیل خود را از دست داده بود، اما موفق شد در رده هفتم حضور پیدا کند و بعد از گرندپری کانادا، برای دومین رقابت پی در پی امتیاز گرفت.

سرجیو پرز دیگر راننده فورس‌ایندیا هم این مسابقه را در رده نهم تمام کرد و موجب شد فورس‌ایندیا با هر دو اتومبیل خود در پیست ردبول امتیاز بگیرد.

اما آخرین امتیاز این مسابقه از آن دنیل ریکاردو استرالیایی شد. ریکاردو رقابت را در نتیجه دریافت پنالتی‌ها در رده هجدهم شروع کرده بود و توانست با رسیدن به رده دهم، کمترین امتیاز ممکن را برای خود و تیم ردبول بدست آورد. بعد از ریکاردو، فلیپه نصر از تیم سائوبر در رده یازدهم ایستاد.

بعد از نصر، دنی کیات از ردبول، اریکسن از سائوبر و روبرتو مرهی از مانور ماروشا به ترتیب در رده‌های دوازدهم تا چهاردهم قرار گرفتند.

در هشتمین رقابت قهرمانی این فصل اما ۶ راننده به خط پایان نرسیدند. در همان دور ابتدایی مسابقه، بین کیمی رایکونن از فراری و فرناندو آلونسو از مک‌لارن برخورد شدیدی صورت گرفت که در نتیجه آن، اتومبیل ایمنی وارد رقابت شد. به غیر از این دو راننده قهرمان، ویل استیونس از مانور ماروشا، سومین راننده‌ای بود که در همان دور اول با خط پایان خداحافظی کردند.

جنسون باتن دیگر راننده تیم مک‌لارن هم به دلیل مشکل گیربکس رقابت خود را ناتمام گذاشت و کارلوس ساینز از توروروسو و رومین گروژان از لوتوس هم دیگر رانندگانی بودند که مجبور به کناره‌گیری شدند.

F1FANS.IR

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا