عواقب تقلب زیست محیطی فولکس واگن برای بازار ایران

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ | 6 نظر

عواقب تقلب زیست محیطی فولکس واگن برای بازار ایران

آئودی، سئات،اشکودا و پورشه، متهمان تازه پرونده تقلب زیست محیطی

سپهر زنگنه – کمپانی بوش (BOSCH) به عنوان سازنده نرم افزار تست آلایندگی خودرو به شکل رسمی اعلام کرده است که هدفش در خلق این نرم افزار، بررسی موتورها در شرایط آزمایشگاهی بوده است اما در نهایت فولکس واگن به استفاده از آن برای خودروهای تولید انبوه تاکید کرده است و یاد آوری مهندسان بوش مبنی بر غیر قانونی بودن این روش تاثیری در تصمیم گیری مدیران فولکس واگن نداشته است.

حالا به نظر می رسد که علاوه بر موتورهای 2 لیتری TDI، پای نمونه های 1.6 لیتری،2.5 لیتری و 3.0 لیتری نیز به پرونده تقلب زیست محیطی فولکس واگن باز شود و این به معنای، تحث تاثیر قرار گرفتن 2.1 میلیون دستگاه از خودروهای ائودی و 1.2 میلیون دستگا از خودروهای اشکودا علاوه بر 5 میلیون دستگاه از فولکس واگن های دیزلی در سرتاسر جهان است،همچنین سئات و پورشه نیز احتمالا هریک با چند صد هزار دستگاه در این پرونده متضرر می شوند و همانطور که پیشتر گفته شده است، شمار کلی خودروهای معیوب از نظر آلایندگی به حدود 11 میلیون دستگاه می رسد.

آئودی S5-1

ابعاد جهانی این فاجعه اقتصادی ، زیست محیطی به سقوط سهام فولکس واگن و کمپانی های تابعه و بد بینی عموم مصرف کنندگان به تکنولوژی دیزلی دامن خواهد زد و این به معنای افت فروش خودروسازان اروپایی پیشرو در ساخت موتور های دیزلی در بلند مدت است.

مدیران تسلا به عنوان سازنده خودروهای تمام الکتریکی از این فرصت استفاده کرده اند و علاوه بر تبلیغ برای ساخت دومین کارخانه خود در خاک هلند، از سرنوشت نامعلوم موتورهای درون سوز سخن گفته اند.

فولکس واگن-2

همچنین ابعاد اقتصادی این تقلب فولکس واگن ممکن است در بازار ایران نیز تاثیر گذار باشد، ضرر و زیان هنگفت ناشی از این ماجرا و تغییرات مدیریتی ، می تواند باعث کنسل شدن پروژه سرمایه گذاری این شرکت در ایران باشد،پروژه ای که قرار بود پیشتر با همکاری ایران خودرو اجرایی شود.بنابراین برای به نتیجه رسیدن و مشخص شدن شرایط همکاری فولکس واگن با ایران خودرو باید منتظر موضع گیری مدیرعامل جدید این کمپانی ماند که در شرایط فعلی به سرعت در حال مدیریت و حل و فصل عواقب شرایط بحرانی کمپانی فولکس واگن است.

 


6 دیدگاه

  1. امیدوارم باعث بشه تو بازار ایران با قیمت مناسب تولید بشه کشوری که اهمیتی به استاندارد الودگی نداره البته واقعیت اینکه استاندارد های سخت گیرانه امریکا بهشون ایراد میگیرن و واسه ما جهان سومی ها اصلا اهمیتی نداره !!

    به امید اینکه ماشین های با ارزش و با کیفیت فولکس واگن تو ایران در دسترس اکثریت قرار بگیره

  2. با درودبه دوست بسیار عزیز مهندس سپهر زنگنه
    امیدوارم این جریمه باعث شود بنتلی دوباره تحت مدیرت ومالکیت بی نطری بریتانیای باقیمت مناسب قرار گیرد وبوگاتی که قدرت کورت تقویتی ولی قیمت 14 برابر هم تولید این اتو بلا استفاده هم متوقف شود
    باسپاس دوباره از دوست عزیز مهندس سپهر زنگنه برای گزارش عالیشان
    دوستدار شما
    اما کیت رویس

  3. سینا | مهر 7, 1394 | لینک نظر

    اتفاقا این فرصتی هستش برای ایران تا این غول آلمانی رو به سمت خودش جذب کنه…تا هم به ایران تکنولوژی ساخت بدن(بر عکس فرانسوی های دزد)هم خودشون از ورشکستگی احتمالی در بیان….

    • در پاسخ به: سینا

      مهدی ج | مهر 9, 1394 | لینک نظر

      دقیقا فرصت خوبیه
      اما صد حیف که از اقبال ما مصرف کننده ایرانی، بزرگترین فرصت سوزهای دنیا مدیران صنعت خودرو کشور ما هستند!!!

  4. مهدی | مهر 7, 1394 | لینک نظر

    این هم از شانس گند ایرانی ها !!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. کوروش | مهر 7, 1394 | لینک نظر

    بالعکس
    طرح فروش خودروی کارکرده سایپا راه رو برای فلکس واگن هم باز میکنه

    ماشین رو از آمریکایی ها میخره میاد اینجا دو برابر میفروشه. چرا که نه؟