اخباراخبار داخلی

نعمت‌زاده خودرو را چگونه قیمت‌گذاری کرد؟

دبیر انجمن خودروسازان ایران نحوه قیمت‌گذاری خودرو در زمان وزارت نعمت‌زاده در دولت آقای هاشمی رفسنجانی را بیان کرد.وی اظهار کرد: دعوای قیمت‌گذاری خودرو از گذشته بسیار دور وجود داشت.

وی ادامه داد: سرانجام از سال 1373 به دنبال رانت شدید شکل گرفته در بازار خودرو به دلیل تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار این محصولات، قیمت‌گذاری خودرو آزاد شده و قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین شد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که در دوران وزارت نعمت‌زاده در وزارت صنایع در دولت آقای هاشمی رفسنجانی نیز قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: در آن زمان من مدیرکل دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صنایع بودم و اثرات مثبت تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار در زمینه حذف دلالان و ثبات قیمت‌ها، بسیار ملموس بود.

وی ادامه داد: تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار تا سال 84 ادامه داشت به‌گونه‌ای که در سال‌های 73 تا 84 به دلیل حذف تقاضای کاذب دلالان از بازار و همچنین برنامه تولیدکنندگان برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، قیمت این محصولات تقریبا ثابت مانده و افزایش چندانی نداشت.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: با این حال پس از سال 84 در دولت جدید، به تدریج موضوع تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار به فراموشی سپرده شد به‌گونه‌ای که به دلیل عدم افزایش تدریجی قیمت خودرو متناسب با نرخ تورم در طول چند سال، به یک باره فنر قیمت خودرو در سال گذشته باز شده و به شدت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه مثبت نعمت‌زاده در دولتهای قبلی در زمینه تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، تصور می‌کنم وی در دوران وزارت جدید خود نیز این سیاست را در پیش خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

3 دیدگاه

  1. بابا اینا فقط دارن دروغ میگن.الان هم جیبشون خوب پر نمیشه به خاطر این ناراحت هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا