آلمانیاسلایدربررسی

فولکس بیتل هاچ بک و کانورتیبل؛ مهمانان جدید بازار داخلی

فولکس بیتل معروف و دوست داشتنی که از ابتدای تولید آن تاکنون به عنوان یک خودروی اقتصادی و ارزان قیمت شناخته شده است، اکنون در تعداد نسبتا محدود به بازار داخلی راه یافته و با قیمتی بیش از 250 میلیون تومان به فروش می رسد!

ماجرا از آنجا آغاز شد که مدتی قبل، نام دو مدل فولکس واگن بیتل هاچ بک و کابریولت، آن هم با تیونینگ کمپانی ABT (آ.ب.ت) در لیست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور ثبت شد و در واقع این اولین بار است که یک خودروی تیونینگ شده با نام تیونر خود، به این لیست وارد می شود.

بیتل با پکیج آبت

کمپانی ABT یک تیونر معروف آلمانی بوده که مدلهای مختلف آئودی و فولکس واگن را مورد تقویت و بهینه قرار می دهد و فولکس واگن بیتل با ابعاد کوچک و حجم پایین موتور، یکی از محصولات جذاب و دوست داشتنی این کمپانی به حساب می رود. اگرچه با توجه به ذکر نام  ABTدر لیست ثبت سفارشات خودرو، انتظار می رفت که بیتل های وارد شده به کشور دارای کیت بدنه و قطعات اسپرت این کمپانی باشند ولی در کمال تعجب، کلیه نمونه های موجود در بازار، از نوع معمولی و استاندارد بوده و حتی بعضی از نمونه هایی که به صورت آزاد و توسط واردکنندگان شخصی وارد شده اند، فول آپشن هم نیستند.

بیتل های وارداتی به ایران آبت نیستند

ضمنا قیمت اعلام شده (توسط نمایندگی) برای مدل هاچ بک و کابریولت این خودرو به ترتیب، برابر 247 میلیون و 500 هزار تومان و 259 میلیون و 500 هزار تومان بود اما در حال حاضر، مدل هاچ بک آن در بازار آزاد، با قیمتی حدود 265 الی 300 میلیون تومان به فروش می رسد و شرکت های لیزینگ هم، قیمتی بیش از 450 میلیون تومان را برای این خودرو در نظر گرفته اند! رقمی که حتی برای مدل های اسپرت مرسدس بنز ، ب ام و و لکسوس نیز گزاف به نظر می رسد، چه برسد به فولکس واگن بیتل در مقام یکی از مَردمی ترین خودروهای ارزان قیمت جهان.

در هر حال، مدلهای شرکتی بیتل هاچ بک و کابریولت دارای 5 سال گارانتی (یا 120 هزار کیلومتر) بوده و به صورت فول آپشن به بازار عرضه می شوند که از جمله امکانات آنها می توان به تودوزی تمام چرم، صندلی های اسپرت با گرم کن و حمایت کننده کمر، سیستم صوتی فندر با آمپلی فایر و 8 عدد بلندگو و ساب ووفر ، سی دی چنجر 6 تایی ، قابلیت اتصال پورت USB و AUX ، نمایشگر لمسی تی اف تی، سیستم دزدگیر به همراه آلارم، گرم کن مایع شیشه شوی، سیستم استارت بدون کلید، نمایشگر فشار باد تایر، کروز کنترل و سنسورهای پارک اشاره کرد ضمن اینکه مدلهای هاچ بک دارای سقف شیشه ای پانورامیک نیز هستند. بیتل های وارد شده به کشور دارای پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بوده که قدرتی معادل 200 اسب بخار را به همراه گشتاور 280 نیوتن متر تولید می کند. همچنین گیربکس این مدل از نوع اتوماتیک بوده و در مدت زمانی حدود 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. مصرف سوخت بیتل هاچ بک در شهر برابر 8.7 لیتر، در جاده برابر 5.2 لیتر و به طور ترکیبی معادل 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر است.

Beetleer)

 اما برای لذت بردن از تجهیزات و امکانات اسپرت ABT می توانید قطعات و آپشن های آن را به صورت جداگانه از شرکت خریداری کنید که شامل مواردی مانند؛ ابروهای چراغ عقب و جلو (هر کدام 3 میلیون و 500 هزار تومان)، کیت تقویت موتور تا 40 اسب بخار (20 میلیون تومان) ، رینگ های اسپرت 19 اینچی (30 میلیون تومان)، سپر و اسپویلر اسپرت برای جلو عقب (جمعا 24 میلیون تومان)، اگزوزهای اسپرت (4 میلیون تومان)، فنر اسپرت (8 میلیون تومان) و … می شود که در کل با سفارش سایر آپشن ها باید مبلغی حدود 117 میلیون تومان را علاوه بر قیمت خود اتومبیل پرداخت کنید تا بیتل شما به یک بیتل ABT واقعی تبدیل شود! آنهم با حذف شدن رقمی بیش از 400 میلیون تومان از حساب بانکی شما، برای یک بیتل 240 اسب بخاری که قیمت جهانی آن کمتر از 26 هزار دلار و خودرویی نسبتا ارزان قیمت برای قشر جوان به حساب می آید.

3 دیدگاه

  1. یعنی واقعا وضعیت اسف باریه

    پدر بزرگ من در اوج جوونی با شغل کارمندی بیتل داشته

     

    حالا من اگر همه عمرم هم کار کنم نمیتونم 300 میلیون جمع کنم برای 1 قورباغه ای مدرن

  2. من رنگ مشکی کروک گرفتم

    واقعاً استثنایی هستش ولی به قیمتش نمی ارزه

    با این مبلغ میشه بنز یا بی ام و گرفت

    ولی خاص هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا