برنامه هیوندای برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | 6 نظر

برنامه هیوندای برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

 شرکت هیوندای کره جنوبی خواستار سرمایه‌گذاری در بندر انزلی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی جلسه‌ای با حضور نماینده شرکت هیوندای کره جنوبی (Hyundai Development Company) و مدیرکل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان این شرکت خواستار سرمایه‌گذاری در بندر انزلی شد.

لازم به ذکر است اعضای گروه شرکت هیوندای کره در جلسه فوق بر اساس نقطه نظرات اعلام شده علاقمندی خود را به این همکاری اعلام داشتند.

در این جلسه نعیمی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان توضیحاتی در رابطه با چگونگی روند توسعه زیرساختهای بنادر حاشیه خزر خصوصا ترانزیت کالا از حاشیه خزر به انزلی و بندر عباس و اروپا ارائه کرد و مقرر شد با توجه به بازدیدهای میدانی نمایندگان شرکت HDC از بندر و همچنین تصمیمات اتخاذ شده در دفتر مدیریت بندر انزلی، نقطه نظرات ارائه و پس از بررسی های لازم تصمیمات نهایی معمول شود.

لی سونگ گان نماینده شرکت HDC (یکی از اپراتورهای بندر بوسان) نیز خواستار سرمایه گذاری در سایت‌های زیرساختی و رو ساختی بندر انزلی شد.

دنده 6 : به نظر می رسد که پیچیدگی های قانونی و حواشی زیاد سرمایه گذاری و فعالیت در ایران باعث شده تا خودروسازان خارجی به فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی تمایل بیشتری داشته باشند و البته چنین رویکردی باعث تمرکز زدایی از فعالیت های صنعتی و اقتصادی مهم در نزدیکی تهران شده و ویژگی های مثبت بسیاری از این دست به همراه دارد،اما مهمترین نکته در این خصوص شاید بازگشت رسمی هیوندای به بازار ایران و از بین رفتن واسطه های فروش این شرکت در دوران تحریم باشد.بدین ترتیب ممکن است مشتریان ایرانی به خودروها هیوندای با قیمت های مناسب تر از شرایط فعلی و گارانتی و خدمات پس از فروش متناسب با استاندارد جهانی هیوندای دسترسی داشته باشند،البته خبر فوق مربوط به سرمایه گذاری گروه هیوندای در صنعت حمل و نقل دریایی است، اما با توجه به بازار خوب خودروهای کره ای در کشورمان، سرمایه گذاری این گروه در صنعت خودروسازی هم چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

 

 


6 دیدگاه

  1. sunmartin | دی 2, 1394 | لینک نظر

    سپهر شما اطلاع داری ایربگ سراتو مونتاژی سایپا از کجا غیر فعال میشه و چرا چراغ لادربی (قرمز)روشن نمیشه؟؟

  2. مهدی | دی 2, 1394 | لینک نظر

    دوباره سوال داشتم (ببخشید که سوال هام زیاده!!!)
    با توجه به این که مالیات و گمرک برای واردات خودروها در کشور حدود100درصد درمیاد ، در مناطق آزاد این تعرفه ها چه قدر هست؟

    • در پاسخ به: مهدی

      ُSepehr | دی 2, 1394 | لینک نظر

      سلام من تسلط کاملی ندارم ولی تا جایی که میدونم به جز چند عوارض جزئی، تقریبا تو مناطق آزاد ماشین بدون تعرفه وارد میشه از نظر قوانین تردد، هر منطقه محدوده خودش رو داره و سخت گیری زیادی اعمال میشه اما اخیرا در خوزستان به لطف استانداری خودروهای اروند در کل سطح استان تردد می کنند.

  3. مسعود | مرداد 27, 1394 | لینک نظر

    با توجه به خبر . به نظر می رسد قسمت مربوط به صنایع کشتیرانی و حمل و نقل مجموعه هیوندای تصمیم به سرمایه گذاری داشته و نه بخش خودرو سازی آن.

  4. راهکار پیشرفت همکاری با برند های جهانی است……امیدوارم هیوندا خودرو های روز خود را در ایران مونتاژ کند و هدفش از این مونتاژ بازار صادراتی و صادرات از ایران نیز باشد

    • در پاسخ به: کوروش( فقط دنا )

      رضا | فروردین 26, 1395 | لینک نظر

      سلام دوستان . آنچه که پدر صنعت خوروی ایران را به در آورده , انحصار است انحصار .

      زیرا تمام سود و عواید این صنعت به جیب دولتمردان سرازیر میگردد .

      ایشان هرگز اجازه چنین کاری را به شرکت های کره ای نخواهند داد .

      متاسفانه ما اسیر انحصار هستیم , اسیر .