بازار سیاه خرید و فروش وام 25 میلیونی خودرو

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | 9 نظر

بازار سیاه خرید و فروش وام 25 میلیونی خودرو

فروش تسهیلاتی خودرو در حالی متوقف شده که بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان به‌دلیل واجدشرایط شناخته نشدن (از سوی بانک مرکزی) موفق به تکمیل ثبت‌نام خود نشده‌اند و در این شرایط سایپایی‌ها دو راه پیش‌روی آنها گذاشته‌اند.

آن طور که رضا تقی‌زاده معاون فروش و بازاریابی سایپا در گفت‌وگویی رادیویی عنوان کرد، متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی، از سوی بانک مرکزی واجدشرایط نشدند، می‌توانند پول خود را دریافت کرده یا سهمیه‌شان را به شخص دیگری واگذار کنند. به گفته وی، متقاضیانی که در پروسه اعتبارسنجی رد شده‌اند (یعنی بانک مرکزی آنها را برای دریافت تسهیلات 25 میلیونی تایید نکرده)، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های سایپا، وجه پرداختی خود به‌عنوان مبلغ پیش پرداخت را پس بگیرند. تقی‌زاده در عین حال تاکید کرده که این افراد می‌توانند شخص دیگری را به جای خود معرفی کرده و سهمیه‌شان را در اختیار دیگری بگذارند. با توجه به گفته‌های معاون فروش سایپا، آنهایی که موفق به عبور از سد اعتبارسنجی نشده‌اند، این امکان را دارند تا سهمیه خود را به شخص دیگری بدهند؛ این در شرایطی است که به گفته کارشناسان امکان دارد، چنین اقدامی زمینه‌ساز ایجاد بازار سیاه شود. کارشناسان تاکید می‌کنند که آزاد بودن واگذاری سهمیه خرید تسهیلاتی خودرو، به نوعی ایجادکننده بازار سیاه در این زمینه است، زیرا به احتمال زیاد سبب می‌شود برخی سهمیه خود را با قیمتی بالاتر به دیگران بفروشند. در این شرایط، کارشناسان معتقدند اگر ثبت‌نام آنهایی که واجد شرایط نبودند، باطل و امکان ثبت‌نام برای دیگران فراهم بیاید، نتیجه بهتری حاصل و خبری هم از بازار سیاه نخواهد بود.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


9 دیدگاه

  1. ک.ن | آبان 25, 1394 | لینک نظر

    سلام بر اساتید و کارشناسان گرامی بسیارسپاسگزار خواهم شد اگر به سوال من جواب دهید
    آیا خودروهای ایران خودرو مونتاژ روز و شب دارند و کیفیت مونتاژ روز با مونتاژ شب متفاوت است؟
    اسفند 93 یک دستگاه خودروی 206 sd موتور tu5 صفر از نمایندگی ایران خودرو تحویل گرفتم که از همان روز اول اشکالاتش نمایان شد . از خرابی جلوبندی و دیسک و صفحه و گیربکس و گاز نخوردن و ریپ زدن و خاموش شدن یکباره ماشین در سرعت 100 کیلومتر در جاده فیروزکوه و حمل با جرثقیل امداد خودرو تا تعویض سوپاپها و پولی و خرابی تسمه تایم و کم کردن روغن موتور باعث شده هر روز در تعمیرگاه های مجاز و غیر مجاز باشم. یکی از دوستان چند روز پیش گفت احتمالن ماشین مونتاژ شب است و از افراد تازه کار و بی تجربه در مونتاژ استفاده شده.
    اگر بخواهم این خودروی پر عیب را پس بدهم یا تعویض کنم چه مراحلی را باید طی کنم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.

    • در پاسخ به: ک.ن

      ممل | آبان 25, 1394 | لینک نظر

      عمو جون الان که شیفت شب خیلی وقته که تعطیله! اما کلا ایرانخودرو سه شیفت کاری داره. اون زمانی که فول تایم کار میکنن جمعه ها هم کار می کنند. اسفند نود سه یعنی احتمالا سه شیفت کاری بوده. اما داستان شیفت شب مال قدیمه الان خیلی تاثیر گذار نیست هم ماشین خوب از شیفت شب در میاد هم ماشین بد از شیف صبح! مشکل معمولا در قطعاتیه که به خط فرستاده میشه.
      به خاطر شیفت شب بودن ماشین شما رو عوض نمیکنن. اینه همه مشکل که شما یکجا هم داشتید من ندیدم پراید هم یکجا داشته باشه!
      فکر کنم خرابی تسمه تایم و پولی و تعویض سوپاپ یک مورد خرابی بوده -کم کردن روغن موتور اصلا نرمال نیست یک شیت کارتنی زیر ماشین بزارید یه پنجشنبه جمعه ببینید جایی نشتی روغن دارید یا نه. مهمه این موضوع. اگر احیانا جایی نشتی داشتید و دنبال کنید ببینید نشتی از کجاست؟

  2. mohamadredha | آبان 25, 1394 | لینک نظر

    از اول که میگفتن دروغه و کسی ثبت نام نکرده بعدش هم که حرفهای دیگه مطرح شد دست آخر هم که دوستان کمپین نگران خودرو ساز ها شدن که چک ها پاس نمیشه.حالا هم که صحبت از بازار سیاه خرید پرایده!!!!!!!
    دوستان هرکسی با طناب فضای مجازی تو چاه بره بدبخت میشه.بهتره هرکسی هر کاری به صلاح زندگی خودشه انجام بده کاری هم به نظرات این سایتها نداشته باشه!؟!؟!یه عده بیکار میشینیم همینطوری رو هوا نظر میدیم

    • در پاسخ به: mohamadredha

      مجتبی | آبان 25, 1394 | لینک نظر

      ضرب المثلهای دنیای مدرن : با طناب فضای مجازی داخل چاه نرید!!

  3. بیب بیب | آبان 25, 1394 | لینک نظر

    🙂 🙂 🙂

  4. iq7 | آبان 25, 1394 | لینک نظر

    اقا شما بیا به این ملت بگو هر کی سرطان داشته باشه بهش وام 30 میلیونی میدیم با بهره 20 درصد

    اگر از فردا نصف کشور سرطان نگرفت شما بیا تف کن تو صورت من

    —————————–

    از الان مهمه که صنعت خودرو میخواد چه غلطی کنه دوباره پارکینگ هاشون پر میشه دوباره حساب هاشون خالی میشه دوباره میخوان وام بدن؟؟ بالاخره بانک مرکزی هم کم میاره تا کی میتونه به هر نفر 25 تومن بده

    • در پاسخ به: iq7

      به مناسبت 22 بهمن به مناسبت فلان عید اسلامی و… دوباره وام میدن و این چرخه ادامه خواهد داشت.هرچند از هر نظر وام احمقانه ای بود ولی اگر وام دادن طولانی میشد بی ارزش میشد ولی با این روش که سه روز وام دادن و قطع کردن یکجور جنگ روانی در جامعه ایجاد شده و با ارزش به نظر میرسه. همه ما میدونیم که لگنهای ایران خودرو و سایپا و چینی حتی ارزش قیمت پرداختی رو هم از هر نظر نداره چه برسه که آدم بخاد واسه این آشغالها وام بگیره سود اضافی هم بده! ولی با قطع کردن این وام یکجور ارزش کذایی روانی در جامعه ایجاد کردن تا دفعه بعد که اعلام میکنن ملت همیشه در صحنه چهار نعل به سمت دربهای فروش لگن سرهم کنی ها یورش ببرند

  5. کارونی | آبان 25, 1394 | لینک نظر

    خوب شد این وام متوقف شد وگرنه همه مردم ایران که انگار پراید نخریدن وتا حالا سوار نشدن پراید می خریدن .
    من نمی دونم این پراید چی داره بعد از سی سال بودن تو ایران این قدر دوستش دارن که رکوردفروش در تاریخ جهان را شکست.
    تا وقتی چنین ادم هایی هستند هیچ وقت صنعت خودرو در داخل کشور پیشرفت نخواهد کرد .
    مشکل از مردم نه خودرو سازان یا 35سال تحریم کافیست فقط یک مدت خودروی صفر تولید داخل نمی خریدن مگه چی می شد.