تجربه شما؛ 100 هزار کیلومتر با MVM 315

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ | 80 نظر

تجربه شما؛ 100 هزار کیلومتر با MVM 315

درتابستان سال 1392 نگارنده یک خودروی mvm 315از نوع هاچ بک پس از بد گویی های زیاد درباره ی ماشین چینی خریداری کردم در آن زمان خیلی از افراد مرا به خرید خودرو ی داخلی از جمله پارس و سمند تشویق میکردند ولی باتوجه به زیباتر بودن وامکانات بیشتر mvmمن آنرا پسندیدم.

نگارنده در کیلومتر 10هزار جهت انجام سرویس ادواری به نمایندگی مراجعه کردم ولی نمایندگی ماشین را اصلا نگاه هم نکرد ولی در اخر لیست بلند بالایی جلویم گذاشتند حتی نوشته بود که روغن را هم عوض کرده ولی این درحالی بود که حتی دست به ماشین هم نزده بودنند و در آن سرویس پول کار های انجام نشده را از من گرفتند جالب اینکه قیمت ها بسیار گرانتر از بازار بود.

ام وی ام 315-1

درکیلومتر 60 هزارترمز های خودرو نمی گرفت و مجبور شدم به نمایندگی مراجعه کنم نمایندگی گفت که بوستر خراب است و باید سفارش بدهیم پس از یک هفته ماندن خودرو در نمایندگی هنوز حتی سفارش هم نداده بودنند وبا اعصاب خوردی زیاد ماشین را به هر زحمتی بود وبا پرس وجوپیش استاد کار بردم وبا یک نگاه کردن گفت که لوله ترمز ترکیده است و همانجا در عرض ده دقیقه برایم درست کردو بنده پول زیادی به ایشان که  فقط 15سال داشت انعام دادم.

ام وی ام 315-8

 درکیلومتر 90هزار دوباره ترمز ها درست نمیگرفت وبنده برای تعویض لنت ها مراجعه کردم ولی لنت ها سالم بود و فقط روغن ترمز تمام شده بود نکته جالب اینکه در هر نمایندگی لنت را به قیمت ها ی مختلف میدادند و فرق قیمت لنت در نمایندگی و بازار چیزی حدود 50هزار تومان بود.

ام وی ام 315-9

 کیفیت اجزای کابین در مقایسه با ماشین قبلی بنده که ریو مدل 1385بود برابر است و پس از 100هزار کیلومتر هنوز کیفیت خودرا از دست نداده است واتاق همچنان بی صداست!رنگ پریدگی در سردنده واهرم ترمز دستی نشان از کیفیت پایین این قطعات دارد.سیستم تعلیق خودرو بسیار نرم عمل میکند واین نرمی بیش از حد باعث شده که ضربات به اتاق وارد شود.

ام وی ام 315-7

شتابگیری خودرو چنگی به دل نمیزند و نسبت به ریواختلاف فاحشی داردو گیربکس خودرو دارای دنده های بسیار سبک است که این نقش به سزایی در شتاب پایین خودرو داردوباید دائم معکوس بدهید.صندلی های جلو علی رغم اینکه قابلیت تنظیم حتی برای راننده هم ندارد اصلا خسته کننده نیست ولی صندلی های عقب راحتتر از صندلی جلوست.کابین خودرو تا سرعت 130نرم وبی صداست و خودرو هندلینگ خوبی دارد و در سر پیچ ها ماشین را به زمین میچسباند. کولر  خودرو بسیار بسیار عالیست وبه سرعت کابین را خنک میکند

ام وی ام 315-6

  ایراد های دیگری که به این خودرو وارد است صفحه کلاچ ضعیف بوده که در سربالایی شدید به شدت کم می آورد،مصرف سوخت بالای خودروکه حدود 8/5است ولی در کاتالوگ حدود 5عنوان شده است و دیگری ترکیدن لاستیک خودرو در کیلومتر 35و70هزار که لاستیک جلو سمت شاگرد تر کیده ولی حتی با مراجعه به بیش از 10نمایندگی عیب را نتوانستند پیدا کنند .

ام وی ام 315-3

  ازموارد جالب توجه mvmدستیابی به سرعت 190کیلومتر برساعت بوده در حالی که شرکت چری حداکثر سرعت را 160اعلام کرده است.   درمجموع با توجه به امانات رفاهی و پس از سپری کردن 100هزار کیلومتر می توان mvmرا اتوموبیلی مورد اعتماد و نسبتا کم استهلاک دانست که اگر چه کیفیت بعضی موارد داخلی پایین بوده وانتظار می رودبه زودی دچار مشکل شود اما باطن ان گویای نکته ی دیگریست و به این زودی ها دچار مشکل نمیشود.

ام وی ام 315-2

 لذت رانندگی وراحتی کابین mvmرا به گزینه بسیار خوب نسبت به خودرو های داخلی و برای انجام کار های روز مره مطرح کرده و به لطف تا شدن صندلی عقب که به جادار شدن فضای صندوق بار می انجامد برای سفر های برون شهری هم نیز مناسب است.

ام وی ام 315-12

در آخر با توجه به کار کرد 100هزار کیلو متری هنوز حتی لنت ها و صفحه کلاچ هم عوض نکرده ولی بنده به دلیل تنوع به فکر فروش ان و تعویض با خودروی بهتری افتاده ام که البته همان خودرو هم چینی است وباید گفت که این همه ضد و نقیص درباره ی خودروی چینی. در بیشتر موارد صحت ندارد و من با وجود این مشکل ها هنوز هم از خرید mvm پشیمان نشده ام و به نسبت پولی که میدهی ارزشش را دارد.

ام وی ام 315-5

دنده 6 : این متن صرفا تجربه یکی از خریداران خودرو MVM 315 پس از تجربه 100 هزار کیلومتر رانندگی با این خودرو است که بدون هیچ گونه دخل و تصرفی توسط وب سایت دنده 6 منتشر شده است. اگر شما هم علاقه مند به اشتراک گذاری تجربیات خود بدین شکل هستید، ایمیل حاوی تجربه خود را به ایمیل آدرس سایت (INFO@DANDE6.COM) ارسال فرمایید.

 


80 دیدگاه

  1. رضا | آذر 30, 1397 | لینک نظر

    با سلام خدمت دنده 6 عزیز
    چطور میتونم تجربه 5 سال رانندگی با تندر اتوماتو بفرستم

  2. محمود | اردیبهشت 23, 1397 | لینک نظر

    سلام تمام اظهار نظرهای منفی راجب mvm 315 فقط بخاطر خرید محصولای افتضاح سایپا و ایران خورو هست من شخصا مرتکب اشتباه بزرگی تو این قضیه شدم و از خرید این ماشین دست کشیدم و متاسفانه یکی از خودروهای سایپا رو خریدم و واقعا پشیمونم بابت همه چیش از کیفیت بد ساخت از عدم پاسخ گوئی مناسب ( هر چی بهشون میگی راحت میگن همشون اینجورین و مشکلی نداره و فکر میکنن طرفه مقابلشون کم عقله که واقعا هم همینطور هست و الا ماشین داغون اینارو نمیخریدم ) و … اگه کسی قصد خرید این مدل ماشینو داره تردید نکنه و حتما بگیره 1- زیبا به معنای واقعی ( ظریف کاری داخل و بیرون کاملا مشهوده این یعنی بها دادن به مشتری )2 – فرمان فوق العاده نرم 3- موتور 16 سوپاپ عالی و کم صدا 4-سیتم جلو بندی نرم و عالی 5- سرعت 220 کیلومتر بر ساعت که قطعا نشون میده قدرت این ماشین کم نیست 6-کولر و بخاری عالی از نظره من همه چیش عالیه من خودم هم از سایپا و هم از ایرانخورو ضربه خوردم خواهشا نکنین این کارو

  3. مالباخته | آبان 18, 1396 | لینک نظر

    سلام دوستان
    بنده عید امسال خودرو صفر خریدم الان پانزده هزار باهاش فقط تو جاده تردد کردم تجربه شخصی اینجانب را بشنوید:

    معایب:
    صدای گوش خراش زوزه گیربکس
    شتاب ضعیف
    کم اوردن در سربالایی که توی مسافرت به شهرهای کوهستانی محسوسه
    ترمز ضعیف
    بوی بد از دیسک و صحفه در ترافیک یا سربالایی
    صدای زوزه باد از لای در و پنجره
    لرزش ماشین در دنده عقب
    یکبار مصرف بودن اپشنهای خودرو
    صدای درب صندوق عقب و طاقچه
    صدا افتادن توی داشتبورد و درها
    کوبش شدید کمک فنرها و خشکی و صدا دادن کمکها
    ضعف شدید جلوبندی
    صدا افتادن از کالیپر و جلوبندی
    جیر جیر صدای صندلیها
    افت قیمت شدید الان ۲ ماهه گذاشتم فروش ۲ نفرم مشتری زنگ نزده
    افت قیمت قطعی بالای ۱۰ تومن
    نبودن قطعات ریز مثلا یه خار بشکنه هیچ جای ایران ندارتش
    قطعات گران
    نداشتن مکانیک بجز نمایندگیها که اونام هیچی بلد نیستن

    مزایا:
    فرمان نرم
    رخ و طراحی زیبا

    جمع بندی:
    بزرگترین اشتباه و تجربه زندگیم خرید چینی بود
    گول ظاهرشو خورد میفهمید گوللل
    پولی که با حقوق کارمندی از شکم زن و بچم زدم ریختم تو حلقوم چینیها
    واسه خودم اقساطی سه ساله نزدیک ۶۳ میلیون در اومد الان در بازار در بهترین حالت ازم ۳۷ میلیون میخرنش
    گول اینایی که میان میگن خوبه رو نخورید تورو خدا
    منم گول همین کامنتهای دوستانی رو خوردم که اینجا تبلیغ الکی مثبت میکنن اینا ماشینو دارن رو دستشون باد کرده میخاند از شرش خلاص بشند

    • در پاسخ به: مالباخته

      محمود | اردیبهشت 23, 1397 | لینک نظر

      من برای خرید این خودرو بیش از هفتا خودروی کارکرده سوار شدم و تمام این مواردو چک کردم و با کل نظرات شما مخاااااالفم این ماشینا حتی با کارکرد 110 هزارتا بدون صدا و جیرجیر و ضعف جلوبندی وترمز و … کار میکردن من همه چیشونو تو سرعت پائین و بالا چک کردم و عاااالی بود غیر از مسئله ی افت قیمت که فقط بخاطر اظهارات منفی پرسنل اجیر شده سایپا و ایرانخودرو و یه سری تعمیر کار که نونشونو از تعمیر خودروهای ایرانخودرو و سایپا در میارن هیچ نکته منفی ای نداره

    • در پاسخ به: مالباخته

      مازی | آذر 29, 1397 | لینک نظر

      شما اگه با همین پول ماشین ایرانی میخریدن مطمئن باشن بهتر از این نبود.با تمام معایبی که بنظرم عادلانه نگفتین بازم نسبت به ماشینهای ایرانی خیلی بهتره.
      من الان ۵ساله ۳۱۵دارم .واقعا راضی هستم و حاضر نیستم با ماشین های ایرانی حتی دنا و پارس عوض کنم.
      البته نظرها شخصی هست و همه قابل احترام هست.و نمیشه شما به کسی بگید نخره.
      شما نظرتو بده هر کسی میخواد بخره خودش از بین نظرات و راهنمایی های گفته شده راهشو انتخاب میکنه
      من۱۵۰/۰۰۰تا با این ماشین کار کردم.واقعا راضی هستم .
      استهلاک کم و کیفیت بالای قطعات شما را خیلی کم میبره سمت مکانیکی
      ۹۰درصد هزینه های ماشین مصرفی بود که طبیعیه
      من اگه بازم بخوام ماشبن بخرم چینی میخرم. چون اونا هر روز دارن پیشرفت میکنن و کیفیت رو بالا میبرن ولی ایرانی ها بفکر اینن که چطوری از کیفیت بزنیم که ارزونتر در بیاد و گرونتر بفروشن

  4. حسین | بهمن 21, 1395 | لینک نظر

    سلام
    از قضا بنده هم چری(ام وی ام) مدل 92 دارم…ولی هیچ یک از این مشکلات برای بنده پیش نیامده..
    در اینکه نمایندگی هانسبت به بازار آزاد قیمت های بیشتر دارند…
    و اینکه مشتری را معطل می کنند…
    و اینکه اطلاعاتشان از مکانیکهای آزاد در بسیاری موارد کمتر است…
    با شما موافقم…
    ولی موارد بابلا را نمی توان به بد بودن این ماشین نسبت داد..
    …….
    اما یک نکته عجیب در این متن دیدم : ((صندلی های جلو علی رغم اینکه قابلیت تنظیم حتی برای راننده هم ندارد))!!!!
    دوست محترم شما مطمئن هستید جای اهرم تنظیم صندلی را بلدید؟

    امروزه حتی وانت بارها هم به تنظیم صندلی مجهز شده اند…

    اما نکته دیگر ترکیدن لاستیک در کیلومتر فلان است …اما لاستیک خودرو من در حال حاضر در کیلومتر 102000تا این تاریخ(95/11/21) کار کرده…

    در جایی دیگر فرموده اید:((درکیلومتر 60 هزارترمز های خودرو نمی گرفت و مجبور شدم به نمایندگی مراجعه کنم نمایندگی گفت که بوستر خراب است و …))

    اینجا هم نا آگاهی تعمیرکار نمی تواند دلیلی بر بد بودن این ماشین باشد…از طرفی ترکیدن لوله ترمز ممکنه در هر ماشینی حتی ماشین صفر هم پیش بیاد…

    جایی دیگر آورده اید:(( کیفیت اجزای کابین در مقایسه با ماشین قبلی بنده که ریو مدل 1385بود برابر است و پس از 100هزار کیلومتر هنوز کیفیت خودرا از دست نداده است واتاق همچنان بی صداست!))

    اول اینکه طراحی داخلی این خودرو و کیفیت اجزای آن اصلا قابل مقایسه با ریو نیست…ریو ماشین خوبی هست اما برای زمان خودش..و دوم اینکه شما از اینکه ماشینتان هنوز به صدا نیوفتاده ناراحتید؟!!!
    و این رو عیب و نقص می دانید؟؟!!!!

    اگر اینگونه است پیشنهاد می کنم هرگز مرسدس نخرید…چون هستند مرسدس هایی که بعد از حدود 40 سال کارکرد(به شرط نگهداری صحیح )هنوز بی صدا هستند!!!

    گفته اید:(( سیستم تعلیق خودرو بسیار نرم عمل میکند واین نرمی بیش از حد باعث شده که ضربات به اتاق وارد شود.))

    در این مورد هم بنده به مشکل نخورده ام…
    در مورد میزان مصرف هم بنده بارها تست کرده ام مصرف بنزین در ماشین من در جاده کفی تا به حال بیشتر از 6.5 نشده است..البته حتما میدانید که نحوه رانندگی هم بر مصرف بنزین اثر دارد…شاید شما زمان رانندگی تان به این نکته توجه نکرده اید…

    جالب است که تجربه بنده هم بعد از 100.000کیلومتر رانندگی با این خودرو است.

    در مورد سیستم صفحه کلاچ باید عرض کنم که با شما موافقم البته این ایراد در سری اول این خودرو بود و در سری دوم که بنده خریداری کردم و همینطور سری اسپور و لاکچری به طور کامل رفع شده است.

    میزان سرعت هم در خودرو من 220 تعیین شده شاید سری خودور شما 190باشد.

    برداشت من این هست که” با همه احترامی که برای شما قائلم ” شما از آن دست رانندگانی هستید که توجهی به وضعیت ماشینتان ندارید و فقط آنرا می رانید وگرنه مگر ممکنه راننده ای تا کیلومتر 90هزار حتی یکبار هم میزان روغن ترمز خودرو خودش رو چک نکرده باشه؟

    بنده هم بعد از 100هزار کیلومت رانندگی با این خودروی خوش استیل از خرید آن هنوز خرسندم و خوشحالم که به توصیه دوستانم برای خرید خودروهای به ظاهر غیر چینی توجه نکردم….
    و برخلاف شما فکر میکنم نسبت به پولی که داده ام بیشتر می ارزد.

    شاد و پیروز باشید

    • در پاسخ به: حسین

      مازی | آذر 29, 1397 | لینک نظر

      کاملا با نظر شما موافقم.همون زمان کلی میگفتن نخر ولی من خریدم و‌واقعا هم درست خریدم.

  5. پرهام | دی 5, 1394 | لینک نظر

    هر ماشینی خوبیا و ایرادات خودشو داره و کاملا یک امر شخصی است. من عاشق ماشین های ژاپنی و اروپایی ام ولی در بین ماشین های موجود این ماشینو دارم و ازش نسبتا راضی ام.(( از خود ماشین)) اگه شرکتش فقط یکم به فکر پیشرفت باشه مشکلات مربوط به این ماشینو (کلاج و قیمت وخدمات) در نمونه های کارکرده مدل 91 تا 94 درست کنه به نفع مشتری و هم به نفع خود این شرکته ولی متاسفانه اصلا اهمیت نمیده و خیلی از مشتری ها اکثرا از نمایندگی فراری هستن .مشتری نباید متحمل هزیته بیجا بشه و موفقیت هر شرکت در رضایت مشتریه و هر شرکتی پیشگام بشه و این خلا ع مو جود رو پر کنه نتیجه مثبتشم میگیره .

  6. ص-ع | آبان 26, 1394 | لینک نظر

    دیروز تحویل گرفتم آوردم خونه هنوز پلاک نکردم ولی توی راه پشیمون شدم. نمیخام دوستانو ناراحت کنم ولی ترمزهای خیلی سفت و قدرت موتور کم و گاز خوردن و راه نرفتن و بلند شدن ماشین موقع نیم کلاچ و صدای بد انباره اگزوز و سنگینی بی مورد دربها منو حسابی پشیمون کرد. قبلا رانا داشتم فروختم اینو گرفتم ولی هرچند رانا داشبورد و پنل و روکش صندلی و سیم کلاج و دیسک و صفحه بی کیفیت داره ولی به هیچ عنوان با این ماشین قابل مقایسه نیست. به جان بچم دیشب از ناراحتی خوابم نبرد چون حس میکنم پولمو ریختم دور. سواری رانا صد هزار برابر از این بهتر بود. این یجور حس سنگینی با نقطه کور زیاد بهم میده. اصلا هیچ لذتی از رانندگی باهاش نبردم. دایی من در شهرستان سالها پیش نیسان قدیمی داشت که ترمزهاش بدون بوستر بود من زمان بچگی سوارش میشدم با بچه ها میرفتیم باغ و… و دقیقا همون حس رانندگی با نیسان با ترمزهای سفت رو به من القا کرد. واقعا راست میگفتن چینی ها فقط قشنگی ظاهری دارن. رانای خودم نیش ترمز میزدی ماشین میخکوب میشد و شتابش عالی بود و نقطه کورش خیلی کمتر بود و رانندگی باهاش خیلی لذت بخش بود ولی این حس سنگینی و کرختی داره

    • در پاسخ به: ص-ع

      حسین | بهمن 21, 1395 | لینک نظر

      ترمز های ماشین باید رگلاژ بشن ،در مورد صدای موتور متاسفانه نمایندگی روغن موتور نامرغوب میریزه و بهترین روغن برای این ماشین الف اصل امارته ..گاز خوردن و راه نرفتن احتمالا به واسطه صفحه کلاچ ضعیف باشه که البته این مورد در مدلهای جدید رفع شدهخ و در مدهای قدیمی هم با صفحه کلاچ مناسب و مشابه در بازار رفع میشه…نقلط کور خودرو هم در هر ماشینی هست و در این خودرو بیشتر ( مانند 206 ) اما با آیینه های بزرگ جانبی و سنسور دنده عقب تا حد زیادی رفع شده..همانطور که میدونید نقطه کور عقب برای خودرو های هاچ بک تا حد زیادی عادیه..در مورد حس سنگینی ماشین نمیتونم اینطوری و بدون تست نظر بدم ولی ممکنه کلاچ تنظیم نباشه،صفحه کلاچ ضعیف باشه یا …
      موفق باشید

      • در پاسخ به: حسین

        مازی | آذر 29, 1397 | لینک نظر

        با نظر شما موافقم.شما این خودرو رو با رانا مقایسه میکنید.نمیگم ۳۱۵شاهکار مهندسی هست .ولی خدایی همون ظاهر ماشین می ارزه به کل ماشینهای هم رده ایرانی.در مورد شتاب اولیههه اره دپ هست .ولی مگه ما میخوایم تیک اف بزنیم.اول رانندگی همه اروم میرن.مشکلی نداره بنظرم.
        موتور ماشبن و گیربکس بعد۱۵۰تا کار کرد هنوز یه قطره روعن ریزی نداره.
        موتور و گیربکس و تمام ادوات برقی و مکانیکی مث روز اول داره کار میکنن.شایذ مدلهای جدید که ایرانی ها دست توش بردن

    • در پاسخ به: ص-ع

      رضا | بهمن 21, 1395 | لینک نظر

      سلام دوستان عزیز من حدود ۱۰ سال نیسان ماکسیما دارم یک دفعه سوار این ماشین شدم متوجه بی کیفیت بودن لوازم به کار رفته از داشبورد تا ضعیف بودن موتور ماشین شدم خلاصه این ماشین تمام تمرکزش رو به نمای ظاهری داده تا کیفیت

  7. رضا | آبان 26, 1394 | لینک نظر

    لياقت شون همون پرايد و پژو ه.

  8. کاظم | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    والا من یک نیو شو خریدم خدایی خیلی ماشین خوبی هست نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر بد میگن در مورد این ماشین

  9. SOROUSH | شهریور 7, 1394 | لینک نظر

    سلام
    اگه امکانش هست لینک زیر رو ملاحضه کنید و نظرتونو در باره نحوه عملکرد ام وی ام 315 توی این تصادف بیان کنید
    http://dana.ir/News/404891.html

    • در پاسخ به: SOROUSH

      مهدی | شهریور 9, 1394 | لینک نظر

      عملکرد mvm بهتر از پیکان بار بوده چونکه پیکان از جلو زده.

    • در پاسخ به: SOROUSH

      حسین | بهمن 21, 1395 | لینک نظر

      سلام چری(ام وی ام) یکی از محکمترین بدنه ها رو داره

  10. وحید | شهریور 5, 1394 | لینک نظر

    من جدیدشو خریدم خیلی راضیم نسبت به پژو پارس که داشتم

  11. aaa | شهریور 4, 1394 | لینک نظر

    چرا نشه؟
    من با پارسم تو یک سال 100 هزار کیلومتر رفتم
    مسافرکش هم نیستم :دی

  12. سیاوش | مرداد 30, 1394 | لینک نظر

    ماشین چینی نخرید اصلا بدرد نمیخوره مثل اسباب بازی میمونه.

    • در پاسخ به: سیاوش

      حسین | بهمن 21, 1395 | لینک نظر

      متاسفانه این دیدگاه از بودن اجناس بنجل چینی ایجاد شده …این نوع نظر دادن بدون اطلاع هم در باره همه چیز که متسفانه از خصوصیات ما ایرانیان شده..

  13. jac | مرداد 27, 1394 | لینک نظر

    میشه داداش

  14. مجتبی | مرداد 27, 1394 | لینک نظر

    در عرض دو سال 100 هزار کیلومتر ، واقعا کارکرد زیادیه!!
    بنده دوستی دارم که راننده خارج شهری یک شرکت پالایشگاهیه. هر روزم بین شهرهای مختلف در رفت و آمده. اون با ماشینش که سمند ال ایکس هست تونسته صد و ده تا تو دو سال بره.
    با توجه به اینکه mvm 315 ماشینی نیست که به درد نقل و انتقال مسافر بخوره و بیشتر برای استفاده شخصی مناسبه ، بعید میدونم در این مدت زمان کم بشه اینقدر باهاش رفت!

    • در پاسخ به: مجتبی

      علی جگوار | شهریور 7, 1394 | لینک نظر

      کارکرد زیادیه
      اما میشه
      بیشتر هم میشه

    • در پاسخ به: مجتبی

      احسان | مرداد 21, 1395 | لینک نظر

      با خوندن تجربه این دوستمون یاد اون کلیپ افتادم که میگفت: دوشواری؟ ما اینجا هیچ دوشواری نداریم! خیلی هم خوبه!!

      • در پاسخ به: احسان

        بهنام | فروردین 29, 1397 | لینک نظر

        من ام وی ام 315 دارم قسمت عقب خودرو و اتاق خیلی صدا میده و میکوبه چاره چیه اصلا نمیشه کاریش کرد