تفاوت ها و شباهت های تندر 90 و رنو داستر

پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ | 38 نظر

تفاوت ها و شباهت های تندر 90 و رنو داستر

مسیح فرزانه: زیبایی نقشی انکار ناپذیر در خرید هر کالای مصرفی دارد اما در حاشیه قرار گرفتن عوامل به مراتب مهمتری، چون دوام و پایداری خودرو، ایمنی، ارزش در برابر پول پرداختی، هزینه نگهداری، مصارف روزانه، تأمین شدن سریع لوازم یدکی، مصرف سوخت و غیره خود این پرسش را به وجود می آورد که آیا به واسطه فاکتورهای عموما می توان یک محصول بادوام اما ساده و کم هزینه خرید؟ موردی که تندر ۹۰ از هنگام ورود به کشور با آن دست به گریبان بوده و برخی افراد خرید یک محصول خوش سیمای چینی را به آن ترجیح میدهند.
این مسئله حتی در خصوص برادر بلند قد تندر ۹۰، یعنی رنو داستر که روی همان پلتفرم B0 مشترک سوار شده صدق میکند. پلت فرمی که یکی از رموز موفقیت اتحادیه رنو– نیسان روی مدل های مشترکی چون ساندرو، کلیو، توئینگو، داتسون گو، نیسان ژوک، نیسان کیوب و غیره بوده است. اشاره به این نکته نیز در نوع خود جالب است که لوگان و پلتفرم B0 آن یک محصول استراتژیک برای فرانسوی ها و صنعت خودروسازی آنها محسوب میشود.

تندر 90 فیس لیفت ایران خودرو

بررسی میدانی تندر ۹۰

ما ایرانی ها وقتی تصمیم می گیریم از یک ماشین تعریف کنیم می گوییم: فقط داخل باکش بنزین و در رادیاتورش آب بریز و یک عمر سوار شو! ( البته تعویض روغن ۵ تا ۱۰ هزار تا هم اضافه کنید! ) این مسئله از قدیم در مورد ماشین های تویوتا گفته می شد، اما با پیشرفت مهندسی طراحی و تولید خودروسازان دیگر نیز سعی کردند در کلاس خودروهای اقتصادی روی این سیاست کم و بیش حرکت کنند، اگرچه بازار خودرو و خدمات پس از فروش این روزها یک بازار کاملا مصرفی است و متأسفانه آیندگان و نسل های بعد از ما شاهد معدود خودروهایی حتی از برندهای آلمانی و ایتالیایی خواهند بود که حکم کلاسیک های ارزشمند و خاص را پیدا می کنند.

در هر حال نمود ویژه این طرز تفکر حداقل در خصوص تیپ های مختلف عرضه شده لوگان در کشورمان (ازE0 تا E2 گرفته) به واسطه تجربیات مالکینی که حتی تا بیش از ۱۷۰ هزار کیلومتر در ایران پهناورمان با اقلیم های گوناگون با این خودرو رانده اند صدق می کند. البته دراین مقاله مقایسه ای، قصد نداریم که مجددا مکررات کرده و برای بررسی لوگان فقط به اعداد و ارقام کاتالوگی و یا تعریف و تمجید، روی آوریم که نظرات مثبت و منفی مصرف کنندگان وطنی در مورد این ماشین خود گواه بهترین و صادقانه ترین بررسی است.

در حقیقت شاخصه هایی که میتوان در مورد این سواری کوچک شهری با موتور ۱٫۶ لیتری و توان ۱۰۵ اسب بخاری به آن اشاره کرد، موتور پرقدرت (به نسبت اتاق و وزن) و تعریف قدرت به وزن مناسب در چنین کلاس خودرویی است که در کنار جعبه دنده اتومات و بی نهایت نرم و بی صدا و بدون هیچ ارتعاشی به همراه فرمان خوش دست با بیشترین توانایی دفع ضربات و ترمزهای قوی به این موارد افزوده می شوند. اگرچه عرض و ارتفاع درهای این ماشین، ورود و خروج شما را تسهیل کرده و در ردیف جلو و به ویژه عقب مهندسی ابعاد آن، فضایی بزرگ را در اختیار سرنشینان قرار میدهد، اما به واسطه سقف بلند خودرو و ارتفاع عقب ماشین برای افرادی که نخستین بار سوار آن می شوند، کمی حس نا امنی و فاصله گرفتن بیش از حد از زمین را تداعی میکند.

تندر فیس لیفت

اگرچه فراموش نکنیم همین ارتفاع عقب و شکستگی بین شیشه و صندوق بار سبب دو رخداد مثبت شده: یک صندوق بار بزرگ (که در محصولات داخلی به راحتی با سمند قابل رقابت است ) و البته عدم نیاز به شیشه شوی عقب که درهنگام بارش باران و حرکت خودرو در آزمایش های گوناگون عمال حجم بالایی از قطرات آب روی سطح شیشه سبب کاهش میدان دید نمی گردد. در عین حال یکی دیگر از مضرات بالا بودن بخش عقب، عدم تعادل مناسب این خودرو در طی کردن پیچ های تیز با سرعت بالا و حتی مسیرهای مستقیم با سرعتی بیش از ۱۶۰ کیلومتر است.

از دیگر محسنات این ماشین، سواری نرم با وجود رینگ های آلومینیمی، به نسبت یکی از رقبای قدر داخلی خود یعنی ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس (همان ۲۰۷ وطنی) است که بدون هیچ تعارف و اغماضی از محصولات جراحی شده و البته خوش رنگ و لعابو هم قیمت و هم کلاس چینی،L90 را نه تنها در مجموع امتیاز کلی با فاصله از چینی های رقیب پیش می اندازد، بلکه معتقدم در یک پروسه ۱۰۰ هزار کیلومتر در چینی ها باید دنبال سر هم کردن یک لگوی از هم پاشیده گشت، در حالی که در L90 اگر زمان مناسب تعویض تسمه تایم بین ۵۵ تا ۶۰ هزار توسط استاد کار ماهر و شمع مناسب روی ۲۰ هزار تا و فیلتر روغن و بنزین بین ۵ تا ۱۰ هزار تا رعایت شود، مثل یک مرد جنگی نه تنها خم  به ابرو نمی آورد بلکه برای فروشش هر زمان آماده مبدل شدن به نقدینگی است و کمترین افت را در قسمت فنی و تزئینی خواهد داشت. طی طریق نمودن و راه رفتن تندر ۹۰ نیز بسیار شبیه برادر قد بلند خود داستر بوده که با توجه به جعبه دنده و پلتفرم مشترک، اخلاق عجیبی نیست. در واقع می توان سواری آن را نرم، با آرامش و علی رغم پشتی بلند با ثبات توصیف کرد و شاید بهترین تعریف از تشابهات دو خودروی سواری و کراس اوور با پلتفرمی مشترک را در مرسدس بنزهای کلاس C و GLK دانست که هر دو هم سواری پایداری دارند و هم حس راندن شبیه به هم، اگرچه استفاده از تکنولوژی های مشترک در دنیای خودروسازی امری بدیهی بوده و کمک شایانی به کاهش هزینه ها و افزایش سود میکند.

رنو داستر-2

بررسی میدانی داستر

مهندسی پیاده شده روی داستر در برگیرنده بسیاری از قطعات مشترک با تندر ۹۰ است که این فاکتور حداقل جدا از بحث پلت فرم و جعبه دنده در فضای داخلی و بخش هایی چون کنسول، فرمان، دسته دنده و… نمودی دوچندان دارد. داستر اگرچه در بحث طراحی داخلی چنگی به دل نزده و هیجانی در سرنشینان و راننده ایجاد نکرده و پس از سوار شدنش فکر می کنید بهای پرداخت دو L90 اتومات را برای آن داده اید، اما به دلیل ترکیب خوب جعبه دنده و موتور، هم سواری نرم و بی صدایی از موتور ۱۳۵ اسب بخاری آن حاصل می شود و هم اینکه ماشین خوش دستی و راحتی بوده و رانندگی در شهر با آن راحت است.

اگرچه شتاب آن همچون L90 مناسب و خوب است، ولی به شما یادآوری میکند که مرکب زیرپای شما یک جعبه دنده اتوماتیک داشته که کمبود کشش محسوس و یا تنبلی خاصی درحرکت آن به چشم نمی خورد، اما قطعا توقع مانورهای پرقدرت و جاندار نمونه جعبه دنده دستی را از آن داشت. علاوه بر اینکه فضای داخل آن با وجود سادگی محض اما جادار، راحت و خودمانی است و سریعا ارتباط برقرار می کنید.  طراحی ستون ها نیز به گونه ای صورت گرفته که احاطه بر اطراف خودرو خوب بوده و مشکلی در دید وجود ندارد. ترمز داستر نیز کمی نرم و در مقاطعی با تأخیر عمل میکند. اما ضعفی در ایمنی سرنشینان حس نمی شود و مانورپذیری این کراس اوور اقتصادی و ساده اما خوش استیل مورد توجه بوده و چسبندگی آن در مسیرهای ناهموار ایده آل است.
درحقیقت داستر را می توان نمونه کراس اوور شده L90 با کمی تغییرات و تجهیزات بیشتر دانست که صرفا سادگی، بی آلایشی و کیفیت به نسبت پایین ادوات فضای داخلی و آپشن کمتر آن در مقابل رقبای گریم شده چینی از دلایل استقبال نه چندان مناسب مصرف کننده وطنی از آن است.

رنو داستر-1

سواری هر دو فرزند رنو (داچیا) شبیه به هم با خلق و خوی مشابه، قطعات یکسان و در نهایت راندمان فنی نزدیک به هم با کمی فاصله در ارتفاع است که می توان همانند یک جفت دوقلو آنها را فرض کرد که یکی از دیگری بزرگتر بوده، اما تقریبا یک ژن ساخته شده اند. در نهایت نگارنده به استناد تجربه راندن هر دو خودرو ، مراجعه به نظرات کاربران و دوستان مالک هر دو محصول را، با توجه به فاکتورهایی چون ارزش پول پرداختی در مقابل کیفیت، امکانات، به ویژه دوام، استحکام و البته استهلاک قطعات مناسب ترین انتخاب ها می دانم که اگرچه تاکنون نتوانسته بر جو قالب شده بر بازار چینی پسند در این کلاس فائق آید، اما موفق به کسب رضایت عموم مصرف کنندگان خود شده اند .

 

تندر 90 رنو داستر

 

مجله ماشین

 

 

اولین تجربه رانندگی با تندر 90 اتوماتیک

اولین تجربه رانندگی با تندر 90 اتوماتیک


38 دیدگاه

  1. حسین | مرداد 14, 1394 | لینک نظر

    به نطر من اگه نسبی بخواهیم مقایسه کنیم، نسبت به قیمت های خودروهای چینی موجود در بازار ایران، قیمت رنو داستر (در حدود 95 م) هم خیلی خوبه و هم سواری به مراتب بهتری به شما می دهد.
    خیلی کم پیش میاد مالکان رنو داستر از این خودرو شاکی باشند. و از نظر من و با توجه به قیمت های داخل ایران، شکل داخلی خودرو، در حد 95 میلیون نیست اما در عوض سواری و کیفیت آن چیزی کم از خودروهای بالای 140 میلیون نداره.

  2. گل اقا | تیر 21, 1394 | لینک نظر

    فکرشو بکن ال نود با تیبا ازدواج کنه بچشون دیدنی میشه (:

  3. L90 خودروی خوبیه
    موتور و گیرباکس خوب.
    اما طراحی خوب و به روزی نداره
    البته این نظراتی هم که دوستان میدن دیگه بی انصافیه
    اما قیمتش مخصوصا در بازار عجیب بالاست. اونم بدلیل عدم تولید هست
    اگه تحریم ها برداشته شه و قرابر باشه هنوز تولید شه تو همون رنج 35 تومن تو ماشین های فعلی بازار بهترینه.
    البته بشرطی که رقیب جدیدی نیاد واسش.

  4. sunmartin | تیر 21, 1394 | لینک نظر

    اتفاقا سلطانی میدونم به جوک گفتی اما حقیقتش اینه من کسی میشناسم که خورده فروشی داره و بقالی از ال نوت برای جابجایی استفاده میکنه برای این منظور خودروی قابلی هست

  5. فقط MVM 530 | تیر 20, 1394 | لینک نظر

    l90 در بهترین حالت جایگزین خوبی برای پیکان بوده است و لا غیر

    • در پاسخ به: فقط MVM 530

      arash | تیر 21, 1394 | لینک نظر

      درسته ال90 قرار بود جانشین پیکان بشه بخاطر ارزون بودن نه مشابه بودن ولی بعدا که ام وی ام 530 اومد گفتن این بیشتر بهش میخوره جانشین پیکان بشه البته بیشتر به دلیل شبیه بودن هر دو سیستم تعلیق قدیمی و نا کارآمدی دارند در نتیجه ال90 گران شد و 530 جایگزین پیکان البته افتخاریه ماشین چینی جانشین ماشین انگلیسی بشه.

      • در پاسخ به: arash

        سلطانی | تیر 21, 1394 | لینک نظر

        ال نوت خودروی ویژه حمل سیب زمینی و گوجه است دوست عزیز.اکثر میوه و سبزی فروش ها ال نود دارند و از چابکی خودرو در حمل بار تعریف می کنند.

      • در پاسخ به: arash

        فقط MVM 530 | تیر 21, 1394 | لینک نظر

        هر وقت گفتن وانت سوارها بخط ال نود دارها بیان وسط…..
        آقا ولمون کن توروخدا ال نود کجا 530 کجا؟؟؟؟؟
        MVM 530 مشکلاتی دارد نه اینکه هیچ مشکلی نداشته باشد اما خودروی راحتی است دوست عزیز…. ال نود وانته وانت میفهمی….

  6. sunmartin | تیر 20, 1394 | لینک نظر

    با تمام صحبت های ضدو نقیض ایت طرفدار دوآتیشه ام وی ام 530 با یکی از حرفاش موافقم واقعا ال نوت (لوگان)بیشتر یک تاکسی بار بار و وانت هست تا یک خودرو طرز چیدمان پنجره ها و اتاق خشک و صندلی و کنسول رو به حلو و تخت اینخودرو همگی شاهدی بر این مدعاست در کشور ترکیه میتوانید صحت و سقم این صحبت ره ببینید اکثر ال نود ها در استانبول وانت هستند

    • در پاسخ به: sunmartin

      کوروش | تیر 20, 1394 | لینک نظر

      به هر صورت باید به یاد داشته باشید که قرار بود این ماشین جایگزین پیکان و رقیبی برای پراید باشد که ناگهان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ایران خودرو و سایپا بوی پول به مشامشون خورد و شروع کردند به خوردن حق مردم

  7. احمد | تیر 19, 1394 | لینک نظر

    یه چینی سوار همیشه دوست داره خریدش را توجیه کنه وبه هیچ وجه از حرفش کوتاه نمیاد.حتی ابایی نداره که چری و … را با رنو مقایسه کنه.تا بود خودشون را با کره ایها مقایسه میکردن حالا با رنو فردا هم بنز .رو که نیست ماشالا.من ال نود دارم الان کیلومترش رسیده به بالای 200 هزار .بدون خرج اضافی و سر وصدا.تا حالا دست به موتور گیربکس وجلوبندیش نزدم.ببینم چینی های بعضی دوستان تا چه کیلومتری دوام میاره!!!

    • در پاسخ به: احمد

      کوروش | تیر 19, 1394 | لینک نظر

      همون 5 کیلومتر اول فاتحه شون خوندست!!!!!!!!!!!!!!!!یه سر برین کرمان موتور ببینین چطور پر ماشین چینیه!

    • در پاسخ به: احمد

      سروش | تیر 20, 1394 | لینک نظر

      جناب احمد منم قبلا یه ال90 داشتم و بنظرم ماشین با کیفیتی بود و حدود 3 سال داشتمش اما بنظرم مشکلاتی هم داشت مثلا توی جاده سر پیچها اصلا تعادل خوبی نداشت و یا اینکه وقتی سرعت به 100 میرسید صدای باد و همچنین موتور زیاد به اتاق نفوذ پیدا میکرد و اتاقشم خیلی تکون داشت و یه چیزیم که اذیتم میکرد این بود که مثلا شما هر وقت میخواستی در صندوق عقب رو باز کنی اگه ماشین روش بود حتما باید خاموشش میکردی و با کلید اصلی در صندوق عقب رو باز کنی چون هیچ کلیدی در داخل ماشین و یا بیرون وجود نداشت برای باز کردن در صندوق عقب . کلا من هروقت توی شهر بودم و سرعتم زیر 80 بود ازش راضی بودم ولی وقتی وارد جاده میشدم و سرعتم دیگه به 100 میرسید با توجه به این مشکلاتی که عنوان کردم یکم ازش زده میشدم اما خب مزایایی هم داشت مثلا موتور و گیربکس با هم هماهنگی خوبی داشتن و منکر با کیفیت بودن و کم استهلاک بودنش نمیشم

  8. یه پسر | تیر 19, 1394 | لینک نظر

    در کیفیت بالا و استهلاک پایین ال نود شکی نیست اما جالب اینجاست بدونین که تو فرانسه ال 90 سدان وجود نداره و اگه هم مواردی باشه با آرم داچیا و بصورت خودرو های تجاری تردد می کنه یعنی یه جورایی وانته و واسه حمل وسایل استفاده میشه اگه هم خاطرتون باشه اوایل ون های تندر 90 رو ایرانخودرو وارد می کرد که منظورم همونه

    در ثانی زمانی خرید این ماشین به عنوان یه خودروی کم خرج توجیه داره که شما بابتش 40 میلیون پرداخت نکنین و حداقل نگاهتون نسبت به ماشین به عنوان یه وسیله ی 4 چرخ باشه که باهاش این ور اونور میرین و نه بیشتر

    چون اگه کسی ماشین رو بفهمه و حداقل لذت رو بخواد از ظاهر و امکانات یه ماشین ببره و هر از چند وقتی بخواد جلو در خونه اش یه آبی به ماشینش بزنه و تو نور افتاب نگاهش کنه مطمئنا ال 90 بهترین گزینه ممکن واسه یه همچین استفاده حداقلی از ماشین نیست اما اگه شما یه آدمی هستنید که قالپاق رو وسیله اضافی رو ماشین می دونین و براتون فرق نداره آپشن و طراحی پس مطمئن باشین هیچ انتخابی بهتر از داستر و ال نود پیش روی شما نیست
    هر چند خود من بشخصه ال 90 رو ماشین زشتی نمی دونم و احساس می کنم رنگ سفید روی ماشین خوب میشینه و ماشین متناسبی هست در صورتی که دنا و یا تیبا جلو عقبشون با هم هماهنگی نداره پس میشه گفت ال90 اگه زیباتر نباشه حداقل اصولی تره

    والا پدر من کارمند دولته و در آمد بالایی نداره اما همیشه می گه هیچ هزینه ای برای ماشین جز تصادف ضرر نیست و اینگار آدم داره خرج خودش می کنه
    واقعا هم شما وقتی یه ماشین زیبا سوار می شید (حتی یه پرایدی که به ظاهرش اهمیت دادین و امکاناتی رو بهش اضافه کردین ) در اصل خرج خودتون کردین و به خودتون و خانواده تون بها دادین؛ مگه شما وقتی یه لباس زیبا می پوشین یا اینکه یه موبایل خوب می خرین به فکر سود و عاقبت اقتصادیش هستید ؟

  9. رامتین | تیر 19, 1394 | لینک نظر

    در هر صورت من تصمیم دارم با 36 تومن یک پژو 206 تیپ5 بگیرم (اواخر سال 94 که گفته شده مدلهای 95 کیفیتشون بیشتر میشه) و 3 تومن هزینه برای نصب مانیتور لمسی (1تومن)، کروز کنترل (600 تومن)، شمع ایریدیوم (170تومن)، فیلتر هوای مخصوص برای افزایش توان(250تومن)، فروش لاستیک بی کیفیت فعلی و خرید رینگ15 و لاستیک 205 خارجی (700تومن)- سنسور دنده عقب (100تومن) و… که تازه میشه زیر 40 تومن. درحالیکه تندر داره قیمت 43 در بازار میخوره. مقایسه این 206 با تندر خنده داره و واقعا کسی اگر کمی فکر داشته باشه براحتی میفهمه 206 بسیاربرتر از تندره. مگه پیرمردهای دم مرگ که خب انتخابشون توجیه داره.
    اینقدر از تندر تعریف میکنند که فکر کنم بگن تندر بهتر از مثلا سراتو هم هست…

  10. علی | تیر 19, 1394 | لینک نظر

    سلاام، ابعاد رینگ و لاستیک درج شده برای تندر90 اشتباه است و رینگ و لاستیک نصب شده روی تندر از سوی کارخانه دارای ابعاد 185/65/15 میباشد.

  11. آرش | تیر 19, 1394 | لینک نظر

    فاجعه l90 تموم شد باید منتظ فاجعه ای به نام داستر باشیم/اقا جان مادرت ولمون کنین یعنی هیچکی دوست نداره ی ماشین بخره طراحیش برای ادمیزاد باشه نه اینکه مینیبوسی باشه….
    کی میشه ماشین امریکایی بیاد از شر رنو پژو خلاص شیم

  12. احمد | تیر 18, 1394 | لینک نظر

    دوستان این قیمتی که مجله ماشین گذاشته وباعث سو تفاهم شده اشتباهه.درسته قیمت وارداتی ها در ایران دوبرابر ونیمه قیمت جهانیه.اما قیمت تندر نودی که مجله ماشین گذاشته نسل جدید لوگانه که بسیار خودروی زیباتری از نسل حاضر در ایرانه.الان هم با نام رنو سمبل در دبی فروخته میشه قیمتش حدود 37 میلیونه بدون عوارض و…ساندرو هم که قراره در ایران تولید بسه نسل قدیمه.کلا خودروسازان داخلی به خاطر سود جوییحاظر نشدن نسل جدید این ماشین ها را وارد کنن

  13. علی | تیر 18, 1394 | لینک نظر

    ” شاید بهترین تعریف از تشابهات دو خودروی سواری و کراس اوور با پلتفرمی مشترک را در مرسدس بنزهای کلاس E و GLK دانست که هر دو هم سواری پایداری دارند و هم حس راندن شبیه به هم…”

    پلتفرم مرسدس GLK با کلاس C مشترک است(درواقع بود) نه E . حتی مشاهده و قیاس چشمی ابعاد این خودروها نیز برای اثبات این امر کافی است.

    • در پاسخ به: علی

      ُSepehr | تیر 18, 1394 | لینک نظر

      متاسفانه تو متن های مجله ماشین اشتباهات اینچنینی زیاد پیدا میشه ..تصحیح میکنیم.

  14. کوروش | تیر 18, 1394 | لینک نظر

    یعنی1000 یورو قیمت داستر رو 45 میلیون تومان افزایش داده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی 10 هزار یوروی اول(50 میلیون) با هزار یوروی اخر(45 میلیون) از نظر ارزش برابر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عجب اصلا ریاضیات رفت زیر سوال

    • در پاسخ به: کوروش

      مروت | تیر 19, 1394 | لینک نظر

      تو این مملکت از این اتفاقا اغلب میفته. کافیه یه کم دقت کنی تا پیداشون کنی

  15. فقط MVM 530 | تیر 18, 1394 | لینک نظر

    دوستانی که سوار خودروی l90 شده اند و بسیار راضی هستند، بد نیست سوار ماشین های دیگری چون بنز E250 بشوند و متوجه این نکته باشند که حتی بنز هم به این میزان که در این مقاله ذکر شده است دارای قابلیت اطمینان و قدرت نقد شوندگی بالا نیست و این مساله عین حقیقت است اما چند مشکل در خصوص این خودرو وجود دارد که نظرات بعضی از افراد نسبت به خرید این خودرو منفی می شود. بنده خودروی l90 ثبت نام کرده بودم که پس از سوار شدن خودروی اقوام به مدت یک هفته و خستگی بسیار زیاد آن عطایش را به لقای آن بخشیدم و MVM را ترجیح دادم.اما مشکلاتی که در l90 هست و ای کاش در داستر وجود نداشت که متاسفانه هست عبارتند از:
    1-طراحی خارجی خودرو شبیه ماشین های دهه 80 است
    2-طراحی داخلی و داشبورد که تقریبا وجود ندارد و گویا یک دنده و فرمان را قرار داده اند و مابقی ادوات را در جعبه کارتن قرار داده اند.
    3-صندلی های بسیار ناراحت که برای افراد قدبلند و حتی متوسط بسیار ناراحت کننده است و حتی در حد راحتی صندلی سمند نیست.
    4-در سرعت های بالا بقدری هیجان به مسافرین و راننده وارد می کند که در طول مسیر همواره احساس می کنید در حال مسابقه جاده ای هستید.
    5-پس از اتمام سفرهای جاده ای خستگی زیادی به سرنشینان وارد می شود.
    6-در سربالایی با کولر روشن توان ماشین کاهش زیادی می یابد.

    با اینکه خودرو از نظر فنی بی آزار است اما گویا هیچ احترامی برای سرنشین ها قایل نشده است. بنده هر وقت l90 سوار می شوم به این نکته فکر می کنم که آیا داچیا برای طراحی وانت این پلتفرم را طراحی کرده است یا خودروی سواری.

    • در پاسخ به: فقط MVM 530

      ارمان | تیر 18, 1394 | لینک نظر

      من 3 ساله ال 90 دارم . فقط بی ریختی داشبورد رو ازتون قبول می کنم ولی بقیه موارد واقعا به این شکلی که شما می گین نیست . مخصوصا کم اوردن تو سربالایی با کولر . شدیدا رد می کنم .

      • در پاسخ به: ارمان

        فقط MVM 530 | تیر 18, 1394 | لینک نظر

        دوست عزیز بنده 405 سوار بودم و با خودروی 405 مقایسه کردم. در مسافت های بالای 300 کیلومتر خودرو L90 به شدت خسته کننده تر از 405 بود هم از نظر گشتاور وارده در سرعت های بالا سرپیچ ها، هم راحتی صندلی…
        صندلی های جلو ماکزیمم برای افراد با قد 180 مناسب است. صندلی های پشت جای بسیار کمی دارد.
        در خصوص سربالایی در مسیر جاده شمال با خودرو در سرعت 100 کیلومتر در سربالایی در حال حرکت بودیم که به سبب ترمز گیری شتابگیری مجدد خودرو بسیار کند شده بود که با خاموش کردن کولر این مساله رفع شد و قابل قبول بود.

        • در پاسخ به: فقط MVM 530

          ارش | تیر 19, 1394 | لینک نظر

          آقا من از L90 راضیم خداییش ماشین خوبیه فقط ی ایراد بزرگش اینه که همیشه وقتی از ماشین پیاده میشی حس می کنی یکی کتکت زده و واقعا بدن تحت فشار قرار می گیره.
          قبلا زانتیا داشتم یادش بخیر سربالایی ها رو میخورد اما l90 واقعا ابروی ادم رو میبره.هفته پیش داشتیم از شمال برمیگشتیم 4 نفر داخل ماشین بودیم ی قسمتی اومدم سبقت بگیرم سربالایی شروع شد ماشین کم آورد مجبور شدم کولر رو خاموش کنم ابروم رفت.
          حالا دوستان ما همه دست گرفتن این چیه داری ردش کن بره ی گاری بخر

        • در پاسخ به: فقط MVM 530

          کاملاً با شما موافقم جناب 530.
          تجربه من هم همین بود.

    • در پاسخ به: فقط MVM 530

      آریا | تیر 19, 1394 | لینک نظر

      من 5 ساله L90 دارم اما به هیچ وجه موتور ماشین نه در سربالایی نه جای دیگه کم نمیاره، صندلیهاش از سمند و ام وی ام راحت تره ، موتورشم بیصداتر و پرشتابتر از ام وی ام و سمنده. هیچگونه خستگی اضافی هم در طول سفر به مسافرها وارد نمیکنه. دقت کنید دارید در مورد ماشینی نطر میدین که حتی در آلمان هم فروش بالایی داره نه مثل ام وی ام که هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

    • در پاسخ به: فقط MVM 530

      محمد رضا | تیر 20, 1394 | لینک نظر

      با سلامخدمت دوستان من هم از سال 87 تا سال 90 تندر 90 داشتم ماشین خوب و بدون مشکلی بود سال 90 با MVM530 عوض کردم خیلی بهتره از نظر قدرت و کشش در سر بالایی خیلی بهتره توی این 4 سال هم استهلاک خاصی نداشته و بجز سرویسهای دوره ای هزینه ای نداشته

    • در پاسخ به: فقط MVM 530

      omid | تیر 21, 1394 | لینک نظر

      آدم تعجب میکنه غرض ورزی تا کجا میتونه اثر بگذاره. شما میتونید منطقی و استفاده از واقعیت ها از خودروی خودتون تعریف کنید و یا خودروی دیگری رو مورد انتقاد قرار بدین، اما وقتی چندین هزار دستگاه از یک خودرو دست مشتری هست و اکثریت مالکان از کیفیتش رضایت دارند و بارها مورد آزمایش فنی قرار گرفته و چندساله که در بازار حضور داره، سعی نکنید واقعیت را طور دیگری جلوه بدید.

  16. رامتین | تیر 18, 1394 | لینک نظر

    قبول دارم تندر90 اتومبیل با کیفیت و خوبی برای خونواده است، اما من هم تندر سوار شدم و هم 206. بنظرم 206 تیپ5 در کل برتر از تندر خواهد بود. واقعا آپشن پذیره و حتی 208 که سال 2014 رونمایی شد از همون موتور TU5 بهر میبره.
    نظر دوستان چیه؟

    • در پاسخ به: رامتین

      linkoln6ft | تیر 19, 1394 | لینک نظر

      مقایسه این دو خودرو سخت بود اگر کیفیت ۲۰۶ کاهش پیدا نمیکرد و در مدل اتومات مشکل نداشت ، ولی در حال حاضر ال ۹۰ دستی و اتومات برتری محسوسی دارند.

    • در پاسخ به: رامتین

      فقط MVM 530 | تیر 19, 1394 | لینک نظر

      خودروی 206 اگر کیفیت خود را حفظ می کرد و ایرانیزه نمی شد خودروی خوبی بود. و قابل مقایسه با خودروی l90 نبود. بدی خودروهای پژو نظیر 405 پرشیا 206 استهلاک بالای موتور ماشین بود بنده با اینکه علاقه زیادی به 405 داشتم ناگزیر mvm 530 را انتخاب کردم و واقعا قابل قیاس نیست. با اینکه خودروی اسپرتی نیست اما خودروی بی آزاری است…206 SD V8 هندلینگ فوق العاده ای داشت و همیشه طرفدار این خودرو بودم حیف که افتضاحش کردند. مدل پایین زیر 88 تمیز گیر بیاری فوق العادست.

      • در پاسخ به: فقط MVM 530

        فقط MVM 530 | تیر 19, 1394 | لینک نظر

        در ضمن l90 خودروی سواری نیست در حد یک وانت است که اتاق رویش قرار داده اند و قابل قیاس با 206 نیست

    • در پاسخ به: رامتین

      مهیار | مهر 6, 1395 | لینک نظر

      دیگه از tu5 استفاده نمیشه (tu5 ما ده 90 میلادیه ) از موتور های جیدیدی که با همکاری bmw و psa طراحی شدن استفاده میشه .

  17. علی | تیر 18, 1394 | لینک نظر

    سلام خسته نباشید مطلب جالبی بود استفاده کردیم فقط یک سوال داشتم..تو بازارای جهانی تفاوت قیمتی بین لوگان و داستر فقط هزار یورو هست،چطور در ایران بیش از 95 میلیون قیمت داستر اب میخورد؟؟؟؟؟مگر گمرک خودرو چند درصد که انقد افزایش قیمت داریم؟؟؟

    • در پاسخ به: علی

      حسام | تیر 18, 1394 | لینک نظر

      این قیمت تندر 90 ساخت داخله. ولی داستر فعلا وارداتیه.