پرایدهای قدیمی؛ محبوب سارقان خودرو

سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴

پرایدهای قدیمی؛ محبوب سارقان خودرو

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه ۸۰ درصد سرقت خودروها مربوط به دو برند داخلی و مربوط به تولید سال‌های ۸۶ به قبل است، گفت: یک‌سوم خودروهای سرقتی در کمتر از ۲۴ ساعت کشف می‌شود.

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد صدور فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز به بحث سرقت پرداخت و اظهار داشت: در سال 92 شیب تندی را در افزایش سرقت داشتیم که منجر به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در سال 93 عمده سرقت‌ها در 14 استان مورد هدف بود که با راه‌اندازی قرارگاه سرقت توانستیم جلوی سریع رشد سرقت را در سال 93 بگیریم و در سال 93 به نسبت 91 نه تنها رشد سرقت مهار شد بلکه یک درصد وقوعات را نیز کاهش دادیم.

وی به هدفگذاری امسال پرداخت و گفت: قرار بر این است که 5 تا 10 درصد وقوعات را کاهش دهیم.

این مقام ارشد آگاهی کشور به کاهش 10 درصدی وقوعات سرقت در سه ماهه اول 94 پرداخت و بیان داشت: توانستیم شیبی را که در بحث سرقت به وجود آمده بود به کاهش برسانیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: سرقت خودرو که ما آن را سرقت مادر می‌نامیم در سه ماه اول نزدیک به 14 درصد وقوعاتش کاهش داشته است.

سردار مقیمی ادامه داد: نتایج حاصله در سه ماهه اول سال حاکی از آن است که 10 درصد وقوعات نسبت به سال گذشته کاهش داشته که این شامل وقوعات مختلف سرقت بوده است.

این مقام ارشد آگاهی به سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو، پرداخت و افزود: عمده سرقت در این زمینه نیز 17 درصد کاهش داشته و در بحث سرقت خودرو و موتورسیکلت نیز توانسته‌‌ایم به میزان 13 درصد وقوعات را در سه ماهه اول سال کاهش دهیم.

80 درصد خودروهای به سرفت رفته تولید داخل هستند

سردار مقیمی به بحث سرقت‌های خودروهای داخلی پرداخت و گفت: بالاترین درصد وقوعات را در بحث خودروهای داخلی داریم و دو خودروی تولید داخل 80 درصد وقوعات سرقت خودرو را به خود اختصاص داده‌اند که پلیس آگاهی یکی از اقدامات خود در این سه ماهه نخست سال را به اتاق فکر با خودروسازان اختصاص داده است.

این مقام ارشد آگاهی ناجا با بیان این مطلب که از سال 86 به بعد سهم سرقت خودرو کاهش پیدا کرده اظهار داشت: انتظار ما این است که با مدیریت جهادی ضریب امنیتی خودروها بالا رود که در این زمینه گذاشتن سوئیچ امولایزر تأثیرگذار بوده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان این مطلب که بالغ بر 80 درصد سرقت خودرو در سال 93 مربوط به دو نوع برند خودرو و متعلق به تولیدات سال 86 به قبل بوده ادامه داد: در سال گذشته سرقت پراید تولید سال به کمترین آمار رسیده؛ اگر چه بالغ بر 80 درصد سرقت‌ها مربوط به تولیدات سال 86 به قبل بوده است.

سردار مقیمی بحث برخورد با سرقت وسایل نقلیه را از اولویت‌های پلیس آگاهی برشمرد و ادامه داد: در سرقت منزل توفیقات خوبی نداشته‌ایم اگر چه 4 تا 5 درصد کاهش داشته‌ایم و توانستیم جلوی شیب تند را بگیریم اما وقوعات کاهش چشمگیری نداشته است.

این مقام ارشد آگاهی به کاهش سرقت از منزل در ماه رمضان پرداخت و افزود: نزدیک به 8 درصد سرقت منزل کاهش داشته و 23 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول 73 درصد وقوعات کشف شده و 5 درصد افزایش کشف به وقوع داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا عملکرد پلیس آگاهی در بحث سرقت محموله‌ها را موفق ندانست و گفت: در سه ماهه آینده اولویت برخورد با سرقت خودروها با بار را در اولویت‌ پلیس قرار داده‌ایم.

سردار مقیمی سرقت مسلحانه را به صورت ویژه در دسته جرایم جنایی عنوان و تصریح کرد: بنا داریم که صد در صد وقوعات را در این زمینه کشف کنیم که در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سرقت مسلحانه پلیس، بانک‌های اطلاعاتی خود را تکمیل کرده و باندهای بالفعل و بالقوه را شناسایی کرده و با توجه به شیوه و شگرد آنها اتفاقات را رصد می‌کند.

این مقام ارشد آگاهی به آمار سه ماهه اول سال در 14 استان مورد هدف پرداخت و خاطرنشان کرد: از نظر درصدی کشفیات 14 استان هدف برابر با استان‌های غیر هدف شده و ما 10 درصد کشفیات در 14 استان و همچنین 10 درصد در مابقی استان‌ها داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان این مطلب که 86 درصد کشفیات خودرو در کمتر از یک ماه انجام می‌شود اعلام کرد: تقریباً 33 درصد خودروهای سرقتی در کمتر از 24 ساعت کشف می‌شود و 50 درصد خودروها بین 2 تا 15 روز کشف می‌شود.


بدون دیدگاه