اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی اوت لندر 2016

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ | 35 نظر

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی اوت لندر 2016

اوتلندر با ظاهری زیبا برای رقابتی سختخرید خودرو و انتخاب گزینه مناسب همیشه به سلیقه افراد بستگی دارد. هر چقدر هم که یک خودرو در تراز فنی خوبی باشد، آخر سر سلیقه خریدار است که ملاک قرار می‌گیرد. منشا این سلیقه و جذب آن، می‌تواند پارامترهای بسیاری باشد. مسلما این روزها جذابیت و زیبایی یکی از ملاک‌های مهم در خرید است. برای همین است که در بازار ما چینی‌ها رشد خوبی دارند و با مشخصات فنی نه‌چندان پایدار و جذاب، ظاهر جذاب و زیبا را رعایت کرده و سهم خوبی را از بازار ایرانیان گرفته‌اند. از طرف دیگر اکثر مردم و خریداران خودرو قبول دارند که اصالت خودرو عمر مهمی در انتخاب یک خودرو خوب است.

میتسوبیشی اوت لندر-1

در این میان ژاپنی‌ها با اصالت کافی در بازار ما حضور دارند. ولی همیشه در مورد اکثر ژاپنی‌ها این مساله صادق است که در کنار کارایی و استهلاک خوب، محصولات خاص با طراحی ویژه به بازار ارائه نمی‌دهند. چند سالی است کره‌ای‌ها بازار خودرو را قبضه کرده‌اند. آن‌ها خودروهایی با طراحی خاص و جذاب به بازار ارائه می‌دهند که روی کاغذ امکانات بسیار مناسبی را در باطن خود جای داده‌اند.

میتسوبیشی اوت لندر-5

ولی شاید زمان آن رسیده باشد که یک اصیل ژاپنی تعبیر خاص بودن را در سطحی از کمال به بازار جهانی و ایران معرفی کند. خودرویی که باب میل این روزهای بازار است و در رده شاسی‌بلندها جای می‌گیرد. خودرویی که برندی اصیل دارد و پارامترهای خوبی را در خود جای داده است؛ خودرویی که خاص بودن را با زبان میتسوبیشی بیان می‌کند. امروز زمان آن فرارسیده است تا اتولندر ۲۰۱۶ قد علم کند و پیامی از سرزمین آفتاب تابان به کره‌ای‌ها بدهد.

میتسوبیشی اوت لندر-9

وقتی با اتولندر هم مسیر می‌شوید
شرکت آرین موتور روز شنبه، پنجم دی ۹۴، برنامه‌ای را تدارک دید تا خودرونویسان نگرشی از اتولندر ۲۰۱۶ را در بررسی میدانی بدست آورند. از این رو در مجتمع خدماتی البرز گرد هم آمدیم و بررسی را در شمال‌شرق تهران آغاز کردیم. اولین گام، پیدا کردن تفاوت‌های نسخه ۲۰۱۶ فیس‌لیفت با مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بود. در نگاه اول اتاق خودرو تفاوتی نکرده و همچنان ثابت است. ولی طراحی در بخش جلو و عقب تغییر کرده است. چراغ‌های جلو، سپر جلو، چراغ عقب و فرم سپر عقب تغییر کرده و با ظاهری جذاب ارائه شده است.

میتسوبیشی اوت لندر-2

کروم‌کاری روی سپر جلو جذابیت خاصی به این خودرو داده و باعث شده اصالتی ژاپنی را در بطن نگاه مشتری القا کند. چراغ‌های جلو از زنون ثابت به HID تبدیل شده و به چرخش چراغ‌های جلو مجهز شده است. چراغ‌های عقب هم فرم خطی زیبایی به خود گرفته و به نور LED طیفی مجهز شده است. چراغ‌شور جلو هم از امکاناتی خوبی است که با تغییر فرم ظاهری از مدل ۲۰۱۵ به ۲۰۱۶ به ارث رسیده است. چراغ‌های جلو به نور روشنایی روز مجهز شده است که با خطی سفید قسمتی از چراغ‌های جلو را پوشش می‌دهد و در ترکیبی کلی با کروم‌کاری روی سپر جذابیت خاصی را به خودرو می‌دهد. یکی از معایبی که از نمای کلی اوتلندر جدید می‌توان گرفت، فرم کروم‌کاری روی سپر جلو است که باعث شده، جلوترین قسمت خودرو با نمایی کروم‌کاری باشد و با توجه به نبود سنسور پارک جلو، امکان دارد در اوایل رانندگی، این تزیین زیبا را دچار آسیب کنید و به رخ خودرو صدمه بزنید. روی در‌های خودرو، ضربه‌گیر با حالت جدید طراحی شده و در نسخه هفت نفره خودرو، دور شیشه‌ها با قابی کروم‌کاری پوشیده شده است.

میتسوبیشی اوت لندر-11

همچنین در این مدل روف‌بار خودرو رنگی نقره‌ای دارد که جذابیتی خوبی را به نسخه‌های با رنگ متضاد می‌دهد. در نسخه پنج نفره خودرو، کروم‌کاری دستگیره و دور شیشه وجود ندارد و روف بار همرنگ خودرو طراحی شده است. از جمله تفاوت‌های نسخه پنج نفره با مدل هفت نفره، به جز ظاهر بیرونی می‌توان به نبود ساب، آمپلی فایر و دو باند در نسخه پنج نفره اشاره کرد. هم‌چنین تودوزی این نسخه مشکی بوده و به آینه تاشو هم مجهز است که در مدل هفت نفره وجود ندارد. رینگ‌های نسخه ۲۰۱۶ سایز ۱۸ اینچی را دارد که به شکل آلیاژی و تراشکاری شده تولید می‌شود.

بعد از بررسی کلی داخل خودرو مسیری را برای داشتن نگاهی اجمالی در خصوص اتولندر ۲۰۱۶، پیمودیم. قبل از هر چیز باید گفت روی کاغذ تفاوتی را بین مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نمی‌توانید پیدا کنید. ولی به محض سوار شدن می‌توانید احساس کنید که گویا گیربکس CVT با تغییراتی همراه بوده است. مدل ۲۰۱۶ اوتلندر به گیربکس CVT تیپ C مجهز است که حدود ۳۰ کیلوگرم از مدل‌های قبلی سبک‌تر است. این گیربکس حاصل همکاری نیسان با میتسوبیشی بوده که با در نظرگیری ضرایب بهتر، کشش و چالاکی بیشتری را نسبت به مدل‌های قبل به خودرو داده است.

میتسوبیشی اوت لندر-7

موتور خودرو، هم‌چنان ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با توجه به گیربکس بهتر، هماهنگی مناسبی را با اتاق احساس می‌کنید. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو با دکمه‌ای به دسته‌دنده و ترمز دستی کنترل می‌شود و می‌توان حالت اتوماتیک یا دفلاک را بدین شکل کنترل کرد. در طراحی داخلی از تزئینات چوبی استفاده شده که زیبایی خوبی را به خودرو داده است. همچنین بخشی از فرمان حالت آبکاری مشکی دارد که حس اسپرت آن با دنده‌های پشت فرمان تکمیل می‌شود. صفحه نمایشگر اطلاعات خودرو هم نسبت به نسخه قبل بزرگ‌تر شده است و بین دو محفظه عقربه‌ای صفحه کیلومتر قرار دارد.

میتسوبیشی اوت لندر-8

صندلی راننده در هشت جهت قابل تنظیم بوده و صندلی‌های جلو به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند. سنسور نور و باران هم در خودرو به صورت پایه وجود دارد که جزو امکانات رایج و خوب هر ماشین ۲۰۰ میلیون تومانی محسوب می‌شود. سان‌روف خودرو به ردیف جلو خودرو محدود شده و چندان بزرگ طراحی نشده است. سیستم صوتی نسبت به نسل قبل، صفحه نمایشگر بزرگ‌تری دارد و به صورت تاشوی برقی قابلیت قرار دادن دیسک و مموری را فراهم کرده است.

میتسوبیشی اوت لندر-3

سیستم تهویه زیر مانیتور قرار دارد و به صورت دوگانه اتوماتیک قابل تنظیم بوده و نمایشگر مختص خود را در میان دکمه جا داده است. اوتلندر به استارت دکمه ای مجهز است و در صندوق خودرو به صورت برقی طراحی شده است که قابلیت باز شدن به صورت دستی را دارد. دریچه‌های هوا به شکل نامتوازن در داخل خودرو قرار گرفته که شکلی خاص را به اتاق اتلندر داده است. یکی از معایب طراحی داخلی اوتلندر، نبود دریچه‌ها برای پخش باد روی صورت سرنشینان عقب است. پخش باد در قسمت عقب خودرو از طریق کف اتاق صورت می‌گیرد که دریچه‌های آن زیر صندلی‌های جلو قرار دارد. تنظیمات کروزکنترل در سمت راست فرمان و تنظیمات سیستم صوتی در سمت چپ آن جایگیری شده است.

میتسوبیشی اوت لندر-12
وقتی با اوتلندر شروع به حرکت کردیم، اولین نکته مثبت صدای کم موتور و تقریبا بی‌سروصدایی گیربکس بود. گیربکس به شکل خوبی عمل می‌کرد و آن خنگی و تاخیر CVT‌های رایج در آن کمتر دیده می‌شد. وقتی در حال D گیربکس هستید، می‌توانید با فشردن پدال‌های پشت فرمان، به حالت تعویض دستی گیربکس بروید و شرایط دنده را به دلخواه انتخاب کنید. طبق اصول گیربکس‌های CVT نمی‌توانند حالت تعویض دستی را به شکل یک گیربکس اتوماتیک معمولی القا دهند و همیشه با ناله کردن‌هایی همراه است. ولی این مسئله تا حد زیادی در گیربکس تیپ C حل شده است و با قرار دادن آن در حالت دستی، می‌توان روی اوتلندر ۲۰۱۶ در شتابگیری و سبقت گرفتن حساب کرد. با نگه‌داشتن چند ثانیه‌ای پدال سمت راست هم می‌توانید از حالت دستی خارج شوید و به شکل تمام‌اتوماتیک گیربکس رانندگی کنید. فرمان خودرو برقی است و واکنش خوبی نسبت به سرعت دارد.

میتسوبیشی اوت لندر 2015 (قبل از فیس لیفت)

 

به شکلی که در هر سرعتی می‌توان سطحی از عملکرد و سفتی فرمان را در آن احساس کرد. البته تکان‌های خودرو تا حد معقولی به اتاق منتقل می‌شود. ولی ویژگی این ژاپنی اصیل آن جا مشخص می‌شود که این تکان‌ها بدون سر و صدا به اتاق می‌رسد. سیستم کنترل شروع حرکت به خوبی در خودرو کار می‌کرد و با پدال خودرو قابل کنترل بود. در برخی پیچ‌ها شاهد آن بودیم که تعادل خودرو با پنج سرنشین به هم نمی‌خورد و تقریبا سیستم کنترل پایداری به صورت نامحسوس وارد عمل می‌شد. مسئله‌ای که در شاسی‌بلندها بسیار رایج است، سخت کنترل کردن خودرو در شرایط اضطراری بوده که در یک شیب این مسئله را بررسی کردیم. با ترمزگیری شاهد بودیم که خودرو با فرمان هماهنگ است، ولی تا حدی دماغه خودرو از کنترل خارج می‌شود و به سمت پایین افت می‌کند.

میتسوبیشی اوت لندر-4

وقتی بحث ایمنی می‌شود، اوتلندر ۲۰۱۶ به شکلی ظاهر می‌شود که تعریفی خوب از امنیت را تداعی می‌کند. به جز سیستم‌های نام‌برده که در بررسی به آن اشاره کردیم، این خودرو به هفت کیسه هوا که شامل ایربگ زانو راننده هم می‌شود مجهز شده است تا بتواند پنج ستاره ایمنی Euro Ncap را دریافت کند.
نتیجه‌گیری کلی از بررسی دو ساعته و مختصر ما از اوتلندر ۲۰۱۶ این است که این خودرو به مراتب می‌تواند از برخی رقبای کره‌ای در جاده راحت‌تر و جذاب‌‌تر ظاهر شود. همچنین کیفیت کار شده در این خودرو، فاصله‌ای را بین اوتلندر و کره‌ای‌های حاضر بازار ایجاده می‌کند. اگر واقع‌بین باشیم، ردیف سوم این خودرو بیشتر مناسب کودکان طراحی شده، پس بهتر است اوتلندر را با فضای صندوق بیشتر بشناسید تا یک خودروی هفت نفره.

میتسوبیشی اوت لندر-10
با توجه به اینکه شرکت آرین موتور برای اوتلندر ۲۰۱۶ گارانتی پنج ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر ارائه می‌دهد، می‌توان تضمینی واقعی را برای کیفیت این خودرو دانست. در نگاه اول نمی‌توان اختلاف قیمت بین اوتلندر ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را درک کرد و بهای ۲۰۱ میلیونی را برای آن مناسب دانست. ولی بعد از برخورد از نوع نزدیک می‌توان فهمید که اوتلندر در صورت معرفی خوب به بازار می‌تواند تهدیدی برای بازار سانتافه و سورنتو ۲۰۱۶ ایجاد کند.

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

عکس از: عرفان حمیدی

 

 

برچسب‌ها: اوت لندر اولین تجربه رانندگی تست و بررسی میتسوبیشی

35 دیدگاه

  1. غریبه | اردیبهشت 5, 1395 | لینک نظر

    نیازی نیست الکی تولید یک محصول را به جایی بچسبانیم فقط کافیه اسم محصول رو تو ویکی سرچ کنید تا ببینید میتسوبیشی تو چین کارخونه ندارد و با یک سرچ در سایتهای معتبر میتونین ببینید استهلاک چه خودروهایی بالا و چه خودروهایی کم است.
    نیاز به اینهمه جنجال نیست .
    همه خودروسازان معتبر نقاط ضعف و قوت زیادی در هر محصول تولیدی خود دارند برای مثال سرچ اینجانب برای کم استهلاک ترین و پر استهلاک ترین اس یو وی متوسط :
    هزینه اوتلندر میتسوبیشی 7500 دلار در 5 سال و راو فور 7000 دلار بوده است البته این نظرسنجی از دارندگان خودرو در طول یک سال الی 5 سال می باشد و جالب اینجاست پر استهلاک ترین در این اس یو وی ها از آن فولوکس واگن بوده است.
    حتی نمونه ای از هیوندا کم استهلاکترین خورو در کلاس خود بود.
    Small SUVs
    Toyota RAV4 (4-cyl.) $7,000 Subaru Forester 2.5XT (turbo) $8,250
    Honda CR-V 7,250 Nissan Xterra 8,750
    Nissan Juke 7,250 Mitsubishi Outlander (V6) 9,000
    Mitsubishi Outlander (4-cyl.) 7,500 Kia Sportage (2.0T) 9,250
    Hyundai Tucson (2.4) 7,500 Volkswagen Tiguan 9,750

    http://www.consumerreports.org/cro/2012/12/what-that-car-really-costs-to-own/index.htm

  2. احمد.ط | دی 16, 1394 | لینک نظر

    آقا ممل با یه قسمتهایی از حرفاتون موافقم با یه قسمتهاییم نه!
    ۶ ساله یه ازرای ۲۰۰۷ داریم که ۱۲۰۰۰۰ تا کارکرده خرج خاصیم نداشته و نسبت به قیمتش میتونم بگم ماشین خیلی خوبیه ولی فقط نسبت به قیمتش نه بیشتر! ترمز ضعیف و مصرف سوخت بالا از ایراداتشه شتابشم نسبت به همرده هایی مثل اریون خیلی کمتره، ۲ سالم هست که در کنار ازرا یه اریون ۲۰۱۰ گرفتیم واسه همین خیلی راحت میتونم این دوتارو با هم مقایسه کنم، اگه بحث قیمت رو در نظر نگیریم اریون از هر نظر از ازرا بهتره شتاب،هندلینگ،مصرف سوخت،ترمز،لذت رانندگی و … واسه همین با این جمله کره ای همون سواری ژاپنی رو میده مخالفم چون واقعا اینطور نیست! من درباره اریون و کمری و مزدا ۳ تجربه دارم بقیه ژاپنیهارو امتحان نکردم واسه همین دربارشون نظر نمیدم، ولی اگه بحث قیمت رو لحاظ کنیم اونوقته که ماشینهای کره ای هم گزینه های خوبی میشن مثلا ازرا ۲۰۱۰ حدودا ۹۵ تا ۱۰۰ قیمتشه و اریون ۲۰۱۰ حدودا ۱۲۵ تا ۱۳۰ پس میشه ۳۰ م اختلاف واسه همین انتخاب کره ای ها توجیه پذیر میشه البته قیمتها حدودیه. در ضمن کره ای ها اپشنهای خوبیم دارن نسبت به قیمتشون که برای انتخاب وسوسه انگیز ترن!

    • در پاسخ به: احمد.ط

      ممل | دی 16, 1394 | لینک نظر

      د نوکرتم صحبت من که از اول همین بود. فاکتور قیمت یک فاکتور بسیار مهم و اساسیه. در تمام کامنت ها گفتم اگر قیمت رو لحاظ بکنید….
      من حرفم این بود اون مابه التفاوتی که مثلا بابت اختلاف قیمت اریون و ازارا میدید خیلی بیشتر از مطلوبیتی هستش که گیرتون میاد. واسه همین خرید کره ای ها با ای قیمت ها تصمیم منطقی تری هستش. بعلاوه این که ازار های سری قبل با وجودی که من دوسشون هم دارم توشون ضعف های طراحی و فنی وجود داشت که یکیش همین ترمز ضعیفه که متاسفانه ازارهای سری جدید هم اونو در کمال تعجب به ارث بردن!
      ولی همچنان اختلاف قیمتی که بابت اریون میدید خیلی خیلی بیشتر از ارزش واقعی ماشینه.
      هنر این نیست که ماشین 1 میلیون دلاری ماشین خوبی باشه هنر اینه که ماشین 23 هزار دلاری ماشین خوبی باشه که کره ای ها هستند.
      اگر واردات ازاد شد قیمت ها معقول شدن مگه من مغز خر خوردم 160 میلیون بدم سوناتا سوار شم؟؟
      ولی حالا اینطوریه دیگه 😀

  3. sunmartin | دی 15, 1394 | لینک نظر

    خب خب خب بالاخره داره واقعیت پیشرفت و قابل نقایسه نبودن کره ای با چینی مشخص میشه برترین موتورهای سال جهان مشخص شد طبق معمول آلمانی ها ودر راس اونها بی ان دبلیو قرار داشت اینبتر دومه که bmw گوی رقابت از شرکت معظم فورد میبره تکونولوژی بی ام دبلیو شاهکاره هنریه و اصلا با انواع ژاپنی قابل قیاس نیست در این لیست هیوندای میدرخشه و از ام جی که تکیه کلام بزرگوارانی مانند علیرضاست خبری نیست از انواع چینی هم نیست چون چین تکنولوژی ساخت موتور نداره اینم سندی دیگر بر پیشرفت کره جنوبی کیا هیوندای در میان بزرگان جهان
    http://www.pedal.ir/ویژه/ده-موتور-برتر-سال-2016/

  4. sunmartin | دی 15, 1394 | لینک نظر

    بازار آمریکا نیست اتفاقا خوب دقت کنید ضمن اینکه کم استهلاک بودن و کیفیت اولین فاکتورهای این ازمایش بلند مدت است و اگر بازار آمریکا را در نظر بگیریم یکی از سختگیرانه ترین و مهم ترین شاخص های سنجش اتومبیل است

  5. امیرحسین | دی 15, 1394 | لینک نظر

    در جواب آقای ممل بگم که چندین فیلم بررسی کره ای ها در اینترنت هست که بعد یکسال دور فرمون صاف شده و از به صدا افتادن اتاق خبر دادن
    در مورد میتسوبیشی 1800 سی سی میتونم بگم که بعد تویوتا کرولا از نظر کیفیت داخلی عالیست و هر کودکی که متعصب نباشه پی به کیفیت بالاتر نسبت به رقبای کره ای میبره و از نظر کیفیت سواری و لذت رانندگی که اصلاً قابل قیاس با کره ای ها نیستن.اصولاً از نظر کره ای همه ماشین های غیر کره ای بدرد نخور و آشغال هستن و بعکس از ماشینی مثل النترا که هیچ نقطه مثبتی ندارد (اکسل عقب تیرپیچشی مشابه سمند و فاقد ESP) و عالم و آدم از ناهماهنگی موتور و گیربکس و به صدا افتادن اتاق و سواری بد نالان هستند اسطوره میسازند
    ضمناً آقای سن مارتین کمپانی هایی مثل پژو سیتروئن,آلفا رومئو و MG و فیات و…در آمریکا حضور ندارند که بخوان تست بشن,

    • در پاسخ به: امیرحسین

      ممل | دی 16, 1394 | لینک نظر

      برادر امیر حسین بنده با شما جدل ندارم اصراری هم ندارم حرف بنده رو قبول بفرمایید. من اولش هم گفتم که نظر خودم رو تجربه استفاده خودم رو اینجا به اشتراک میزارم کاری هم به فیلم و بررسی فیلم و از این بامبول ها هم ندارم. سه تا ماشین کره ای تا الان داشتم اوانته – سوناتا NF 2009 که هنوز دارم و سوناتا YF 2012 – اوانته مادر مرده رو 251000 کلیومتر راه بردم . YF رو بیشتر از 120 هزارتا اگر اشتباه نکنم و NF رو هم الان تقریبا 115 هزار کیلومتر راه رفته. همه رو هم صفر گرفتم. اوانته مونتاژی و سوناتا های شرکتی.
      دور فرمون هیچکدون صاف نشد. هیچکدوم به صورت غیر عادی به صدا نیافتاد. تویوتا کرولا نداشتم حرفی نمیزنم اما از میتسوبیشی لنسر داشتم و میتسوبیشی 1800!! که میفرمایید با عرض شرمندگی پشم لنسر هم نبود و نیست! هر وقت فرصت کردید از پشت کامپیوترتون بلند بشید پشت یک فقره از این میتسوبیشی های قلابی که که دارن به ما میندازن بنشینید بیاید با هم حرف بزنیم. اگر منظورتون از لذت رانندگی اینه که کوچکترین سنگ روی اسفالت رو مستقیما زیر نشیمنگاهتون احساس کنید کاملا حق با شماست .

  6. امیرحسین | دی 15, 1394 | لینک نظر

    اول اینکه آقای سن مارتین اون موردی که شما اشاره کردین مربوط بود به هزینه تعمیرات و سرویس های دوره ای و ربطی به کیفیت یا استهلاک نداشت.ضمن اینکه آقای محترم این گزارش در رابطه با آمریکاست که شرکت های کره ای بدلیل گارانتی بلند مدت,خدمات پس از فروش گسترده توانستند این عنوان رو بدست بیارند که هر انسان عاقلی میداند از این خدمات در ایران خبری نیست

  7. sunmartin | دی 14, 1394 | لینک نظر

    ممل جان یه رپورتاژ از معتبر ترین مراکز تست دوروز میش منتشر شد هیوندای درصدر با کیفیت های بدون استهلاک قرار گرفت اما اینجا دنده 6 هست از همه چی بحث میشه انا اون گزارش بین المللی منتشر نمیکنن توجه کنید جزو 5 برتد برتر اول هیوندای کره بوده در رتبه پنجم هم از لحاظ اطمینان و عدم مراجعه به تعمیرگاه کیا موتورز بوده یعنی 5 تای اول دوتا برند کره ای از پژو و رنو و انواع چینی ام جی و غیره و ذالک هم خبری نیست لبنک زیر:
    http://www.pedal.ir/هیوندای/جایزه-قابلیت-اطمینان-هیوندای/

  8. ironman | دی 14, 1394 | لینک نظر

    داشتم در مورد فن آوری TFSI (Turbo fuel stratified injection که در سیستم موتور خودروهای AUDI هست تحقیق میکردم و در مورد مزیتهای اون میخوندم که به مقاله ای برخوردم که تاریخچه این تکنولوژی رو بررسی کرده بود و جالب اینجا بود که این تکنولوژی در سال 1996 توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن ابداع شده بود و بعد در سال 208 شرکت فولکس این تکنولوژی رو کامل کرده بود و ….
    میتسوبیشی یک شرکت صاحب تکنولوژی و دانش بنیانه و به نظر من این ارزش زیادی داره

    • در پاسخ به: ironman

      ممل | دی 14, 1394 | لینک نظر

      کسی در معظم بودن ميتسوبيشي که شک نداره موضوع اینکه میتسوبیشی توجهش رو از خودروسازی به سایر فعالیت های سودآور منعطف کرده و بخش خودرو سالهاست اون پویایی گذشته رو نداره.خودروسازهاي بسیار بزرگ و نوآور زیادی در گذشته بودند که هرکدام علتی الان جز تامی چیزی ازشون نمونده.اگر تویوتا به اینجا رسیده به علت استمرارش در این صنعته. این چیزی نیست که شما در مورد میتسوبیشی بتونيد بگید.

      • در پاسخ به: ممل

        alireza | دی 14, 1394 | لینک نظر

        ممل بازار لوازم یدکی کساد شده ، پلاس شدی تو سایت؟؟
        هر کی کامنت میزاره تو دو تا جواب بش میدی! 🙂

        • در پاسخ به: alireza

          ممل | دی 14, 1394 | لینک نظر

          😀 راستش حرفت خیلی هم دور از حقیقت نیست!
          کلی خندیدم. دمت گرم دادا.

      • در پاسخ به: ممل

        ironman | دی 14, 1394 | لینک نظر

        حق با شماست جناب ممل. میتسوبیشی توجهش رو از خودروسازی به دیگر بخشها متمرکز کرده

  9. sunmartin | دی 12, 1394 | لینک نظر

    مدل لنسر جدید که قیمتی بین 95 تا 110 داره یک خودروی کاملا چینی هست لطفا از کسانیکه اینخودرو را سوار شدن و یا آگاهی دارن بپرسید منظور من برخی از مدل ها بود نه مدل اوت لندر

    • در پاسخ به: sunmartin

      مجتبی | دی 12, 1394 | لینک نظر

      در یک کلام ، کره ای = گران، پر استهلاک ، بزک دوزک شده ، کم کیفیت!!
      (البته در قیاس با جمیع خودروهای ژاپنی و اروپایی عرض کردم)

      • در پاسخ به: مجتبی

        ممل | دی 13, 1394 | لینک نظر

        در چند کلام. کامنت شما بي محتوی بي ارزش و بدور از حقیقت. مال پدرامون نیست که سنگشونو به سینه بزنیم اما لزومی نداره حرف بی منطق هم بزنیم.شما ماشین کره ايتون صد درصد پرايده . بنده تا الان سه تا ماشین کره ای داشتم یکی از یکی بهتر. اگر به موقع سرویس هاشون رو انجام بدید و متمدن رانندگی کنید حتی یه زره از تویوتا کم ندارند.در ضمن خدا شاهده قصد توهین ندارم چون میدونم نداشتید میگم به همین ماشین های آلمانی به زره بد رسیدگی کنید همچین استهلاکی!!!! نشونتون بدن که یا قدوستون در بیاد. همین بنزین اشغال ایران پدری از بنز سی کمپرسور ابوی درآورد که سوناتاي مادر مرده من آخ هم نگفت . بماند که در یک مورد برای تعویض يونيت کوفت فرمان اندازه یه پيکانتو پول دادیم و ماشين هم دو ماه نیم تو پارکینگ خاک خورد.
        اگر فکر کردید ماشین های جدید چه آلمانی چه ژاپنی چه چميدونم آمریکایی مانند قدیم ها یه عمر کار میکنند سخت در اشتباهيد. اصلا اینجوری طراحی نشدن. نهایتا پر پر ده سال ماشین باشند اونم اگر بهشون برسید و خیلی هم سواری نگیرید. من که بچه بودم هر چهار پنج سال کانفیوشن کامپیوترها قدیمی میشد الان تقریبا سال به ساله. ماشین هم حکايتش همینه. ماشین بی استهلاک میخوای گاری بخر. یه روغن میزنی به چرخ و یه عمر کار میکنه عمو جون

        • در پاسخ به: ممل

          ممل | دی 13, 1394 | لینک نظر

          کانفيگ. دیر دیدن نتونستم اصلاح کنم.

        • در پاسخ به: ممل

          ارش | دی 16, 1394 | لینک نظر

          سلام جناب ممل خان شما هم كم طرفداري از خودروهاي كره اي نكرديد حالا چه فرقي براي ما ميكنه كره اي بهتره يا ژاپني خودمون چي ساختيم بنظر من ما كه حتي نميتونيم يك پيچ ساده از ماشينو بسازيم در حدي نيستيم كه راجع به كيفيت خودروهاي خارجي حتي چيني نظر بديم به اميد روزي كه خودرو سازي ما به جايي برسه كه بتونيم ازش دفاع كنيم.

      • در پاسخ به: مجتبی

        ممل | دی 13, 1394 | لینک نظر

        در ادامه نظرتون رو به نوشته ای در سایت پدال جلب می کنم که “بی ارزش و بی منطق ” بودن نظرتون رو پیش از پیش! نشون میده :

        http://www.pedal.ir/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C/

        من هیچ تعصبی به کره ای ها ندارم برای من وسله است. پولم بیشتر بشه قطعا میرم سراغ برندهای بهتر ( نه از نظر کیفیت واقعا از نظر پرستیژ ) . سری بعدی که که خواستید نظر بدید یک مقدار بیشتر فکر کنید.

        • در پاسخ به: ممل

          سینا | دی 13, 1394 | لینک نظر

          شما رو کره ای ها تعصب نداری؟ پس این کامنتهای پشت سر هم و داااااااغ نشانه چیه؟؟؟
          خدایا این عزیز ، خوانندگان محترم رو چی فرض کرده؟!

          • در پاسخ به: سینا

            ممل | دی 13, 1394 | لینک نظر

            نه رو کره ای که هیچ رو بهترین برندش هم تعصب ندارمّ. اما به حرف بی منطق بی مدرک و الکی خیلی حساسیت دارمّ این کامنت های پی در پی هم واسه همینه. من فرضم اینه که ملت میان نظر ميزارن تا با اشتراک تجربياتشون با بقیه هم خودشون هم دیگران در آینده تصمیم و انتخاب بهتری داشته باشن واسه همین به یه سری افرادی که نه تجربه دارن.نه سواد نه اطلاع و در مورد همه چیز هم نظر میدن به شدت حساس میشم.اينجام شده عین سایت های مربوط به موبایل که نظرات رو باد هواست.این بابا اومده میگه استهلاک فلان ماشین بالاست حالا ازش بپرسی استهلاک چیه هاج و واج نگاهت میکنه. یعنی تو سایت ها وقتی میبینم ملت همش دم از آمریکایی باز بودن و آلمانی باز بودن ژاپنی باز بودنشون میزنن واقعا برام سوال ه که ماشین زیر پاشون چیه. مگه چقدر ماشین خوب خارجی وارد شده که حالا همشون جمع شدن اینجا?بعد نظرات این دسته افراد رو که خیلی هم مشخص هستند کنار هم ميزاري میبینی یا ماشین ایرانی سوران یا تازه چینی سوار شدن یا از همین کره ای های دست دوم خریدن. جالبه در قسمت نظرات هر کدوم از چینی ها نگاه کنی ميبيني همین افرادی که میگن این اشغال اون اشغال آنچنان از ام وی ام 315 و برليانس نمیدونم چی چی جوری تعریف میکنن که من فکر میکنم عمرا هواپیمای دریم لاینز هم اینجوری با کیفیت و تکنولوژیک نیست.من در مورد کره ای ها میگم به نسبت پولی که میدی بیشتر از سایرین تو ایران ارزش داره و مطلوبیت کسب میکنی.بارها هم.گفتم اگر پول داشتم قطعا میرفتم بدونه لکسوس می خریدم اما حالا چون دستم بهش نمیرسه بیام بگم فقط بنز!لکسوس ارابه ای بیش نیست. این میشه یه نظر بی عقل و بی منطق سرتونو درد آوردم . هرچی زیر پاتونه چرخش بچرخه به امید خدا.

    • در پاسخ به: sunmartin

      ehsan | دی 23, 1394 | لینک نظر

      سلام. متاسفانه با نظر شما مخالفم. میتسوبیشی اصلا در چین کارخونه نداره. کارخانه های اون تو ژاپن، آمریکا، هلند، فیلیپین و تایلند است. کراساور های میتسوبیشی یا ژاپنی هستند یا مونتاژ آمریکا. فقط میراژ مونتاژ تایلنده. لطفا نظرات عجیب غریب ندین

  10. sunmartin | دی 10, 1394 | لینک نظر

    بنظر من کیا هیوندا از میتسوبیشی و سوزوکی هم کیفیت بهتری دارن هم بهترطراحی شدن
    حالا اگه تویوتا و لکسوس بود میگفتم بله نسبت به کره ای ها در رتبه بهتری هستن اما نه میتسوبیشی که اوثر قطعاتش چینیه

    • در پاسخ به: sunmartin

      محمد | دی 11, 1394 | لینک نظر

      این دیگه از اون حرفا بود. الان اکثر ماشینای چینی که داخل ایران وارد شدند موتورشون مال میتسوبیشی چند نسل قبله که تحت لیسانس با اجازه میتسوبیشی ژاپن دارن تولید میکنند و روی ماشینای حال حاضرشون استفاده میکنند ، بعد شما میگی قطعات میتسوبیشی اکثرا چینیه !!!!!!؟؟؟

  11. aliY | دی 10, 1394 | لینک نظر

    روزنامه دنیای خودرو
    ببخشید تصحیح میکنم

  12. aliY | دی 10, 1394 | لینک نظر

    حسن آقای گل دوست خوبم نگاه کنی منبع روزنامه دنیای اقتصاد است و کاری از سپهر و دوستان این وبسایت نیست اما کاملا با شما موافقم نقد زیبایی نبود و کم و کاستیهای زیادی داشت بهر حال همه موافقیم که گروه خودرو سازی تویوتا یکی از بهترینها و اقتصادی ترینها و مهم تر از همه ایمن ترینها در این عرصه میباشد شاد و سلامت باشید

  13. ممل | دی 10, 1394 | لینک نظر

    من اخرش نفهمیدم این کره ای ها چه هیزم تری به این ملت فروختن! به جز اینه که یک ماشین با کیفیت و طراحی مناسب رو با قیمت مناسب در اختیارتون میزارن؟
    کسی در خوب بودن ماشین های ژاپنی شک نداره ( که البته این خوب بودن این اواخر شامل حال میتسوبیشی نمیشه و کلا میتسوبیشی توجه عمده خودش رو از قسمت خودروسازیش به سایر بخش کسب و کارش معطوف کرده و افت فاحش کیفی و طراحی بخش ماشین های سواریش اظهر من الشمسه.)
    کلا جناب سپهر عزیز این رپرتاژ آگهی ها رو بهتر با همین عنوان “رپرتاژ آگهی” مارک کنید تا خواننده بدونه داره یک متن تبلیغی رو میخونه نه یه بررسی اساسی.
    واسه اون دوستان ژاپنی دوستی که الان حمله میکنن عرض کنم بنده خیلی درگیر برند و کشور سازنده نیستم . ماشین های ژاپنی و کره ای زیادی هم داشتم ولی از میتسوبیشی گالانت رو فاکتور بگیریم تو ایران تو دوره من پاجرو زیاد بود و ابوی یک فقره چهار سیلندر دو در و یک فقره چهار در شش سیلندر داشت. جفتشون موتور های ضعیف و استهلاک بالایی داشتند. ( تازه حالا قبلش همچین ماشین های مالی هم نداشتیم یه پاترول چهار در و بعدش جیپ اهو ) من شخصا بعد از تجربه ای که با سه تا ماشین کره ای تو این مدت داشتم به نظرم اگر فاکتور قیمت رو لحاظ کنیم خرید کره ای ها منطق بیشتری داره. یعنی با قیمت معقول کیفیت مناسب و دوام خوبی رو دراختیارتون میزاره.
    خیلی ها میگن سوناتا با کمری قابل مقایسه نیست اما من میگم اگر قیمت رو لحاظ کنیم داستان کاملا برعکسه یعنی کمری با سوناتا قابل مقایسه نیست. و این که در نهایت بنده ای که به عنوان مصرف کننده میام 160 میلیون پول ماشین صفر میدم خیلی خیلی بعیده بخوام ماشینم رو بیشتر از 4 5 سال و یا 150 هزار کیلومتر نگه دارم توی این فاصله من تضمین میکنم هیچ مشکلی از بابت کیفیت با کره ای ها نداشته باشید. کسی که میاد دست دوم این ماشین ها رو میخره داستانش کاملا جداست.
    حالا یکی از آرم تویوتا خوشش میاد بحث دیگری است.

    • در پاسخ به: ممل

      ُSepehr | دی 10, 1394 | لینک نظر

      سلام مهندس، باور کنید هر متنی رپورتاژ نیست و ایراد گرفتن از یک محصول تاپ لاین با ۱۵ دقیقه رانندگی کمی غرض ورزانه خواهد بود. First drive در تمام مجلات جهان با کمی دید مثبت همراه هست، دلیل عمدش هم اینکه هنوز ایراد های ماشین کشف نشدن و نویسنده ها به هر بهانه ای یک محصول تازه رو در بدو ورود به بازار تخریب نمیکنند.

      • در پاسخ به: ُSepehr

        ممل | دی 10, 1394 | لینک نظر

        😀
        تقصیر من چیه خوب دادا؟ متن به صورت غرض ورزانه ای اونوری بود! انگار مدیر عامل ارین موتورز متن رو تهیه کرده.
        اما از شوخی گذشته مشکل من نه با خود ماشین ها بلکه با شرکت های واردکننده و خدمات پس از فروششونه.
        یکی از بدترین ها شون به تجربه من همین وارد کننده های میتسوبیشی هستش. واسه همین اصلا اسمش میاد غرض ورز میشم.
        ولی متن هنوز مشکل داره.
        اینجا رو دقت کنید:
        “چند سالی است کره‌ای‌ها بازار خودرو را قبضه کرده‌اند. آن‌ها خودروهایی با طراحی خاص و جذاب به بازار ارائه می‌دهند که روی کاغذ امکانات بسیار مناسبی را در باطن خود جای داده‌اند.” منظوراز روی “کاغذ چیه دقیقا؟ مثلا در واقعیت ارائه نمیکنند؟ مثلا میگن صندلی برقی داره روی کاغذ اما واقعا نداره؟؟؟
        یا در ادامه :
        “ولی شاید زمان آن رسیده باشد که یک اصیل ژاپنی تعبیر خاص بودن را در سطحی از کمال به بازار جهانی و ایران معرفی کند.”
        این مشت نمونه خروار بیشتر از “اندکی نظر مثبت” هستش.
        نه. دوست نویسنده امون قصدش تبلیغ این خودرو و کوبیدن کره ای ها بوده. البته این نظر منه.
        وگرنه اصلا لزومی نداشت لنگ و پاچه کره ای ها رو وسط بکشن. کره ای ها دارن به سرعت پیشرفت میکنند و میتسوبیشی به سرعت داره پسرفت میکنه.
        با عرض شرمندگی این متن همچنان رپرتاژ اگهی هستش. که متاسفانه جدیدا خیلی در مطبوعات و نشریات ما باب شده.
        من خواننده روزنامه شرق هستم که بسیار روزنامه وزینی است ولی هرزگاهی از همین دست به ظاهر مقالات من باب شرکت های سامسونگ به خصوص و گاهی هم سایر شرکت ها منتشر میکنند.
        در ظاهر شما دارید که خبر رو میخونید اما در باطن اون خبر ارزش خبری نداره و هدفش تبلیغ محصوله.
        من به شما خرده ای نگرفتم یا خدای ناکرده حرفم این نبوده که شما در این موارد ذی نفع هستید من نظرم این بود که برای بهتر شدن و حرفه ای تر شدن سایت بهتره که اخباری رو که منتشر میکنید دسته بندی بشه.
        از نظر شخص بنده اگر شما با عنوان رپرتاژ اگهی متنی رو منتشر کنید و حتی مبلغی رو هم دریافت کنید نه تنها هیچ مشکلی نداره بلکه بسیار هم منطقیه.
        بسیاری از سایت های خبری خارجی هم همین کار رو میکنند مثلا در حوزه موبایل فون ارینا و ….
        خلاصه قصد توهینی چیزی نبود دادا.

        • در پاسخ به: ممل

          حسن | دی 10, 1394 | لینک نظر

          میتسوبیشی یک برند خیلی ارزانتر از تویوتا در جهان است مثلا میتسوبیشی ASX یک برند بسیار ارزان است ولی جریان ایران بسیار متفاوت است و به دلایل خاص قیمتی بسیار بالاتر از قیمت جهانی دارد. فکر میکنم تکنولوژی مطرح میتسوبیشی در ساخت جرثقیل و ماشین آلات سنگین و تجهیزات نیروگاهی و انواع و اقسام تجهیزات پالایشگاهی و طراحی انواع و اقسام واحدهای فرآیندی است تا خودروسازی . من میخواستم میتسوبیشی ASX بخرم با پسرم رفتم و داخلش نشستم و روشنش کردم و کاپوت را بالا زدم و داخل موتور را دیدم واقعیتش طرز مونتاژ قطعات زیر کاپوت طوری بود که به نظر نمی آمد مونتاژ ژاپن باشد. از نداشتن قاب موتور و نمد کاپوت و نداشتن قاب سرکمک و زنگ زدگی پیچهای سرکمک تا سیم کشی بی سلیقه و سیمهای درهم و برهم و عایق آویزان پشت موتور . احساس کردم اگر این خودرو را بخرم با دل چرکینی خرید کرده ام و ارزش 120 میلیون پول دادن را ندارد . فروشنده هم نمیدانست مونتاژ کجاست یا میدانست و نمیگفت الله اعلم!
          من فکر میکنم میتسوبیشی پلتفرم خودروهای خود را به کشورهایی مثل هند و چین فروخته و این خودروها در آنجا تولید میشوند.

        • در پاسخ به: ممل

          ُSepehr | دی 10, 1394 | لینک نظر

          مخلصیم، توضیح من صرفا بابت روشن سازی بود، با نظرتون در مورد اون 2 پاراگرافی که جدا کردید هم موافقم.

          • در پاسخ به: ُSepehr

            linkoln6ft | دی 10, 1394 | لینک نظر

            ممل خان شرکت آرین موتور دو ساله که بهترین شرکت از نظر خدمات پس از فروش میشه!(البته نسبت به رقبای ضعیف)
            اما درمورد مقایسه خودروها بالاخره با کره ای ها در یه بازه قیمتی هستن و در همه دنیا چنین مقایسه هایی وجود داره ، اتفاق تعجب برانگیزی نیست.

    • در پاسخ به: ممل

      هومن | دی 11, 1394 | لینک نظر

      کره ای ها بعد از ۴-۵ سال هم مشکلی ندارن البته شاید همشون اینجوری نباشن ولی من توسان ۲۰۰۸ دارم ۱۳۵تا کار کرده هنوز مثل شیره و هیچ مشکلی نداره که بخوام عوضش کنم ولی خوب ژاپنی ها دیگه اسطوره کم استهلاکی هستند مخصوصا تویوتا یک زمانی تویوتا داشتیم بعد از ۲۲ سال دیگه حالمون ازش بهم خورد که عوضش کردیم وگرنه خداوکیلی معلوم بود راحت ۷-۸ سال دیگه هم کار میکنه.

  14. حسن | دی 10, 1394 | لینک نظر

    در مورد قدرت و نوع موتور و مصرف چیزی ننوشتید.
    بیشتر به آپشنها پرداختید . شاید بتواند رقیبی برای سانتافه و سورنتو باشد ولی آیا در مقابل کم استهلاکی و دوام و فرمانپذیری عالی تویوتا راو هم حرفی برای گفتن دارد؟