قرارداد رنو و پژو در انتظار سفر رئیس جمهور به فرانسه

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ | 1 نظر

قرارداد رنو و پژو در انتظار سفر رئیس جمهور به فرانسه

تعیین تکلیف خودروسازان فرانسوی

گروه خودرو: در شرایطی که گفته می‌شود قرارداد ایران خودرو و پژو تا چندی دیگر و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به فرانسه امضا می‌شود، به‌نظر می‌رسد در این سفر تا حدی تکلیف رنو دیگر خودروساز فرانسوی (برای حضور در ایران) نیز مشخص خواهد شد. رنو اگرچه در دوران تحریم، مانند پژو عمل نکرد و به‌طور کامل از صنعت و بازار خودرو ایران خارج نشد، اما فعالیت‌هایش را به حداقل رساند تا هم قوانین تحریم را رعایت کرده باشد و هم بازاری بزرگ و پرسود را از دست ندهد.

به نقل از دنیای اقتصاد -اگر نگاهی به اظهارات مسوولان این خودروساز فرانسوی طی دو سه سال گذشته بیندازیم، متوجه می‌شویم رنویی‌ها همواره از تمایل خود برای ماندن در ایران صحبت به میان آورده و حتی خواستار گسترش فعالیت‌هایشان در صنعت و بازار خودرو کشور شده‌اند. این در حالی است که ظاهرا خودروسازان ایرانی چندان از رفتار گذشته رنو راضی نبوده و قصد دارند در قراردادهای جدید خود با این خودروساز، شروط جدید و احتمالا سختی را لحاظ کنند. از آن سو رنو نیز که قصد توسعه فعالیت‌هایش در ایران را دارد، هوس خرید سهام خودروسازان داخلی را کرده و از این راه می‌خواهد خود عنان تولید و فروش محصولاتش را در بازار کشور به دست بگیرد. با این حال رنو هنوز روی خوشی از خودروسازان ایرانی (برای انتقال سهام) ندیده و مشخص نیست در نهایت به این هدف بزرگ خود خواهد رسید یا همچنان باید زیر لوای شرکت‌های داخلی کار کند. در این شرایط برخی منابع آگاه عنوان می‌کنند که احتمالا در جریان سفر رئیس‌جمهور به فرانسه، مذاکراتی بر سر نوع فعالیت رنو در ایران نیز انجام خواهد شد و باید دید خودروساز فرانسوی می‌تواند همتایان ایرانی خود را به فروش سهام، راضی کند؟

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


1 دیدگاه

  1. یاشار | دی 16, 1394 | لینک نظر

    نخواهند گذاشت سهام بفروشن