فروش خودرو با وام 25 میلیونی متوقف شد ؟!

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ | 4 نظر

فروش خودرو با وام 25 میلیونی متوقف شد ؟!

در حالی فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی از مرز ۱۰۰ هزار گذشته است که خبرهای دریافتی حاکی است، طرح پرداخت وام خرید خودرو احتمالاً امروز به پایان می رسد.

 

به نقل از تسنیم، طرح جدید دولت برای ایجاد رونق در بازار خودرو و مقابله با “کمپین تحریم خودروی صفر” از 18 آبان ماه با اعطای وام 25 میلیون تومانی با سود 18 درصد و حداکثر معادل 80 درصد قیمت خودرو کلید خورد.

در حالی مسئولان بانک مرکزی در خصوص میزان دقیق اعتبار دولت در این طرح اطلاع رسانی شفاف نکرده اند، ولی برخی مسئولان صنعت خودرو گفته اند که در این طرح برای فروش 100 هزار خودرو تامین اعتبار شده است، به عبارتی بانک مرکزی 2500 میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته است.

این در حالی است که پیشتر 4 وزیر در نامه خود به رئیس جمهور از دپو شدن 100 هزار خودرو در انبارهای خودروسازان خبر داده بودند و مسئولان صنعت خودرو هم قبل از اعلام این طرح، از رایزنی با دولت برای اخذ تسهیلات بانکی 2000 میلیارد تومانی از دولت گفته بودند.

هر چند کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی چند روز پیش اعلام کرده بود که این طرح سقف ندارد، ولی معاون فروش سایپا گفت: زمان انقضای این طرح ممکن است از یک ساعت آینده تا پایان اردیبهشت ماه باشد که میزان تامین اعتبار منابع توسط مراجع ذیصلاح (بانک مرکزی)، اصلی ترین عامل تمدید و یا منقضی شدن طرح است.

تلاش برای کسب اطلاع از مسئولان بانک مرکزی درباره سقف تامین اعتبار طرح فروش خودرو با وام 25 میلیونی تاکنون بی نتیجه بوده است.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


4 دیدگاه

  1. reza | آبان 23, 1394 | لینک نظر

    خودروسازها خیلی زرنگ هستن میدونن مردم از پس بازپرداخت وام بر نمیان مردم رو با بانک طرف کردن

  2. علی | آبان 23, 1394 | لینک نظر

    آقا یک سوال…..مگر ما زیر ۴۰ میلون خودرو خارجی داریم؟؟؟؟؟ پس کلا بازار زیر ۴۰ میلیون دست ایران خودرو ( خودرو را مثل خود رووو بخوانید) است پس فقط در صورتی که گمرک حذف بشه مجبور خواهد شد کیفیت را افزایش دهد…..من الله توفیق

  3. پیمان | آبان 23, 1394 | لینک نظر

    ماشین سازان کشور برای همیشه از دولت تدبیر و امید راضی‌اند زیرا در حالی که توده‌های مردم از کیفیت و قیمت ماشین‌های داخلی راضی نبودند و حتی به تحریم ماشین‌های داخلی روی آورده بودند و در حالی که جیب‌ها از بی‌پولی می‌نالیدند و یارانه‌ها سر وقت به حساب‌ها ریخته نمی‌شد و سیل نیز خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرده بود، در پرتو تدبیر وام خودروی دولت، بیش از ۵۰ هزار ماشین (دردو تا سه روز) آنهم با چه قیمت‌های فروخته شد!

    http://fararu.com/fa/news/252729/%D8%B9%D8%B7%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C

  4. reza | آبان 23, 1394 | لینک نظر

    ابتدا قرار بود به خودرو سازها 2500 میلیارد تومن وام بدن ولی خودروسازها بخاطر بهره اون زیر بار نرفتن و بعد قرار شد این پول و به اونها بدن ولی مردم همیشه در صحنه بهره اونو پرداخت کنن