مدیران فیات به ایران نیامدند !

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ | 5 نظر

مدیران فیات به ایران نیامدند !

در حالی روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از مذاکرات خودرویی با شرکت ایتالیایی فیات خبر داد که هیچ یک از مقامات این شرکت در جمع هیات تجاری ایتالیا که روز گذشته وارد ایران شدند، حضور نیافتند.

به نقل از دنیای اقتصاد – در این بین، کارلو کلندا معاون وزیر توسعه ایتالیا نیز دیروز در همایش تجاری ایران و ایتالیا از برنامه‌ریزی برای همکاری‌های خودرویی میان دو کشور خبر داد و اظهار کرد که ایران را به هشتمین تولیدکننده خودرو در جهان تبدیل می‌کنیم. در عین حال، لیچا ماتیولی رئیس کمیته بین‌المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا از استراتژی این کشور برای تولید دو میلیون دستگاه خودرو ایرانی- ایتالیایی خبر داده است. در شرایطی مقامات بلندپایه دولتی ایران و ایتالیا از آینده تولید انبوه خودرو در ایران خبر می‌دهند و فیات را یکی از شرکای استراتژیک تولید خودرو در ایران می‌دانند که هیچ یک از مسوولان شرکت فیات در هیاتی که دیروز وارد ایران شد حضور نداشتند و تنها قطعه‌سازان این کشور در جمع هیات اقتصادی حاضر بودند.

 حال آنکه، پیش از این احمدپورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا از حضور نزدیک به 40 قطعه ساز و مقامات ارشد شرکت فیات برای مذاکرات خودرویی در شرکت ایران خودرو خبر داده بود. در این بین یک دست اندرکار صنعت خودرو به خبرنگار ما می‌گوید که اگر شرکت فیات یکی از شرکای جدی خودروسازان داخلی بود، به‌طور حتم در سفر اخیر هیات تجاری، یکی از مقامات ارشد این شرکت حضور می‌یافت. پیش از این با حذف گزینه حضور فولکس واگن در ایران به‌دلیل تقلب و به دنبال آن کاهش سرمایه گذاری این شرکت در دیگر کشورها، فیات یکی از شرکای جدی ایران خودرو خوانده می‌شد، اما برخی از شنیده‌ها حکایت از آن دارد که گزینه جدی‌تر فیات برای همکاری مشترک، گروه خودروسازی سایپا است. براین اساس یکی از مدیران ارشد صنعت خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» احتمال خرید شرکت بن رو از سوی شرکت فیات را رد نکرد.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


5 دیدگاه

  1. سیاوش | آذر 13, 1394 | لینک نظر

    فلوکس واگن که مو لای درزش نمیرفته و کارش درست بوده از روزی که صحبت شده که قراره بره ایران و ماشین بفروشه شروع کرده به زیر آبی رفتن اونم در حد بین المللی !!! هر شرکتی حتی صحبتش بشه که قراره با ایران خودرو و سایپا همکاری بکنه عاقبت فولکس واگن رو پیدا میکنه و آبروش میره !!!!پژو هم همین طور شد تا زمانی که پول مفت بابت خودروهای 50 سال پیشش از ایرانی ها میگرفت هیچ تغییر ، نوآوری و ابتکاری در کارش نبود ولی از روزی که از ایران رفت نگاه کنید چه تغییراتی در طراحی و کیفیت محصولاتش داده!!!

  2. پرهام | آذر 10, 1394 | لینک نظر

    آخ آخ دیدین اینایی که با ژست کارشناسی میگن بهترین ماشین واسه ایران پیکانه یا یه مدت که پراید بود یا 405 الان که 206. همین اینا مارو بدبخت کردن 😀

    آخه یکی بگه…………………………………………………………………………………………. ته داستان بازه D:

  3. رافال M | آذر 9, 1394 | لینک نظر

    این بحث فیات رو راه انداختن که بقیه رو گمراه کنن…وگرنه با پژو بسته بودن…خود فیاتی ها گمونم فهمیدن نیومدن

  4. سعید | آذر 9, 1394 | لینک نظر

    در خودروسازی انحصاری-دولتی ایران چون رقابت نیست مردم مجبورن هر آشغالی رو با هر قیمتی بخرن پس تا زمانی که خودروسازی انحصاری-دولتی هست اگر بر فرض مدیران و طراحان بوگاتی و فراری و استون مارتین و جگوار و بنتلی و بنز هم جمیعا به ایران بیان هیچ تغییر مثبتی در افزایش کیفیت و کاهش قیمت و افزایش خدمات رخ نخواهد داد .

  5. چیپک | آذر 9, 1394 | لینک نظر

    اصلا نگران نباشید تا ماها زنده ایم فقط 405-206-سمند و سلطان پراید و… به لطف مدیران زحمتکش تولید خواهد شد و تنوع کلا حرام هست همینا خوبن دیگه!!!یعنی چهل سال دیگه هم همینه وضع