عزراییل با اسکانیا می آید !

پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴

عزراییل با اسکانیا می آید !
خبر اقتصادی – در جلسه اخیر کمیسیون ایمنی راه‌ها، رییس پلیس راهور ناجا گزارشی را ارائه کرده که به نظر می‌رسد در بین دیگر خبرهای مربوط به این جلسه گم شده است. خبری تکان‌دهنده از عملکرد اتوبوس‌های اسکانیا در ماه‌های ابتدایی سال جاری.
به گزارش ایسنا، سردار مهری در این گزارش به بررسی عملکرد این خودروهای حمل و نقل برون شهری عمومی پرداخته و از دو برابر شدن آمار تلفات اسکانیا در بهار سال جاری در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داده است.
بر مبنای این آمارها در بهار سال گذشته 35 درصد از تلفات جاده‌ای مربوط به تصادفاتی می‌شده که اسکانیا در آن حضور داشته است اما این رقم با رشدی عجیب در سال جاری به 70 درصد رسیده و این یعنی خودرو به تنهایی بیش از دو برابر تمام خودروهنای فعال در جاده‌های کشور حادثه‌سازی کرده است.
طبق اعلام رییس پلیس راهور این آمار نگران‌کننده در حالی به ثبت رسیده که اسکانیا تنها 14 درصد از سهم ناوگان عمومی کشور را در اختیار دارد.
هر چند هنوز گزارشی از دلیل این حضور دائمی در تصادفات ارائه نشده اما صحبت‌های سردار مهری نشان می‌دهد حداقل در دو حوزه باید عملکردهای نظارتی اصلاح شوند؛ یکی در شاخص‌های استاندارد که رییس پلیس راهور در این رابطه گفته با وجود ثبت 51 شاخص استانداردی از سوی مجلس، سازمان استاندارد برخی از آنها را لحاظ نمی کند و دیگری طرح افزایش نرخ جریمه‌ها و نزدیک‌ کردن آن به شاخص تورم به منظور بالا بردن سطح بازدارندگی، مساله‌ای که مهری رسما از وزیر اه درخواست کرده آن را پیگیری کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اجرا بگذارد.


بدون دیدگاه