سریعترین ب ام و تاریخ متولد شد

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ | 3 نظر

سریعترین ب ام و تاریخ متولد شد

ب ام و M4 GTS

سپهر زنگنه – ب ام و در چند سال گذشته و پس از سنت شکی در استفاده از موتورهای توربو ، تولید خودروهای MPV و استفاده از پلت فرم دیفرانسیل جلو، به دور شدن از ارزش های سنتی خود و ضعف در برابر رقبا متهم بود، اما حالا این کمپانی سرانجام مدل سریع و تولید محدود از M4 را با کد M4 GTS به شکل رسمی معرفی کرده تا پاسخی به عطش تمامی دوستاداران ب ام و داده باشد.

ب ام و ام 4-2

حدود دو سال از معرفی مدل اولیه M3/M4 می گذرد و ضعف هایی از قبیل ناپایداری محور عقب و تمایل زیاد به بیش فرمانی،ضعف فرمان در ارائه اطلاعات به راننده و کاهش لذت رانندگی نسبت به M3 قبلی از طرف کارشناسان به این خودرو گرفته می شد،اما حالا این امید وجود دارد که M4 GTS جدید با قطعات ایرودینامیکی بسیار بزرگ و موتور قدرتمند تر (حدود 500 اسب بخار) بتواند کلیه ضعف های مدل پایه را جبران کرده و به خوبی در برابر رقبایی چون مرسدس C63 AMG ظاهر شود.

ب ام و ام 4 -6   ب ام و ام 4-3 ب ام و ام 4-4 ب ام و ام 4-5  
ب ام و ام 4-9

تنها 700 دستگاه از M4 GTS راهی بازار فروش خواهد شد و از این میان 300 دستگاه هم مخصوص بازار آمریکا درنظر گرفته شده اند.قیمت 121 هزار پاوندی این مدل به این معناست که دوستداران M4 GTS باید نزدیک به 2 برابر بیشتر از مدل پایه M4 را برای خرید یکی از این خودروها بپردازند،هرچند دست یابی به 500 اسب بخار برای تیونینگ M4 معمولی با رقمی بسیار کمتر هم ممکن است اما به هرحال M4 GTS از ارزش کلکسیونی بالایی برخودار خواهد بود و همین نکته هم خرید این خودرو را برای اکثر دوستداران ثروتمند ب ام و امکان پذیر می کند.

شتاب صفر تا صد این مدل 3.8 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت هم بدون محدود کننده سرعت از مرز 300 کیلومتر در ساعت فراتر می رود.
ب ام و ام 4-8

با این وجود مهمترین نکته M4 GTS ، قدرت تولیدی پیشرانه نیست ، بلکه صرف 2 سال وقت تیم توسعه M POWER برای دست یابی به بهترین تنظیمات خودرو و خلق سریعترین ب ام و تاریخ است و این دلیلی بای تبدیل شدن M4 GTS به محصولی متفاوت است.

ب ام و ام 4-7

گفتنی است که ب ام و برای نخستین بار سیستم تزریق آب را برای این مدل درنظر گرفته است که در واقع یک سیستم خاص خودروهای مسابقه ای و تیونینگ شده به حساب می آید که وظیفه کاهش دمای محفظه احتراق را بر عهده دارد.

ب ام و ام 4-1

M4 GTS  همچنین حدود 64 کیلوگرم نسبت به نسخه پایه سبک تر شده است و یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 28 ثانیه طی می کند که بهترین زمان در تاریخ خودروهای ب ام و محسوب می شود.

 

 


3 دیدگاه

  1. m.e | مهر 15, 1394 | لینک نظر

    سلام سپهر جان یک سوال داشتم. BMW های صفر کیلومتری که وارد ایران میشه مونتاژ کجاست؟ چون فکر میکنم مدلهای جدید نسبت به مدلهای قبل 2010 کمی افت کیفیت دارند.

    • در پاسخ به: m.e

      ُSepehr | مهر 15, 1394 | لینک نظر

      سلام، اطلاع دقیقی ندارم می شود در این مورد تحقیق کرد، اما مشکلات کیفی داخل کابین از سال 2007 شروع شده اند که اخیرا تا حدی برای مدل 2015 بهبود پیدا کردند.مشکلات کیفی موتور عمدتا به مسائل مربوط به بنزین و روغن مربوط می شود اما اگر مشکلات مونتاژ رو مشاهده کردید باید در مورد کشور سازنده تحقیق کرد.