احکام کلاه برداران نگین خودرو آفتاب صادر شد

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | 1 نظر

احکام کلاه برداران نگین خودرو آفتاب صادر شد

محکومیت 48 ساله برای متهمان

شعبه 1173 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران متهمان پرونده نگین خودرو آفتاب را جمعاً به 48 سال و 6 ماه حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم کرد.

 افزون بر یک سال پیش بود که برای شرکت نگین خودرو آفتاب که یکی از شرکت‌های لیزینگ خودرو بود به‌دلیل کلاهبرداری و عدم انجام تعهدات، پرونده‌ قضایی تشکیل شد. در این پرونده حدود پنج‌هزار مالباخته وجود دارد که تا کنون نزدیک به دوهزار و 500 نفر شکایت خود را ثبت کردند.

 

بازداشت 4 نفر از مدیران شرکت نگین خودرو آفتاب

 

16 مهر ماه سال 93، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: چهار نفر از مدیران شرکت «نگین خودرو آفتاب» به‌اتهام کلاهبرداری از مردم با وعده فروش لیزینگی خودرو دستگیر و بازداشت شده‌اند.

 

وی ادامه داد: پلمب این شرکت با دستور مقام قضایی، به‌دلیل تخلفات بی‌شمار و با هدف جلوگیری از تخلفات بیشتر صورت گرفته است. جعفری با بیان اینکه تاکنون 1500 نفر علیه مدیران این شرکت طرح شکایت کرده‌اند، به شکات پرونده اطمینان داد که دادستانی به‌صورت جدی با جرایم صورت گرفته از سوی مدیران این شرکت برخورد خواهد کرد.

 

پنجم اسفند ماه سال 93 نیز دادستانی عمومی و انقلاب تهران نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به موافقت قوه قضاییه‌، در پرونده مطروحه در شعبه‌ پنجم دادسرای ناحیه‌ 2 تهران موضوع شرکت نگین خودرو آفتاب، حساب بانکی جهت پرداخت اقساط مشتریانی که از شرکت مذکور خودرو تحویل گرفته‌اند افتتاح شده، لذا به اطلاع می‌رساند بدهکاران شرکت مذکور می‌توانند اقساط خود را به حساب بانکی شماره 0346967366009 نزد بانک ملی شعبه علامه طباطبایی سعادت‌آباد (کد 1455) به نام آقای علی صادقی‌زاده (بازپرس دادسرا) و خانم مهناز مهدی‌زاده (مدیر دفتر شعبه) واریز کنند.

 صدور حکم بدوی دادگاه؛ محکومیت متهمان به افزون بر 47 سال حبس

در نهایت این پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد و شعبه 1173 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به‌ریاست قاضی منوچهری، پس از برگزاری جلسات محاکمه، حکم بدوی این پرونده را صادر کرد.

بر اساس حکم بدوی صادره، متهم ردیف اول پرونده به 33 سال و شش ماه حبس و پرداخت 400 میلیارد و 530 میلیون و 260هزار ریال معادل اموال تحصیل شده، محکوم شد. متهم ردیف اول طبق ماده 19 آئین دادرسی کیفری، محکوم به مسترد کردن اموال به مجموع شکات شرکت نگین خودرو آفتاب با در نظر گرفتن نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

همچنین متهم ردیف دوم این پرونده به‌اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.

متهم ردیف سوم نیز به‌اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 23 میلیارد و 946 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. همچنین بر اساس حکم صادره، متهم ردیف پنجم پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

متهم ردیف هشتم نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده و دادگاه متهمان ردیف‌های ششم، هفتم، نهم و دهم را تبرئه کرده است.

حکم صادره بدوی و قابل اعتراض در تجدید نظر است.

منبع: تسنیم


1 دیدگاه

  1. iq7 | شهریور 19, 1394 | لینک نظر

    اینم از مدیران نمونه و کار آفرین دولت قبلی بود که مثل همیشه خوش درخشیدن البته این هنوز باید جلوی اون مدیرایی که بیابون رو وثیقه گذاشتن و فرودگاه رو فروختن درس پس بده