30 استاندارد تازه برای خودروسازان اجباری می شود

یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ | 5 نظر

30 استاندارد تازه برای خودروسازان اجباری می شود

ارتقاء استاندارد های ایرانی بر اساس استانداردهای بین المللی صنعت خودرو

استانداردهای جدید خودرو طی یک جلسه در کمیته فنی سازمان ملی استاندارد ایران به 81 مورد افزایش یافت.

مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اعلام این خبر گفت: استانداردهای جدید خودرو در کشور از 51 به 81 مورد ارتقا پیدا کرد که البته برای 4 گزینه آن هنوز به قطعیت 100 درصدی نرسیده ایم اما پس از طی مراحل اداری تمامی موارد مصوب شده برای خودروسازان لازم الاجرا است.

پیمان پیرایش ادامه داد: خودروسازان مکلف هستند این استاندارهای جدید را بر خودروهای تولید شده آزمایش و سپس وارد بازار کنند وگرنه از شماره گذاری آن جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به زمان اجرایی شدن این استانداردهای جدید اظهار کرد: برخی از آزمایش های صورت گرفته در کشور قابلیت اجرا ندارد و باید برای گرفتن مجوز به مراکز تست خارج از کشور مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: از طرفی چون امکان رد شدن این آزمایش ها توسط خودروسازان وجود دارد پیش بینی کردیم شاید زمان طولانی تری برای گرفتن تمامی مجوزها برای رعایت 30 استاندارد جدید طلب شود.

پیرایش در پایان خاطرنشان کرد: بعید می دانیم اجرای 30 استاندارد اضافه شده بخواهد بیشتر از یک سال به طول بیانجامد در عین حال امیدواریم برخی از استانداردها زودتر از یک سال به سرانجام رسیده و در خودروها رعایت شود.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


5 دیدگاه

  1. یاسین | دی 7, 1394 | لینک نظر

    با سلام به نظر شما داشتن لاستیک برای خودرو استاندارد محسوب میشه!اگه باشه که معلومه چه استانداردهایی رو پیشکش کردن!اینها همش بهانه ست که کاهش قیمتی در مورد خودروها صورت نگیره!این طبیعی هس که وقتی بخوای استانداردهایی جدید برای محصولت بذاری قیمت تمام شده محصول بیشتر خواهد شد!

  2. دانیال | آذر 8, 1394 | لینک نظر

    81 استاندارد بخوره تو سرتون … این چه استانداردیه که 2 ریال نمی ارزه ؟؟؟ بجا 81 استاندارد توهمی فقط 1 دونه فقط 1 دونه استاندارد بین المللی اجرا بشه پراید و نیسان وانت و 405 و پارس و … نباید الان تولید بشدن !!!!
    روزی 10 تا استاندارد تعیین میکنن همون پرایدم که تولید میشد تولید میشه …

  3. رافال M | آذر 8, 1394 | لینک نظر

    ایران بنجل دزد شما از ورقش نزن استاندارد های جدید پیشکش!

  4. سعید | آذر 8, 1394 | لینک نظر

    تا زمانی که خودروسازی انحصاری باشه و تعرفه واردات باشه رقابتی در بازار خودرو نخواهد بود و جایی که رقابت نباشه کیفیت افزایش پیدا نمیکنه و تنها چیزی که بالا میره قیمته که اون هم به خاطر بیماری اقتصاد ایران و تورم و طمع مافیای خودرو هست
    من نمیدونم اینها دارن خودشون رو گول میزنن یا واقعا اینقدر کم هوش و خنگ هستن که نمیفهمن این استاندارد نوشتنها و قانون گذاشتنها برای خودروساز انحصاری-دولتی که بازرس استانداردش هم دولتیه و حمایت از مصرف کننده هم دولتیه هیچ فایده ای نداره؟
    واقعا اینها نمیبینن یا نمیشنون که دنیا داره به این سیستم انحصاری تماما دولتی میخنده؟ برید توی فروم های خارجی ببینید کارشناساشون درباره خودروسازی انحصاری ایران چه حرفهایی میزنن! طرف اومده تهران میگه نوستالژی دهه هفتاد فرانسه ! بابا دنیا داره به این کارهای مسخره تون میخنده و همه کارشناسان و علاقه مندان به صنعت خودرو در دنیا فهمیدن که این سیستم تماما انحصاری کارایی نداره اونوقت خودتون هنوز نفهمیدین؟ همه دنیا میدونه تا صد سال دیگه هم از این سیستم تماما انحصاری خودروی خوب و ارزان و مشتری پسند بیرون نخواهد اومد اونوقت خودتون نفهمیدین؟

    • در پاسخ به: سعید

      reza | آذر 8, 1394 | لینک نظر

      اینا نه کم هوش هسنتد نه خودشونو گول میزنند اینا فقط از بی سوادی و سادگی ملت سو استفاده میکنن!!!
      تا زمانی هم که ملت بی سواد و نفهم باشند همین بلاها سرشون میاد