تصویب افزایش بیش از 50 درصدی نرخ معاینه فنی خودروها

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲

تصویب افزایش بیش از 50 درصدی نرخ معاینه فنی خودروها

کارگروه تعیین نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودرو نرخ معاینه فنی خودروها را با بیش از 50 درصد افزایش تصویب و ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه که استناد اصل 138 قانون اساسی، 30 تیر ماه سال جاری به تصویب وزرای عضو کارگروه تعیین نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودرو رسیده است، نرخ معاینه فنی مکانیزه خودروهای سبک عادی به 11 هزار تومان، خودروهای سبک گازسوز با تست مخازن و سایر قسمت‌ها به 31 هزار تومان، خودروهای سنگین عادی به 25 هزار تومان، خودروهای سنگین گازسوز با تست مخازن و سایر قسمت‌ها به 36 هزار تومان و موتورسیکلت‌ها به 4 هزار تومان افزایش یافت.

بر این اساس در خصوص خودروهای گازسوز به ازای افزایش هر مخزن مازاد بر یک مخزن مبلغ 7 هزار تومان به هزینه معاینه فنی افزوده می‌شود. همچنین چنانچه به درخواست مرکز معاینه فنی مجاز و تایید شرکت‌های صلاحیتدار مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران، نیاز به باز و بسته کردن مخزن و آزمون‌های مربوطه باشد، هزینه انجام آزمون 50 هزار تومان به ازای هر مخزن علاوه بر مبالغ یاد دشده خواهد بود.

همچنین نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها برای هر بار مراجعه بعدی ظرف مدت 15 روز پس از مراجعه اول به منظور رفع نقایص تشخیص داده شده برای خودروهای سبک 2 هزار تومان، خودروهای سنگین 4 هزار تومان وئ موتورسیکلت‌ها یکهزار تومان مصوب شده است.از سوی دیگر نرخ ارایه خدمات برای مراجعات پس از انقضای مدت تعیین شده از مراجعه اول، معادل اولین مراجعه محاسبه می‌شود.

پیش از این نرخ معاینه فنی خودروهای سبک در کلانشهرها 9 هزار تومان، مراکز استانها و شهرهای با جمعیت بالای 300 هزار نفر 8 هزار تومان و شهرهای با جمعیت کمتر از 300 هزار نفر 7 هزار تومان و خودروهای سنگین و موتورسیکلت‌ها نیز در سراسر کشور به ترتیب 18 هزار تومان و 3 هزار تومان بود.

لازم به ذکر است بر اساس بخشنامه معاون اول رییس جمهوری در خصوص توقف اجرای برخی از مصوبات، اجرای تصویب‌نامه‌ها و تصمیم‌نامه‌هایی که از ۱ / ۳ / ۱۳۹۲ توسط دولت، کمیسیون‌های وزراء و نمایندگان ویژه یا شوراهای عالی صادر شده و مراجع ذیربط نسبت به آن اظهار نظر ننموده‌اند تا وضع مقررات جایگزین و یا اصلاحی یا تنفیذ آن‌ها حسب مورد متوقف شده است.

منبع: ایسنا


بدون دیدگاه