تعرفه واردات خودرو تغییر نمی کند !

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ | 4 نظر

تعرفه واردات خودرو تغییر نمی کند !
در عوض افزایش نرخ ارز ؟!
معاون وزیر صنعت:

تعرفه واردات خودرو افزایش نمی‌یابد

 معاون وزیر صنعت از آغاز بازنگری تعرفه‌ها برای تدوین مقررات واردات و صادرات سال ۹۵ خبرداد و گفت: تغییر تعرفه خودرو در برنامه دولت نیست.

ولی‌اله افخمی راد با تاکید بر اینکه تعرفه واردات خودرو تا این لحظه هیچ تغییری نداشته است، گفت: تغییر تعرفه برای خودرو در برنامه دولت نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هر سال کتاب مقررات واردات و صادرات مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: جلسات کمیسیون ماده یک برای هر گونه بازنگری در تعرفه کالاها، به صورت مرتب در طول سال برگزار می‌شود و بر این اساس، هر گونه درخواستی که دستگاه‌ها برای تغییر در تعرفه یا ضوابط و مقررات واردات و صادرات درخواست کنند، در طول سال با تشکیل جلسه کمیسیون ماده یک، بررسی و مورد تجدیدنظر قرار می گیرد اما به هرحال تعرفه ها برای سال ۹۵ هم بازنگری می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار دولت است که واردات را مدیریت کند، ضمن اینکه میانگین تعرفه کشور هم اکنون بی‌جهت بالا است و البته این به این مفهوم نیست که تعرفه هایی که برای کل کالاها وجود دارد، یک باره پایین بیاید.

به گفته افخمی راد، برخی از کالاها در فهرست مقررات واردات و صادرات وجود دارند که علیرغم اینکه وارداتی به کشور ما ندارند اما تعرفه های بسیار بالایی را در کتاب به خود اختصاص داده اند، وجود دارد.

براساس مصوبه هیات دولت از ابتدای سال ۹۴ تعداد طبقات تعرفه ای کشور از ۱۴ به ۱۰ طبقه کاهش یافته است. کمترین سود بازرگانی یا حقوق ورودی کالاها در سال ۹۴ حدود ۴ درصد و بالاترین حقوق ورودی به ۷۵ درصد است.

براساس مصوبه هیات دولت در سال‌جاری تعرفه های ۶ و ۸ درصد به ۷ درصد، تعرفه های ۱۲ و ۱۵ درصد به ۱۵ درصد، تعرفه های ۱۸ و ۲۲ درصد به ۲۰ درصد تغییر کرده است.

دنده 6 : با این وجود به دلیل افزایش مداوم نرخ ارز در ماه های اخیر، بعید نیست که در نهایت برای سال میلادی آینده و سال شمسی 95 شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار باشیم.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 

 


4 دیدگاه

  1. حامد | دی 23, 1394 | لینک نظر

    وقتی واردات خودرو کشور دست دو تا خانواده گردن کلفت باشه بهتر از این نمیشه .مردم بدبخت بیچاره سوار پراید بشن وبا کوچکترین تصادف یا بمیرن یا نقص عضو بگیرن ومشکلی به هزاران مشکلاتشون اضافه بشه انوقت اعراب حاشیه خلیج فارس سوار بهترین ماشین های روز دنیا بشن وبه ریش ایرانی های ندید پدید بهندند وما هم داخل کشور تو خیابون چشممون از حلقه بزنه بیرون بادیدن ماشین مدل بالا هر چی حرص داریم با فحش وبد بیراه نثار جون طرف کنیم که چرا ما نداریم

  2. farshad | آذر 5, 1394 | لینک نظر

    از نظر اینا راست میگن فقط به اسما دیگه گرونش میکنند مثلا مالیات میکنن درصد اونوقت تعرفه تغییری تمیکنه ای خدا مارو از دست این ظالمین نجات بده

  3. فرهاد | آذر 3, 1394 | لینک نظر

    دروغ میگویند آقایان ، سیاست کلی اعضای شورای سیاست گذاری خودرو که همگی ذینفع در تولید خودروی بی کیفیت و گران داخلی هستند منجمله قطعه سازان ، افزایش فاصله هر چه بیشتر بین قیمت خودروی وارداتی با داخلی میباشد تا فقط قشر اندک ثروتمند قادر به خرید وارداتی ها باشند و بقیه مردم چاره ای بجز روی آوردن به داخلی ها نداشته نباشند ، حال با افزایش تعرفه یا هر راه دیگری .

  4. سعید | آذر 3, 1394 | لینک نظر

    نه توروخدا تعارف نکنید تعرفه رو شونصد برابر کنید برای ملتی که بیشتر از نصفشون بیکارن بقیه هم به ریال حقوق میگیرن 80 درصدشون حقوق زیر یک میلیون تومن دارن. ماشینهای زیر بیست هزار دلاری رو 60 هزار دلار بفروشید . ناسلامتی باید خرج تحصیل بچه ها توی آمریکا و اروپا و ویلاهای بورلی هیلز و پنت هاوس 15 میلیارد تومنی شمرون دربیاد ناسلامتی شماها هم خرج دارید . الان جدیدا بی ام و آی 8 مد شده یه موقع دیر واسه آقازاده ها نخرید از مد بیفته 🙂