ربات ها به رقابت فرمولا E میپیوندند

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | 1 نظر

ربات ها به رقابت فرمولا E میپیوندند

خودروهای بدون راننده به زودی وارد پیست رقابت های فرمول E می شوند

مریم موسوی – چندی پیش Kinetik و فرمول E از همکاری تازه شان با یکدیگر خبر دادند که براساس آن ماشین های مسابقه ای بدون راننده به رقابت های فرمول E راه خواهند یافت. این سری از مسابقات که با نام Roborace خوانده می شود در قالب مسابقات پشتیبانی و درست قبل از رقابت های انسانی اتفاق خواهند افتاد.

Roborace در مسیر شهرهای بزرگ دنیا برگزار می شود و در جریان آن، 10 تیم مختلف (هر کدام با دو ماشین) به رقابت با هم می پردازند و کل مسابقه نیز دو ساعت به طول می انجامد.

به نقل از دیجیاتو – البته هنوز عکسی از ماشین های شرکت کننده در Roborace منتشر نشده است، با این همه، انتظار می رود که به لحاظ ابعاد و ظاهر شبیه به خودروهای فعلی فرمول E باشند و از الگوریتم های محاسباتی آنی و هوش مصنوعی برای رقابت بهره بگیرند.

فرمولا الکتریک-5

همه ماشین های شرکت کننده در این رقابت به لحاظ مکانیکی هم شبیه به هم هستند تا این اطمینان حاصل شود که داوری رقابت براساس هوش نرم افزاری آنها خواهند بود نه دانش مهندسی شان.

از الجاندرو آگاگ مدیر عامل فرمول E سوال شد که آیا شاهدان بالقوه همان شخصیت های رقابت های اتومبیلرانی هستند یا خیر، او پاسخ داد که انتظار دارد مهندسان نرم افزار شخصیت های مسابقه را بسازند و البته اینکه هر ماشین باید برای خود یک اسم داشته باشد امری اجباری است.

فرمولا الکتریک

پیشرفت هایی که بر ماشین های عادی اثر می گذارند

هنوز هیچ تیمی برای شرکت در این مسابقات معرفی نشده است اما Denis Sverdlov بنیانگذار Kinetik ابراز امیدواری کرده شرکت هایی که علاقه زیادی به ماشین های خودران دارند و همچنین کمپانی های دست اندر کار حوزه تکنولوژی (نظیر گوگل و انویدیا) در این رقابت ها حاضر شوند و احتمالا بودجه یکی از این تیم ها تماما از طریق جمع سپاری تامین خواهد شد.

Sverdlov در مصاحبه اش با تک رادار اعلام داشت: انتظار می رود که فیلترهای تکنولوژی در ماشین های جاده ای آتی نیز به خدمت گرفته شوند. هر کاری که ما اینجا انجام می دهیم قابلیت استفاده در ماشین های جاده ای را دارد، از باتری گرفته تا دید ماشین و ارتباط دو سویه میان اتومبیل ها را می تواند در خودروهای معمولی نیز پیاده سازی کرد.

فرمولا الکتریک 2

وی در ادامه گفت: حتی چیزهایی نظیر زیرساخت های مخابراتی استاندارد هم می توانند در حوزه پخش ویدئوهای آنلاین و سرگرمی بهبود پیدا کنند. برخی جنبه هایی که ما در جریان توسعه محصولات مد نظر می گیریم در آینده به خودروهای معمولی اضافه خواهند شد.

اگر در چشم اندازه های آتی خود، ماشین های خودران را می بینید بهتر است به شما بگوییم که مدت زمان زیادی تا آن موقع باقی نمانده و حتی Sverdlov اعلام کرده که تاریخی را برای تحقق این امر در نظر دارد اما فعلا قصد اعلامش را ندارد چراکه می خواهد در وهله نخست به تیم ها نزدیک شده و در مورد تعهداتشان با آنها صحبت کند. در هر صورت او ابراز امیدواری کرده که در فصل سوم سال 2016 برای برگزاری این رقابت ها آماده خواهد بود.

فرمولا الکتریک-7

او ادامه داد: ما نمونه ای اولیه را ساخته ایم که یک ماشین اسپورت نیست اما کار می کند. این ماشین تمامی قطعات لازم نظیر باتری، موتور و سخت افزار الکترونیکی را دارد. ما همچنین دید کامپیوتری این ماشین را نیز ایجاد کرده ایم اما هنوز هم وقتی با سرعت های بسیار بالا حرکت می کنیم چالش های زیادی پیش رویمان قرار دارد که یکی از بزرگ ترینشان موقعیت یابی است چراکه در این سرعت ها GPS عملکرد چندان خوبی از خود نشان نمی دهد.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


1 دیدگاه

  1. سعید | آذر 11, 1394 | لینک نظر

    این آقای Sverdlov دقیقا کیه؟
    ای کاش در مورد پیاده سازی هوش مصنوعی در خودروها هم مطلب میذاشتید مثل مدلهایی از رنج رور که یاد میگیرن و عملکردشون رو بهتر میکنن یا مدلهایی از ولوو و…