خودروسازان زیر بار وام 7 ساله نمی روند؟! + شرایط مبهم آزاد سازی سند

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ | 10 نظر

خودروسازان زیر بار وام 7 ساله نمی روند؟! + شرایط مبهم آزاد سازی سند

در حالی که بانک مرکزی ابتدا اعلام کرد مدت بازپرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو، هفت ساله است، خودروسازان زیر بار این موضوع نرفتند تا انگیزه مشتریان برای استفاده از این تسهیلات،پایین بیاید.ب

مدیران فروش هر دو خودروساز بزرگ کشور اعلام کردند مدت بازپرداخت تسهیلات 25 میلیونی، چهار سال است نه هفت سال. به عبارت بهتر،خودروسازان عملا زیر بار بازپرداخت هفت ساله تسهیلات خودرو نرفتند تا عملا دست مشتریان در حنا بماند. با این شرایط، مشتریانی که از تسهیلات 25 میلیون تومانی استفاده می کنند، باید ماهانه 708 هزار تومان قسط بپردازند. به اعتقاد کارشناسان،چهار ساله شدن مدت بازپرداخت تسهیلات خودرو عملا سبب ریزش متقاضیان خواهد شد،چه آنکه خیلی ها توان پرداخت ماهی 708 هزار تومان را ندارند.این موضوع خبر خوبی برای خودروسازانی که محصولات شان در پارکینگ ها خاک می خورد، نیست.

 

تکلیف سند خودروها در طرح تسهیلات 25 میلیونی چه می شود؟

پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو در حالی از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد که مشتریان با یک ابهام بزرگ در این ماجرا روبرو هستند.

به گزارش صنعت نویس،تسهیلات موردنظر اگرچه می تواند مشکل نقدینگی بخشی از مشتریان را برای خرید خودرو مرتفع کند،اما آنها هنوز نمی دانند تکلیف سند خودروهایشان چه خواهد شد. به گفته برخی کارشناسان، روند طبیعی این است که خودروسازان سند محصولات فروخته شده در قالب تسهیلات 25 میلیونی را در رهن خود نگه دارند تا تضمینی باشد برای بازپرداخت اقساط از سوی مشتریان. به گفته آنها،بسیار بعید است خودروسازان تا پیش تسویه حساب کامل مشتریان،سند خودروهای آنها را آزاد کنند.

از سوی دیگر اما شنیده می شود که خودروسازان قصد دارند برای بالا بردن جذابیت فروش تسهیلاتی، سند خودروها را زودتر از پایان بازپرداخت تسهیلات، آزاد کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند.بر این اساس، ظاهرا قرار است سند خودروهای مربوطه پس از سه سال آزاد شود،هرچند خودروسازان هنوز رسما این موضوع را تایید نکرده اند.

 

1450 نمایندگی ایران خودرو و سایپا مسئول اعطای وام 

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت : براساس برنامه خودروسازان داخلی تا پایان اردیبهشت ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو ساخت داخل را در قالب تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به متقاضیان خودرو تحویل خواهند داد.

به نقل از واحد مرکزی خبر، مصطفی خان کرمی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح فروش خودرو در قالب تسهیلات 25 میلیون تومانی از فردا در بیش از 800 نمایندگی مجاز گروه صنعتی ایران خودرو در سراسر کشور به اجرا در می اید افزود : براساس این طرح خودروهای با قیمت کمتر از50 میلیون تومان به متقاضیان خرید خودروهای ساخت داخل واگذار می شود .
وی گفت : متقاضیان پس از تکمیل مراحل ثبت نام حداکثر در یک دوره زمانی یکماهه خودرو انتخابی شامل خودروهای گروه پژو 405 و 206 ، گروه سمند ، تندر 90 دستی و اتومات ، رانا ، دنا ، پارس سال همچنین پیکاپ تندر و وانت اریسان را تحویل خواهند گرفت .
خان کرمی افزود : متقاضی خرید خودرو 20 درصد قیمت محصول تا سقف 25 میلیون تومان بصورت پیش پرداخت و اینترنتی به حساب ایران خودرو واریز می کند و 80 درصد باقیمانده وام خواهد بود که متقاضی خودرو متناسب با تعداد چک صادره در اقساط 3 ، 4 و 6 ماهه نسبت به خرید خودرو اقدام می کند .

وی گفت : ایران خودرو در حال حاضر حدود 30 هزار دستگاه خودرو اماده تحویل دارد .
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا هم با بیان اینکه زیرساخت های سیستمی برای فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی اماده شده است گفت : 650 نمایندگی مجاز گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور از ساعت 8.30 دقیقه صبح فردا  تا پایان اردیبهشت 95 اماده فروش خودروهای خانواده پراید ، تیبا ، تندر ، پارس تندر ، برلیانس ، اریو ، وانت ریچ ، زامیاد و شوکا مطابق این طرح به متقاضیان هستند  .رضا تقی زاده افزود : متقاضیان متناسب با تعداد چک صادره در دوره های زمانی مشخص می توانند اقدام به ثبت نام و خرید خودرو مورد نظر نمایند و ما 60 درصد از محصولات تولیدی خود را به اجرای این طرح اختصاص داده ایم.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


10 دیدگاه

  1. سیروس | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    ننگ بر ملتی که زیر بار ذلت رفتند،ننگ بر ملتی که با اگاهی کامل با اینهمه تکنولوژی و رسانه ها تن به ذلت دادند،من به شخصه شرمنده خودم هستم که در این جا و مکان زندگی میکنم،به شما قول شرف میدم مرگبار ترین تصادفات تاریخ ایران را با تعطیلات نوروزی رقم خواهیم زد.

  2. sunmartin | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    ترکیه الان 308 که بهترین خودروی پژو هست با قیمت 40 ملیون و با صفر درصد سود (sifir faeez) و کرولا که خودش تولبد میکنهجدید با 60 تومان و اقساط 5 ساله از دم قسط و گارانتی واقعی بهمراه تعویض دوساله لاستیک ها و تیغه برف ماکن و روغن و غیره و ذالک بدست مشتری میده در حال حاضر تییولی های که درایران توسط رامک فروخته میشن هم ساخت ترکیه هستن با اون مونتاژ در سطح آلمان و رنگ آمیزی فوق پیشرفته که واقعا مو لای درز کارشون نمیره اونم دارن میدن 55 تومان از دم قسط کلا تو ترکیه حتی ساندویچ لباس ..سینما..تفریح ..همه اقساطی هست در ترکیه درآمد ها 2.5 برابر ایرانه با این تفاوت که یه خانه ویلایی تو دل استانبول با اون آب و هوای عزیزش که پوست و مو آدم جوان میکنه و همش اکسیژن و خبری از دود و ترافیک و بوغ و زباله …نیست 500 ملیونه البته مبله و در سایر نقاط و آپارتمانی ببن 100 تا250 ملیون شما تهران و اصفهان و شیراز در نظر بگیر در این شرایط زیر دو سه ملیارد ویلایی پیدا نمیکنی ما در کشوری زندگی میکنم به جبر و اجبار که با حقوق و درآمد ریالی داریم به پوند و یورو و دلار خرج میکنیم اینجاست که گردن و دم یه عده کلفت هست و هر ماه سفرهای داخلی و وسط سال و آخر سال اروپایی و آسیایی خودشون میرن و پلاژ و ویلا و بی ام دبایو وبنز و پورشه و ..و عده ای کثیری هم حیران اینن که اینا از کجا میارن و چه راحت زندگی میکنن متاسفانه شرایط انروز به گونه ای هست که هر کسی دست گرفته رو کلاه خودش تا باد نبره و کسی به فکر این سیر قهقرایی نیست واقعا پراید و 405 و 206 و اقمارشون ارزش هرید دارن؟اصلا از دم قسط؟؟ اگه دوسال ملت اصلا خودرو نخرن نه بخاطر کیفیت بلکه بخاطر توهین به شعور و دست کم گرفتن عقل و خرد جمعی و قالب کردن خودروهای اکسپیر و دموده شده ای که حتی افغان های جنگ زده و سومالیایی ها سوارش نمیشن بالاخره خودروسازان ناز پرورده پای شمع تاریک میبینن و خط تولید این چهارچرخه های ناامن برمیچینن

  3. محمد رضا | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    سایپا شرایط اقساطشو نهایتا 48 ماهه یا همان 4 ساله تعیین کرده ولی کرمان موتور برای جک J5 و لیفان X60 اقساط 7 ساله تعیین کرده.

  4. مصطفی | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    عزیزان نخرین اینا اینقد زرنگن که وقتی مثلا میخای دنا بخری میگن 18و300 بریز مابقیش وام یعنی 43.300 یک میلیون تومنم اینجوری تو روز روشن گرونفروشیم میکنن تیپ 5 باید 12.700 بریزی با وام در میاد 37.700

  5. مجتبی | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    یادمان باشد اگر از وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو استقبال کردیم…

    ⛔️دیگر حرفی از سیاست و حق نزنیم.

    ⛔️ به فرزندان خود چیزی در مورد احیای حق و پافشاری بر خواسته ها چیزی نگوییم.

    ⛔️ به هیچ مدیر و مسئولی فحش و ناسزا نگوییم.

    ⛔️ از بی کیفیتی خودرو ها و امنیت نداشتن آنها حرفی نزنیم.

    ⛔️در جمع دوستان و فامیل دم از روشنفکری نزنیم.

    ⛔️ از کلمات قلبمه و سلبمه سیاسی و … استفاده نکنیم.

    ⛔️ از فرهنگ و کیفیت زندگی اروپایی ها حرفی نزنیم.

    ⛔️ مرتب نگویم حق گرفتنی است.

    از انسانیتم متنفر میشوم که گروهی اندک ،۸۰ میلیون ایرانی را با یک طرح تحریک کرده اند.

    ⛔️ بخندید به ما ، که پراید را ۲۰ میلیون نه بلکه ۴۰ میلیون به ما فروختید⛔️

    شما ثابت کردید که همیشه در خدمت اهداف شما خواهیم بود!!!!

    این حق من است که اینگونه تحقیر آمیز زندگی کنم و شما اصلا مقصر نیستید.

  6. ali | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    دوستان معذرت میخوام این جمله رو به کار میبرم ، این افرادی که میرن و با این شرایط وام و وضعیت مشخص خودرو ها چه از نظر کیفی چه قیمتی خرید میکنند …. لیاقتشون در همون حده و شعور و درک درستی از مکان و زمان ندارن .
    تو کشوری مثل ترکیه که خودرو های روز دنیا رو به بازارش ارائه میده شرایط فروش واقعا عالی داره چیکار میکنه میاد خودرو مثلا با قیمت 40 هزار لیر که تقریبا میشه 40 میلیون ما این رو هم اضافه بکنم قیمت ها جهانی هستش و بعضا بدلیل مونتاژ داخلش از قیمت جهانی هم ارزون تره ، میفروشه به مشتری بدون پیش پرداخت مشتری خودرو رو تحویل میگیره بعضا 6 ماه و بعضا 1 سال بهش فرصت میدن اصطلا همون تنفس در پرداخت وام ما بعد یکسال بدون اینکه نرخ سودی رو در نظر بگیرن این 40 هزار لیر رو بمدت سه سال ازش اقساطی میگیرن بدون بهره البته همون 40 لیر . و بعضا که مدتش رو زیاد انتخاب میکنه مشتری با سود 2 الی 4 درصدی باز پرداخت میکنه طی 5 الی 6 سال .
    الان وام طرح خروج از رکود میده دولت البته خروج از رکود ما نیست برای چینی هاست ، برای خودروی چینی کرمان موتور ، مدیران خودرو به مردم وام میده سودش میره جیب چینی ها . اینه برنامه ریزی و بینش مسولین ما .
    یه خودرو 15 میلیونی پژو 405 قیمت تموم شدش در صنعت ما میشه 28 میلیون / وام میده برای مردم تا این خودروی از رده خارج اسقاطی رو بخرن و بعد از هفت سال قیمتش برای این مردم میشه 43 میلیون تومن . واقعا من هر چقدر فکر کردم دیدم بهتر از این راه کاری نداریم که بتونیم سرمایه و نیروی کار یک کشور به این صورت حیف و تلف بکنیم . واقعا آفرین بر مسولین خردمند ما .

    • در پاسخ به: ali

      کوروش | آبان 18, 1394 | لینک نظر

      لیاقت تو چیه؟ اینکه بشینی و به حدود صد هزر نفری که احتمالا از این طرح استفاده میکنند توهین کنی؟

      مخالف باش اما مودب!

      • در پاسخ به: کوروش

        سعید | آبان 18, 1394 | لینک نظر

        ملتی که با شادی زیر بار ظلم میروند و به حقوق خودشان واقف نیستند اتحاد ندارند و سود شخصی را بر سود کلان اجتماعی ترجیح میدهند لایق ترحم هستند نه احترام.

        • در پاسخ به: سعید

          سید امیر | آبان 19, 1394 | لینک نظر

          متاسفاته عادت بدیه که همیشه حق به جانب باشیم و انتظار داشته باشیم دیگران از قراری که باشون گذاشته نشده پیروی کنند
          و اما کسانی که با فکر ما مخالفند رو برچسب بزنیم

  7. مصطفی | آبان 18, 1394 | لینک نظر

    4سالس اینا 7 سال قبول نکردن هرجند با ماشینایی که الان تخویل میدن تا 4 سال دیگه چیزی نمیمونه که سندش ازاد بشه