احتمال 2 برابر شدن نرخ جریمه های رانندگی

یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | 8 نظر

احتمال 2 برابر شدن نرخ جریمه های رانندگی

شهریور مرگ بار ترین ماه سال است

سردار مهری به آمار بالای خسارات ناشی از تصادفات رانندگی که به کشور تحمیل می شود اشاره کرد و گفت: تصادفات و حوادث رانندگی نزدیک به ۶ درصد از تولید در آمد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با پیشنهاد دو برابر شدن جریمه های رانندگی در ماه شهریور در جاده ها به علت اینکه بیشترین حوادث و تلفات در این ماه است موافقیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به بیشترین تخلفات و حوادث رانندگی در شهریورو افزایش تلفات انسانی در این ماه گفت: جریمه یکی از ابزارهای بازدارنده در بحث پیشگیری از تخلفات است و در کنار آن کار فرهنگی و راهنمایی هم نقش مهمی در بهبود فرهنگ ترافیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند، افزود: تنها درصد کمی اصرار بر تخلف دارند و باعث بی نظمی و بروز حادثه برای خود و دیگران می شوند که برخورد قاطع و بدون اغماض باید در دستور پلیس برای این دسته از خاطیان قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و جرایم رانندگی که در سال ۸۹ به تصویب رسید و در سال ۹۰ ابلاغ شد گفت: سختگیرانه تر شدن این قانون باعث شد ما شاهد کاهش تخلفات حادثه ساز باشیم از این رو با پیشنهاد دو برابر شدن جریمه های رانندگی در ماه شهریور که مرگبارترین ماه سال است به دلیل افزایش سفرموافقیم.

سردار مهری به آمار بالای خسارات ناشی از تصادفات رانندگی که به کشور تحمیل می شود اشاره کرد و گفت: تصادفات و حوادث رانندگی نزدیک به ۶ درصد از تولید در آمد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

سردار مهری در پایان به رانندگان خاطی هشدار داد: برای حفظ جان خودشان و دیگران پلیس از حداکثر ظرفیت قانونی خود برای برخورد با رانندگان خاطی استفاده خواهد کرد.


8 دیدگاه

  1. علی | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    مگر کیش که اینقدر بار فرهنگه شهر ایران نیست.پس بقیه شهرها رو هم اینطوری کنند.

  2. س | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    اره دیگر قیمت نفت پایین آمده مردم باید جور و جفا بکشن . جای ای حرا تعرفه خودرو را صفر کنید مردم تو این جاده های غیر استاندارد تصادف می کنند حداقل زنده بمونند .

  3. یه پسر | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    من بشخصه مخالف با افزایش جریمه نیستم چون جدای از جاده های بد و ماشین های بی نهایت بدتر ما گرفتار مشکل بزرگتر رانندگی بد هم هستیم
    یعنی شاید از هر صد نفر 2 نفر باشن که تو جاده دست به ریسک هایی می زنن که افرادی که چیز خاصی مصرف کردن جرائتشو ندارن تازه خیلی راحت در کنار خانواده ی خودشون و با جون و زندگی عزیزانشان این کار رو می کنن

    البته به جزء این افراد عامل مهمتر و اصلی تر ثبات پایین ، ایمنی ضعیف و اسف بار خودرو هاست .
    تو رو خدا نگاه کنین اگه کسی تا حالا ماشین ندیده باشه هم می دونه پراید با توجه به وزنش شکل طراحیش و ایمنی که داره جدا از امتحان های خرابی که پس داده فقط با یه دو دو تا چهار تای ساده میشه فهمید این ماشین ماشین جاده نیست اما ملت مجبورن دیگه

    • در پاسخ به: یه پسر

      همایون | شهریور 24, 1394 | لینک نظر

      ضمن احترام به نظر شما من شدیدا با افزایش جریمه ها مخالفم چرا که دیدگاه پلیس و دولت فقط کسب درآمد است نه ایجاد ایمنی در رفت و آمد.تا الان هر چه جریمه شدم به ناحق بوده و بخاطر 2تا 3کیلومتر بالاتر از سرعت اعلامی و وقتی به پلیس گفتم من شما را دیدم ولی برای اینکه از اون گره ترافیکی خارج بشم که احتمال برخورد با خودروهای دیگر را کم کنم و به همین خاطر 3کیلومتر بالاتر شده در جوابم گفته من باید تا قبل از پایان شیفت کاریم این دسته برگ جریمه را تمام کنم و الی از من ایراد میگیرن.
      الان خود پلیس به یکی از عوامل ایجاد استرس و به دنبالش تصادف تبدیل شده و حتی اگر در جائی که سرعت مجاز 100کیلومتر است 80 تا بری بازهم با خودت میگی نکنه پلیسه گیر بده و خیلی اوقات هم گیر میده.
      پلیس اصلا نباید کمین کنه ولی چون راحتترین راه کسب درآمد همین جریمه سرعت غیر مجاز است یه دوربین و کمین و اذیت کردن در حالی که هزاران تخلف خطرناکتر از چند کیلومتر اضافه تر در جاده ها اتفاق میفته ولی آقا پلیسه اصلا در او جور جاها حضور نداره و مشغول کمین کردن است.
      یه پلیس راهنمائی و رانندگی داشت با آرایشگر سر 1000تومان چونه میزد من بهش گفتم جناب سروان چطور وقتی 100هزار تومان که برای خیلیها پول زیادیه جماعت رو جریمه میکنی اصلا به خواهشهای نفر توجه نمیکنی ولی اینجا خودت برای 1000تومان داری گریه میفتی خلاصه خوشبختانه ماشینی و پلا کی در کار نبود که پلیسه بخواد تهدید کنه ما هم حسابی از خجالتش در اومدیم.
      به حدی پلیس راهنمائی مردم رو اذیت کرده برخی از مردم مثلا چند نفر پزشک هم قسم شدن در بیمارستان دمار از پلیس راهنمائی را در بیارن.
      خلاصه من که شدیدا با این جریمه های بی حساب مخالفم و تمام جریمه ای هم که شدم حرامشان باشه مثل گوشت سگ.

  4. یوسف | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    امیدوارم امنیت و امکانات جاده ها هم دو برابر بشه

  5. reza | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    اگه میخان تاثیر گذار باشه قیمت جریمه رو بر حسب قیمت ماشین محاسبه کنن
    و یخورده اخلاق یاد ماموراشون بدن!!

  6. علی جگوار | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    خودرو ها و جاده ها رو اصلاح کنید . فرهنگ رانندگی خودش تقویت میشه! . بعدش اون کسایی هم که تخلف میکنن دو برابر جریمه کنید.

    • در پاسخ به: علی جگوار

      m.reza | شهریور 23, 1394 | لینک نظر

      دوست عزیز با درست کردن خودرو و جاده ها موافقم ولی به نظرت با پراید و پزو نمیشه درست رانندگی کرد ضمنا من بار ها رانندگان ماشین های گران قیمت رادیدم که از هیچ تخلفی دریغ نمیکنند