اخباراخبار داخلی

9 درصد کاهش تلفات تصادفات در تهران؛ماحصل بهبود فرهنگ رانندگی

 سوانح رانندگی در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.2 درصد کاهش داشته است.

 حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌ های استان تهران، با بیان این مطلب از کاهش 9.2 درصدی تلفات رانندگی در 4 ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: آمار سوانح رانندگی در سال‌های گذشته و تلفات ناشی از آن رقم بالایی بود اما تلاش شد با همکاری ارگان‌های دست اندر کار جاده‌ای تلفات سوانح رانندگی کاهش یابد و بدین ترتیب از رقم روبه رشد 28 هزار نفر کشته در سال به رقم فعلی 16500 نفر در سال رسیده‌ایم.

تصادف رانندگی-1

وی افزود: در سال گذشته آمار تلفات سوانح رانندگی نسبت به سال ۹۲، ۵.۱ درصد کاهش داشت، البته باید توجه داشت که وقتی روند کاهشی سوانح رانندگی رخ داد، ادامه کاهش این روند بسیار مشکل است اما تلاش کردیم کماکان با کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن مواجه باشیم و این روند ادامه یابد.

 

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران تصریح کرد: کاهش سوانح رانندگی در حالی رخ داد که شاهد رشد جمعیت، رشد میزان سفر، رشد تعداد خودرو و ایام پیک سفر بودیم. در استان تهران سال گذشته تلفات سوانح رانندگی نسبت به سال ۹۲، ۲ درصد کاهش یافت. با این حال، در سال ۹۳، ۳۴۷ نفر در سوانح رانندگی محورهای مواصلاتی استان تهران جان باختند.

تصادف زنجیره ای امام علی

وی با اشاره به اینکه در ۴ ماه ابتدایی از سال جاری ۹.۲ درصد تلفات تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ کاهش یافت، گفت: همچنین در کشور در این مدت میزان سوانح رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد کاهش داشت. متاسفانه سالانه ۶ هزار زن و هزاران کودک به دلیل سوانح رانندگی بی‌سرپرست می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا