سه عملکرد متفاوت دوربین نظارتی جدید پلیس

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ | 1 نظر

سه عملکرد متفاوت دوربین نظارتی جدید پلیس

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تجهیز ۱۵۶ تقاطع مهم تهران به سامانه ثبت تخلفات خبر داد و گفت: عبور از چراغ قرمز، گردش به راست وقتی چراغ قرمز است و همچنین تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، توسط این سامانه ثبت می‌شود.

سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به نصب سامانه ثبت تخلف در 156 تقاطع مهم و حساس سطح شهر تهران اشاره و اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر فعال است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: سامانه ثبت تخلف، سه نوع تخلف را ثبت می‌کند؛ عبور از چراغ قرمز، گردش به راست هنگامی که چراغ مسیر قرمز است و همچنین تجاوز به گذرگاه عابر پیاده.

سرهنگ مرادی ادامه داد: رانندگانی که هرکدام از این تخلفات را انجام دهند پلاک خودرویشان توسط این سامانه ثبت شده و جریمه برای راننده و مالک خودرو لحاظ خواهد شد.

این مقام ارشد اطلاع‌رسانی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، اولین مزیت این سامانه را ارتقا انضباط‌بخشی به عبور و مرور و همچنین ارتقا ایمنی عابران پیاده دانست و گفت: با بررسی آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات در این تقاطع‌ها به این نتیجه رسیدیم که میزان حوادث و تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه – قبل از نصب این سامانه‌ها- به میزان 60 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 40 تقاطع دیگر سطح شهر تهران نیز در حال گذراندن مراحل تست هستند.

سرهنگ مرادی به اعمال نمره منفی علاوه بر جریمه ریالی برای رانندگان متخلف اشاره و بیان داشت:راننده‌ای که از چراغ قرمز عبور کند علاوه بر جریمه نقدی به مبلغ یک میلیون ریال، نمره منفی نیز دریافت می‌کند؛ اگر خودرو وسیله شخصی باشد، راننده‌اش 5 نمره منفی و اگر خودرو وسیله حمل و نقل عمومی باشد، راننده‌اش 10 نمره منفی کسب خواهد کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگان توصیه کرد به هنگام عبور از تقاطع‌ها قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کنند.

این مقام ارشد اطلاع‌رسانی راهور فاتب اعلام کرد: تقاطع‌هایی که فاقد راست‌گرد یا رمپ بوده یا تابلوی گردش به راست با احتیاط آزاد نداشته باشند، گردش به راست در آنها ممنوع بوده و راننده متخلف علاوه بر یک میلیون ریال جریمه نقدی، نمره منفی نیز کسب خواهد کرد.

به نقل از فارس – رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: با ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ثبت پلاک وسیله نقلیه، در صورت وقوع حادثه در تقاطع، وسیله نقلیه متخلف به سرعت شناسایی شده و مبنای اظهارنظر کارشناسی در تصادفات قرار خواهد گرفت.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


1 دیدگاه

  1. خیلی خوبه که این قوانین را وضع میکنند…. ولی ایکاش خوده پلیس راهبر و نیروی انتظامی یاد بگیرند که چطوری رانندگی کنند… وقتی موتورسوارای نیروی انتظامی خودشون متخلفند… وقتی ماشین پلیس راهبر تو اتوبان ٨٠ کیلومتری با ٤٠ تا سرعت رانندگی میکنند..
    وقتی راننده های پلیس بدون راهنما و حق تقدم الگوی بدی برای رانندهای دیگه هستند….
    مدیران عزیز ما نیاز به قانون جدید نداریم.. .. اول خودتون بشین الگو (قانون رو رعایت کنید) بعد یاد بگیرین که چطوری قانون رو “اجرا” کنید. بله ما نیاز به مجری قانون مدار داریم تا قانون جدید…
    ١) خط کشی خیابانها رو روی اصول انجام بدید
    ٢) شکل هندسی خیابانها رو تصحیح کنید که رانندها مجبور نباشند هی خط عوض کنند
    ٣) آیین نامه رو خلاصه تر و آسان تر کنید ولی اجرا کنید…
    و……… .