خودرو سازان سفته قبول نمی کنند + سود مرکب 19 درصدی وام 25 میلیونی

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | 28 نظر

خودرو سازان سفته قبول نمی کنند + سود مرکب 19 درصدی وام 25 میلیونی

۲۴ ساعت از آغاز اجرای طرح تحریک تقاضا و اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو گذشت؛ ۱۲هزار نفر ثبت‌نام و ۷ هزار نفر هم پول واریز کردند اما نمایندگی‌های خودروسازان همچنان سفته به جای چک نمی‌پذیرند.

به نقل از مهر،  ساعتی است که اجرای طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی آغاز شده است. آنگونه که آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید، تاکنون بیش از 12 هزار نفر برای خرید خودرو در قالب این طرح، ثبت‌نام کرده‌اند. طرحی که اگرچه در ذات خود به نفع مصرف‌کنندگان است اما شرایط اجرای آن، ابهاماتی را برای مردم ایجاد کرده است.

از ابتدا قرار بود که اجرای این طرح 7 ساله باشد و مردم هم بازپرداخت را با نرخ سود 16 درصد داشته باشند، اما به یکباره در آخرین لحظات پیش از اجرای طرح، مسئولان اعلام کردند که اجرا از 7 به 4 سال کاهش یافته است. در فرم‌هایی که پیش روی مردم برای ثبت‌نام از سوی نمایندگی‌ها قرار داده شده، مدت زمان بازپرداخت اقساط وام 25 میلیون تومانی از یک تا 4 سال پیش بینی شده است.

تاکید نعمت‌زاده بر 7 ساله بودن طرح خرید خودرو

اگرچه محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید که طرح همچنان باید با بازپرداخت 7 ساله اجرایی شود اما خودروسازان می‌گویند که نمی‌توانند بار مالی ناشی از بالا رفتن تعداد اقساط را بپذیرند، چراکه بانک مرکزی تنها تا 4 سال را از آنها خرید دین می‌کند و مابقی تعهدات از 4 سال به بالا را باید خود خودروساز به عهده بگیرد. برهمین اساس، خودروسازان هم زیر بار نمی‌روند و می‌گویند در شرایطی که به لحاظ کمبود نقدینگی دارند، قدرت زیر بار رفتن چنین دینی را ندارند و بنابراین طرح تاکنون قرار است که 4 ساله اجرایی شود؛ مگر اینکه از این به بعد با رایزنی که دولت با خودروسازان می‌کند، مدت زمان بازپرداخت پا را از مرز 4 سال بالاتر بگذارد.

اما با همین شرایط هم که از سوی خودروسازان پیش روی مردم قرار گرفته است، تاکنون بالغ بر 12 هزار نفر برای استفاده از مزایای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و آنگونه که مسئولان ایران خودرو و سایپا می‌گویند بالغ بر 7 هزار نفر هم ثبت نام خود را تکمیل و وجوه خود را هم واریز کرده‌اند؛ بنابراین تاکنون حداقل خودروسازان می توانند مطمئن باشند که می‌توانند سهم وام هر یک از خودروهای فروخته شده در این طرح را از بانک مرکزی و بانک‌های عامل دریافت کنند.

پژو، سمند، پراید و تندر چقدر فروختند؟

براساس آخرین آمارهای رسمی که تاکنون اعلام شده است، خودروسازان می‌گویند که توزیع نسبی مناسبی در استقبال از انواع خودروهای تولید خود داشته‌اند. ایران‌خودرو به صراحت آمار ثبت‌نامی های خود را اعلام کرده و گفته که از هر خودرو چقدر فروش رفته اما سایپا این آمار را به صورت درصدی اعلام کرده است.

برهمین اساس، پژو 405 حدود 3 هزار دستگاه، سمند حدود 2400 دستگاه، گروه 206 حدود 2700 دستگاه، پژو پارس حدود 1000 دستگاه، دنا و رانا حدود 1000 دستگاه و تندر و وانت‌ها حدود 800 دستگاه ثبت‌نام شده‌اند. سهم خودروهای گروه پراید و تیبا هم 70 درصد، تندر و پارس تندر 20 درصد و 6 درصد وانت‌های زامیاد و 4 درصد هم آریو و برلیانس و ریچ بوده است.

نمایندگی‌ها: قرارداد فروش تا این لحظه تغییری نکرده است

یکی از کارمندان نمایندگی فروش یکی از خودروسازان  با رد هرگونه تغییر در شرایط فروش خودروها در طرح وام 25 میلیون تومانی، می‌گوید: مدت زمان بازپرداخت اقساط همچنان 4 سال است و تغییری هم ایجاد نشده است، ضمن اینکه هنوز شرایطی برای بازپرداخت به صورت ماه به ماه طراحی نشده است و مردمی که متقاضی باشند، باید بازپرداخت را به صورت چک‌های 4 ماهه داشته باشد.

وی می‌افزاید: مراحل ثبت‌نام به این صورت است که هر فرد متقاضی باید مستقیما به نمایندگی‌های مجاز فروش مراجعه کرده و پیش ثبت‌نام خود را انجام دهد. ضمن اینکه باید زمان انجام ثبت نام چک‌های مورد نظر خودروساز را هم به نمایندگی تحویل داده و در عین حال، پیش پرداخت را هم به صورت اینترنتی پرداخت نماید.

به گفته او، ظرف 24 ساعت، بررسی‌های لازم در مورد اعتبار سنجی مشتری را انجام داده و پس از آن، به نمایندگی اعلام می‌‌شود که فرد متقاضی از درجه اعتبار برخوردار است یا خیر.

سفته همچنان قبول نیست!

یکی دیگر از کارمندان نمایندگی فروش خودروسازان  می‌گوید: هیچ دستورالعملی مبنی بر پذیرش سفته به عنوان ضمانت در طرح فروش خودروها با وام 25 میلیون تومانی به نمایندگی‌ها ابلاغ نشده و تنها چک، قابل پذیرش است.

وی می‌افزاید: مشتری همچنین باید پرینت حساب خود را هم به نمایندگی‌ها ارایه دهد، چراکه برای اعتبارسنجی مشتری اعم از اینکه نباید چک برگشتی داشته باشد، مهم است.

او می گوید: زمان تحویل تمامی خودروها 30 روزه است اما در مورد پژو پارس به دلیل اینکه تولید کمتر از سایر خودروها صورت می‌گیرد، مدت زمان تحویل 45 روزه تعیین شده است.

این گفته نمایندگی‌ها در شرایطی است که علی‌اصغر میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی نیز روز گذشته اعلام کرد که اگر متقاضیان دریافت وام کالا یا خودرو دسته چک نداشته باشند، می‌توانند از سفته هم استفاده کنند، ضمن اینکه نرخ سود این تسهیلات 16 درصد به شرط اقساط ماهیانه خواهد بود.

همچنین مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت می‌گوید: آن دسته از افرادی که در ارائه چک به نمایندگی مجاز مشکل دارند،  می‌توانند از سفته استفاده کنند.

 

قائم مقام وزیر صنعت خبر داد: سود وام خودرو با اقساط “چکی چند ماه یکبار” کمی بیشتر ۱۶ درصد است.

 

به نقل از تسنیم، مجتبی خسروتاج در مورد بهره مرکب وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو با اشاره به اینکه این موضوع بیشتر محسابات بانکی است، اظهار داشت: در وام 25 میلیون تومانی با اقساط 48 ماهه، مشتری حدوداً باید 706 هزار تومان پرداخت کند حال این نمایندگی فروش است که چگونه این اقساط را با توجه به شرایط متقاضی دریافت کند.

وی با بیان اینکه برخی امکان تحویل 48 برگ چک را به شرکت خودروساز ندارند، افزود: در این شرایط هر سه ماه یا 4 ماه یکبار بنا به شرایط و نظر نمایندگی فروش اقساط به صورت چک از متقاضی دریافت می‌شود. سیستم بانکی نیز نرخ سود تسهیلات را مطابق شیوه فوق محاسبه می‌کند اما به نظر می‌رسد سود دریافتی بانک در این حالت کمی بیشتر از نرخ سود 16 درصدی است.

قائم مقام وزیر صنعت اضافه کرد: اگر متقاضی ماهیانه اقساط خود را پرداخت کند سیستم بانکی همان نرخ 16 درصدی را محاسبه می‌کند.

دنده 6 – در منابع مختلف گمانه زنی برای سود مرکب 18 و 19 درصد اعلام شده است اما ظاهرا بانک ها از اعلام رقم و فرمول اصلی نحوه محاسبه سود مرکب خودداری می کنند.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


28 دیدگاه

  1. سندباد | آبان 21, 1394 | لینک نظر

    2⃣2⃣➗

    سودهای شرایط فروش ایران خودرو با وام 25 میلیونی

    برای یکسال 3چک 9238000تومانی
    میشه سود 22/4 ❗

    وام برای دوساله 6چک 4979000 تومانی
    میشه سود 20/8 %

    برای 3 ساله 9 چک 3570000 تومانی
    میشه سود 20/8 %

    برای 4 ساله 12 چک 2874000 تومانی
    میشه سود 21% ❗❗❗

    این هم کلاه برداری جدید فرغون ساز ها…

    قرار بود سود 16% باشه
    دولت شرایطی اعلام کرد ک میشه 17.7%
    و در زمان اجرا ویرانخودرو از شما 22/4 % سود میگیره

  2. رسول | آبان 20, 1394 | لینک نظر

    سلام خدمت همگی
    انقدر عصبانیم از دست این مردم.اخه چرا میخرین تا وقتی مردم یک کشور به همین اشغال ها راضین کاری نمیشه کرد با این سود که به اینا میدن خودشون بدبخت تر و اینا رپ گردن کلفت تر میکنن
    خواهش میکنم نخرین این همه ماشین دست دوم اونم تازه اگه مجبورینT_T

  3. آرمان | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    واقعا شما ملت چتون میشه.من و همسرم برای یه دوره دانشگاهی مدتی کانادا بودیم برای رفت و آمد آسون تر یه تویوتا کمری مدل 2006 خریدیم به قیمت 5800 دلار کانادا 60 تا قسط 100 دلاری.
    500 مایل یا 5 روز مهلت تست ماشین یعنی خوشت نیومد بیا پولتو پس بگیر.
    12000 مایل هم گارانتی داشت…یه ماشین دست دوم…
    متاسفم برای ملتم و خودم که کنار این ادما هستم و تنها راه نجات خودم و خانوادم باید ترک کشوری که خیلی دوستش دارم باشه ولی متاسفانه امیدی به ساخت این کشور ندارم هر روزم بدتر از دیروز و افسرده تر از روز قبل.

  4. امیر | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    اقا کدوم فروش خودرو اونم 12000 اینا دروغ میگن به مردم عین هزاران دروغ دیگه یعنی باید خیلی ادم ساده ای باشین که باور کنین که اینا 12000فروش داشته باشن.فقط برا بازار تیزی این دروغ گفتن تا جلب توجه کنن.

  5. محمد | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    اونهایی که رفتن خودرو خریدن اصلا نیاز نداشتن فقط فکر کردن خبریه چون کمش6تومن داری میدی چند تومان دیگه بذارروش یه دست دوم بخر بحرحال تا اسم وام میاد مردم ما میدوند این همه خودرو هم که چند ماه مونده بود هم فروختن هم ضرر نخریدنش را با سود هنگفتی که از مردم میگیرن جبران کردند . امیدوارم خدا هرچه زودتر عذاب خودش را بر روی خودروسازان نازل کند امین

  6. پرهام | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    تازه دوستان اینو هم در نظر داشته باشید که قیمت این ماشین ها در بازار(واقعیت) کمتره رو همین قیمت اولیه هم دارن میخورن .

    یعنی قشنگ سوبله چوبله بوپله موپله گوبله قوبله دارن سر ملت فهیییییییییییم کلاه میزارن .

  7. سعید | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    ما خونمون نزدیک نمایندگی کاویانی کرجه. امروز رفتم یکم فضولی کنم دو گروه آدم دیدم.
    گروه اول: میومدن دم در نمایندگی پشت شیشه شرایط وام رو میخوندن و برمیگشتن و یکم غر غر میکردن و میرفتن خونه شون.
    گروه دوم: میرفتن داخل و هفت خان رستم رو برای خرید لگن های ایران خودرو طی میکردن.
    راستی یادم رفت بگم دیروز توی نمایندگی ملت همیشه در صحنه با هم سرنوبت خرید دعوا کرده بودن و زده بودن شیشه نمایندگی رو شکسته بودن و خرده شیشه ها هنوز اونجاست 🙂

  8. sunmartin | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    بازهمون آش و همون کاسه مردم ایران و اوضاع فعلی درست شدنی نیست سنتریوهتی تکراری مثل تنامی سناریو های پیشین بازهمون پراید و 205 و 206 مربوط به دو سه دهه پیش و باز ملتی که درصف ها منتظرن البته شکل ها و رویه ها تغییر کرده اما درکل همون فروش قطره چکانی چهرچرخه های غیر امروزی و دردسر تعمیرگاه و قسط سنگین و.. اتفاقا کمپینی درراه نبود ملت پول خرید نداشتن و منتظر بودن در این مملکت پس از حصول توافق خودروهای استاندارد و آپ تو دیت شده با قیمت 20 تا 60 ملیون در مدل های ایمن و زیبا و شیک بخرن وقتی دیدن ازین خبرها نیست و مثل جریان گرانی مرغ به بهانه گرانی کنجاله از 2700 تومان به 4200 و سپس 5 و 6000 تومان هست پای عقب کشیدن از فرصت بظاهر خوب بخیال خودشون استفاده کردن اما زهی خیال باطل از هر دوطرف..

  9. مهدی | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    کمی به شعار مرسدس بنز فکر کنید!!!
    The best or nothing

  10. حامد | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    اونایی که الان رفتند ثبت نام لگنهای صفر انجام دادن بعد چند ماه نیان تو سایتا بگن آی ماشینم وای مشینم.لیاقت تو و خونوادت همینه که ارابه سواری کنیو دم نزنی خواهشا دیگه در مورد برند های بزرگ و تعرفه گمرک و اقتصاد و اتحاد زر مفت نزن الاغ سوار.

  11. aliY | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    سلام به دوستان گلم
    دانیال عزیز کاملا درست میگه وقتی هر روز سرشون تو نمایندگی بود و با جوابهای سر بالا مواجه شدند آدم میشن و واقعا تا زمانی که این بنجلها رو ندن بیرون خودرو جدید تولید نمیکنن بهرحال این نیز بگذرد شده حکایت رستورانها گوشتهاشون رو که مونده ادویه میزنن میکنن لوبیا پلو اینها هم باید اینا رو به خلق خدا مینداختن که متاسفانه موفق هم بودن امیدوارم یه روزی برسه بتونیم به اندازه پولی که میدیم کیفیت و ایمنی و راحتی دریافت کنیم .

  12. محمد | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    اون عزیزانی که کمپین نخریدن راه انداختن به نظر شکست سنگینی خوردن
    یعنی اصلن کمپین ی درکارنبوده و دوستان بین خودشون قرار مدار گذاشتن
    وگرنه همینکه شرایط مالی متقاضیان بواسطه وام یا رونق اقتصادی فراهم شود خریداران زیادی شکل خواهد گرفت.
    مامردم ایران به کیفیت پایین عادت داریم و بااجناس چینی درجه 2 سالها زندگی کردیم
    پس خودروهای ایرانی که حتمن بهتراز چینی است.
    ضمن اینکه تصادفات منجربه مرگ یا جراهات ،بیشترناشی از سرویس نکردن ماشین توسط راننده (ماشبن ارزون ،آدم بی پول و احتمالن کم توجه به سرویس ماشین، مثلث حادثه) بی توجهی به قوانین و سرعت بالا است
    که درمورد ماشینهای خارجی حداقل سرویس های دوره ای را انجام میدن وایمنی رو حفظ میکنن

    اینکه میگن بعداز 7 سال قیمت ماشین یک چهارم قیمت کارخونه ای خواهد بود این هم اشتباه محاسباتی دیگری است
    چون تجربه همه کسایی که ماشین نو خریدن این بوده که هیچوقت ماشین رو بعداز چن سال کمتراز قیمت نو نفروختن و به خاطر تورم قیمت دست دومش بیشتراز نوی الانش خواهد بود(اونایی که قبل از 92 خریدن بیشترسودکردن)

    سود 4 ساله وام 25 میلیونی درسته که 9 میلیون است اما افزایش قیمت خودرو دریک سال بیشتراز 5 میلیون خواهد بود ودر 2 سال افزایش قیمت ماشین از سود وام پیشی میگیره

    این محاسبات باعث شده مردم هجوم ببرن برای خرید اتومبیل با وام 25 میلیون

    • در پاسخ به: محمد

      حامد | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      آقای به ظاهر محترم

      شما با این محاسباتی که انجام دادی عاقبت به خیر نمیشی! بهت قول میدم

    • در پاسخ به: محمد

      رامتین | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      معلوم هست چی داری میگی؟ اولا تورم داره کم میشه و تا دو-سه سال دیگه میرسه زیر 10درصد. شما خودروی سال 94 را با قیمت فرضا 35 خریدی. بعد 4 سال قیمتش میشه 28 تومن. یعنی 7 تومن پایین میاد. از اون طرف این محصولی که خریداری شده چون در سالهای بعد ارتقا پیدا نمیکنه و همچنان ممکنه تولید بشه (مثه 206) پس این امکان وجود داره در 4 سال آتی یعنی سال 98 با توجه به ورود خودروهای جدید، اتومبیلی مثه 206 کاهش قیمت داشته باشه و در واقع در سال98 قیمت صفر این اتومبیل گرچه تورم داشتیم اما باز همین 35 تومن بیشتر نخواهد بود. بنابراین باز هم اشتباه بزرگی را خریدار مرتکب شده.

    • در پاسخ به: محمد

      دانیال | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      کلی تایپ کردم، آخرش پاک کردم دیدم ارزش جواب دادن نداره(از اون بخش که سالی 5 تومن میره روی ماشین دیگه منطق مشخصه)

    • در پاسخ به: محمد

      reza | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      دوست عزیز اقا محمد امروز یکی از اینهائی که میخواست ثبت نام کند میگفت اینها یه پراید با سفته به من بدهند 4 میلیون اگر پشت گوششان را دیدند بقیه پول را هم خواهند دید .
      بهر حال این نوع فروش فقط کشته های جاده ای را زیاد میکند و بواسطه پاس نشدن چکها و سفته ها تورم را به جامعه تزریق میکند .
      سری به نمایندگیهای فروش بزنید از وضعیت ظاهری خریداران متوجه خواهید شد که من په میگویم .

    • در پاسخ به: محمد

      Reza78 | آبان 20, 1394 | لینک نظر

      همین کمپین باعث شد و مجبور کرد به این نوع فروش بی سابقه .حالا گیریم که طبق آمار که من بعید میدونم درست باشه و همش بخاطر بازار گرمی این ماشین هارو به زور فروختند بعدش چی؟؟؟؟ مطمن باشید این گروه اقلیت جامعه را تشکیل می دهند.

  13. ممل | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    خوب این وسط چیزی که مشخصه سودجویی و فرصت طلب بانکه یعنی خودروساز کم بود بانک هم اومده این وسط علاوه بر اون سود دو درصدی که میگیره یه مقدار سود دیگه هم به این صورت از مردم بگیره تو حساب و کتابش هم لابد نیاره.
    دولت اگر میخواد حمایت کنه اول باید نظارتش رو هم درست کنه چه معنی داره این کار بانک الان؟ مگه به سپرده های مردم اینجوری سود میدن که اینجوری سود میگیرن عجب شیرتوشیریه ها.

  14. مهدی آریایی | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    کسانی که رفتند ثبت نام کردند اینو باید بدونند که دیگه نه حق دارند از اوضاع اقتصادی و نه از کیفیت ماشین انتقاد کنند.. خودمون رو کشتیم از بس کامنت گذاشتیم از بس هشدار دادیم و از بس از آینده بهتر گفتیم . چرا نمیتونیم پشت سر هم باشیم.؟ به هر حال من از سایت دنده 6 و تمام دوستان تشکر میکنم که واقعا توی این سایت هر کاری کردند تا به یکی از حقوق ساده و اولیه مون برسیم.. ولی به قول محمد آقا خلایق هر چه لایق..

    • در پاسخ به: مهدی آریایی

      دانیال | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      ما این همه گفتیم قرار نبوده که همه همه گوش کنن که، این رقم اعلامی هم که کمی غلو توشه، رقم پایینیه و کاملا طبیعی که باید همچین تعدادی میرفتن برای خرید ماشین، قرار نبوده درصد خریدار های ماشین صفر بوده باشه، بهتر منتطقی باشیم. هیچ لطمه ای تا الان به کمپین وارد نشده. اگه واقع بین نباشیم باعث میشه که دلسرد شی و فکر کنی همه چی تموم شد و ولش کنی، اون موقع است که کمپین می پاشه. مطمئن هم باش یکی دو سه ماهه هیچ اتفاقی نمیافته، صبر بیشتری لازمه(من دارم شما چطور؟)

  15. دانیال | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    اول اینکه 7000 تا رقمی نیست، روزی 5000 خودرو تولید میشه.
    دوما بلاخره یکسری ها به ماشین واقعا نیاز داشتن و مجبور بودن. خوب اینها باید بخرن نباید خیلی خیلی سخت گرفت. یکسری ها هم هیچی حالیشون نبوده و همین ماشین بی کیفیت قدیمی هم می خرن فکر می کنن بنز خریدن، اینها هم برن بخرن بعدا چوبش رو می خورن(هر روز بردن نمایندگی، ماشین خاموش و … حالشون جا میاد).

    اما بلاخره کسایی که می خواستن بخرن با این وام می خرن و ماشین دار میشن تموم میشن. می خوام بدونم بعدش(که نیازمند ماشینی نموند) می خوان از کجا پول در بیارن؟ این ماشین هایی که هر روز تولید می کنن رو دیگه کی میاد بخره؟

    • در پاسخ به: دانیال

      امیر | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      ایول داداش خوب گفتی اینا همون تولید روزانشون رو فروختن. پس مردم مطمئن باشید این 100هز ار لگنی که تولید کردن هنوز تو پارکینگ ها مونده. کمی صبر سحر نزدیک است.

    • در پاسخ به: دانیال

      علیرضا | آبان 19, 1394 | لینک نظر

      دانیال جان حرفت خداشاهده منطقیه ولی می دونی داداش از چی لجم می گیره از چی می سوزم؟
      از اینکه چرا یک عده اینقدر …. تشریف دارن که این زباله ها رو می خرن.
      اصلا قیمت رو هم که کنار بزاریم کیفیتشون واقعا -0- هستش.
      به خدا کیفیت لگن یا فرغون از این ها بهتره حداقل آهنی هستش نه حلبی.
      کجای جهان یک آشغال 30 سال تولید میشه.

      • در پاسخ به: علیرضا

        دانیال | آبان 19, 1394 | لینک نظر

        والا منم از همین لجم می گیره. من اطراف خودم آدمهایی میشناسم که حاضرا همین لگن ها رو بخرن، و واقعا نمی دونن تو دنیا ماشینی مثل اکسنت قیمتش همین حول و حوش پژو پارس ه، و نمی خوان بفهمن که میشه این وضعیت رو تغییر داد. واقعا متاسفم براشون

    • در پاسخ به: دانیال

      علیرضا | آبان 20, 1394 | لینک نظر

      یعنی من موندم اینا چقدر نادونن یه ذره ملت صبر کردن اینا وام دادن خب عقل کل ها بیشتر صبر میکردید که برنده واقعی بودید 6 ماه دیرتر پولتونو آتیش میزدید!!!آقا اشکالی نداره عوضش کمپین یه دست شد تهش اینا 1 میلیون ماشین میفروشن دیگه ،اگه همین بقیه هم کمپین رو ادامه بدن باز اینا شکست میخورن ماشین دست دو که تو بازار ریخته کسی بی ماشین نمیمونه کمپین همچنان ادامه دارد.

  16. محمد | آبان 19, 1394 | لینک نظر

    خلایق هرچه لایق،لیاقت اونایی که ثبت نام کردن خودروهای شیش ماه زیر افتاب و بی کیفیته که با این شرایط ثبتنام مثله فحش میمونه