نرخ جرایم رانندگی افزایش یافت

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ | 7 نظر

نرخ جرایم رانندگی افزایش یافت
سرعت غیرمجاز و عبوراز چراغ قرمز ۲۰۰هزار تومان

هیات دولت نرخ جرائم رانندگی را اصلاح و سقف جریمه ها را به ۴ میلیون ریال رساند.

 به نقل از ایلنا، هیات وزیران در جلسه ششم دی ماه سالجاری خود به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و نیز نیروی انتظامی و به استناد مواد 21 و 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بخشی از کدهای جرائم رانندگی را اصلاح کرد.بر این اساس نرخ جرائمی همچون عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز در راه های دو طرفه و تجاوز از سرعت مجاز ( بیش از 30 کیلومتر بر ساعت) در کلانشهرها و مراکز استان ها و جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی تا 200 هزار تومان افزایش یافت.

همچنین نرخ جرائمی همچون انجام حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا و یا حرکت موتور سیکلت بر روی یک چرخ، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها و بزرگ راه ها به 150 هزار تومان و عبور از محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه، عدم رعایت مقررات حمل بار و عبور وسایل نقلیه غیرمجاز از خطوط ویژه به 100 هزار تومان افزایش یافته است.

پلیس جریمه-2

براساس این مصوبه دولت، رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان و افیونی 400 هزار تومان جریمه دارد و در کنار این امر، مواردی همچون تجاوز به چپ از محور راست، عبور وسایل نقلیه از پیاده رو، دور زدن در محل ممنوع، نقص فنی موثر و یا نقص در سامانه روشنایی در شب، رانندگی با وسایل نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز، عدم رعایت محدودیت های زمانی یا مکانی و یا شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک و یا تجهیزات خاص، عدم توجه به فرمان ایست و یا پرچم مراقبین عبور و مرور؛ محصلین و یا پلیس مدرسه، نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلویی و جانبی و تصادف ناشی از عدم توجه به جلو، حمل تیرآهن و ورق های فلزی و امثال آن بدون رعایت شرایط ایمنی و مقررات مربوطه، سبقت از سمت راست وسیله نقلیه در راه هایی که در هر طرف رفت و برگشت یک خط عبوری وجود دارد و یا با استفاده از شانه راه 75 هزار تومان جریمه به همراه دارد.

همچنین عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتور سیکلت، عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان، تجاوز از سرعت مجاز ( تا 30 کیلومتر بر ساعت) ، حرکت نکردن وسایل نقلیه بین خطوط، نداشتن پلاک جلو، عقب و یا ناخوانا بودن آن و عدم رعایت حق تقدم عبور 60 هزار تومان جریمه در پی دارد.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


7 دیدگاه

  1. محسن | دی 23, 1394 | لینک نظر

    این که تازگی نداره. همه چیز رو هر سال گرون میکنن. تا چند وقت هم یک اعتراض میشه ولی کو گوش شنوا؟
    فعلاً که گران شدن (در اصل گران تر شدن) بنزین و گازوئیل، آب و برق و گاز، هزینه تلفن، اشتراک اینترنت، قیمت نان، قیمت بلیط قطار، چند برابر شدن قیمت بلیط هواپیما، قیمت بعضی از خودروها و صدها مورد کوچیک و بزرگ دیگه اتفاق افتاده. این جریمه ها هم روش. همین دیروز رفتم پای مرغ بخرم دیدم قیمت که بالا رفته که هیچ، تعدادش هم کم شده. باور میکنید حتی گرونی به پای مرغ هم رسیده باشه؟
    توجیه بعضیا هم اینه که خداتون رو شکر کنید که امنیت داریم و مثل سوریه نیستیم!!!! بله آقا باید خودمون رو با کشورهای داغون و جنگ زده و بدبخت مقایسه کنیم. اینطور که پیش میره چند سال دیگه باید با سودان و جیبوتی مقایسه بشیم. /هر سال دریغ از پارسال/

  2. احمد | دی 23, 1394 | لینک نظر

    1 سوال! چراغ قرمز واسه موتوریا نیست!؟ بارها میبینم وقتی چراغ قرمزه موتوریا واسه خودشون میرن با اینکه ورود ممنوع و پیاده رو واسه موتوریا معنی نداره آشنا شده بودم ولی چراغ قرمز دیگه خیلیه! مگه دوربینا پلاکشونو نمیگیرین!؟ خلاصه که مملکت گل و بلبلی داریم…

  3. آرش | دی 23, 1394 | لینک نظر

    با وجود اینکه چراغ قرمز یهو از 15 ثانیه می پره رو 3 و بعدش صفر میشه و یه جریمه ناقابل می کنه تو پاچت …
    با وجود اینکه تابلوهای اتوبان ها نصفش پشت درخته یا اونقده ریزه و من هرجا که می خوام برم هم روی نقشه نگاه می کنم هم تو کل رانندگی دو دو تا چهار تا می کنم که حالا که این خروجی رو رد کردم باید حواسم باشه که اون یکی خروجی همین جاهاست …
    با وجود اینکه ترافیک وحشتناکه و من: کلاچ گاز ترکمز کلاچ گاز ترمز کلاچ گاز ترمز … که کلی خستگی و فشار عصبی که شاید تو خیلیا موجب خلاف و لایی کشی بشه (پرچه خودم این کار رو نمی کنم) …

    فکر می کنم سال آینده هم جریمه ها باید دو برابر بشه …
    جریمه ها باید جوری بشن که طرف جرات نکنه تو اتوبان لایی بکشه …
    باید جوری بشه که طرف حتی به فکرشم خطور نکنه حالا که رد کرد خروجی رو دنده عقب بگیره (بماند که به شخصه تو خروجی حقانی به همت شرق شاهد بودم که طرف وارد خروجی شده … بد دیده که ای دل قافل … اشتباه اومدم … و دور سه فرمون زده !!!!!!!!! تو خروجی دور سه فرمون زده !!!!!!!!!!!!!!! و خلاف برگشته تو خروجی به سمت حقانی !!!!!!!!!! خوش شانس بودم که نزدم بهش تا به درک واصل بشه انشالله !!!
    باید وقتی یکی از چراغ قرمز رد میشه بدبختش کنه !!! چون اونی که رد میشه می تونه یه خونواده رو تا ابد داغدار کنه …

    صرف نظر از اینکه این پول جریمه کجاها خرج می شه … به شدت اعتقاد دارم برای رانندگانی که اونقدر کم هوش هستند که درک نمی کنن رفتن تو خط ویژه اتوبوس … شونه خاکی جاده … سبقت از محل ممنوع و … زرنگی نیست و با 140 کیلومتر رفتن در یک اتوبان و لایی کشیدن دست فرمون خوب نیست … تنها عامل بازدارنده چماقه !!!

  4. reza | دی 22, 1394 | لینک نظر

    همین چند روز پیش یه جایی خوندم فرماندشون گفته حقوق پرسنل نیروی انتظامی کمه!!!
    مثل اینکه زیادش کردن!!

  5. مبارک باشه

  6. فرید | دی 22, 1394 | لینک نظر

    قیمت نفت پایین آمده و کف گیر سیستم به ته دیگ خورده و آنقدر بخور بخور زیاد است و بی برنامگی و حیف و میل و رانت و زد و بند بالاست که درآمد فعلی کفاف نمیدهد . بدنه دولت مثل خیک باد کرده به قدری بزرگ و بدون کاربرد است که حتی دولت توان پرداخت حقوق مواجب بگیران خودش را ندارد و این بودجه بلخره باید از جایی تامین شود و افزایش نرخها و مالیاتها و عوارض شهرداری و قطع یارانه های انرژی و افزایش قیمتها یکی از راه کارهای دولت است.
    مسئله اینجاست که مملکتی که سیستم در شهرهایش پارکینگ نساخته و جاده ها بزرگ راه ها و خیابانهایش برای 20 میلیون جمعیت طراحی شده و مثل هند جاده ها و خیابانها از استاندارد سرانه جمعیت کمتر است به چه حقی مثلا پارک دوبل را جریمه میکند و جریمه را افزایش هم میدهد؟ خبابانها و جاده های ایران بسیار کمتر و غیر استاندارد تر از جمعیت 75 میلیونی هستند و مثلا در یک تعطیلی ملت باید ساعتها در ترافیک بمانند تا به مقصد برسند در صورتی که مثلا کشور آلمان با یک پنجم مساحت ایران و تعداد خودروهایی چند برابر ایران هیچ ترافیکی ندارد چون به قدری مسیرها زیاد است که راننده حق انتخاب دارد وبه قدری خیابانها و جاده ها و اتوبانها زیاد هستند و علمی و منطقی طراحی شده اند که عملا هیچ ترافیکی وجود ندارد در صورتی که جاده ها و خیابانهای ایران غیر استاندارد و کم هستند و کشش این تعداد خودرو را ندارند چه برسد که به تعداد خودروها هم اضافه شود!

  7. جواد | دی 22, 1394 | لینک نظر

    شک نکنید این جرایم صرف بهبود راهها وامنیت شما ملت همیشه در صحنه خواهد شد.فقط دست به پول گرفتنشون خوبه.دریغ از ذره ای بهبود در اوضاع مملکت

    • در پاسخ به: جواد

      ali | دی 23, 1394 | لینک نظر

      آقا جواد عزیز به هیچ عنوان صرف بهبود راه و غیره نمیشه .
      از مهمترین دلایل افزایش جرایم ، کاهش قیمت شدید نفت هستش و برنامه بودجه هم که آماده شده میگن 25 درصد وابسته به نفته یعنی در عرض چند سال که 80 درصد نفتی بود تبدیل شده به اخاذی مالیاتی ، اخاذی عوارضی ، و اخاذی جرایم . مطمئن باشید در بودجه هر سال این مبالغ که مربوط به جرایم هست در نظر گرفته میشه . شخص من که بسیار رعایت میکنم در سال شاید یکبار جریمه بشم ولی وقتی خلافی در میارم میبینم به جاهای که اصلا نرفتم جریمه شدم . بله اینه عدالت ! همین قضیه و شدیدتر از اون در اداره دارای اتفاق میافته
      دوستان عزیز ،
      یکی از آشنایان دور که در اداره مالیات کارمنده گفت بود پارسال بدلیل اینکه رتبه اول رو در دریافت مالیات در کشور رو کسب کرده بودن و بیش مقدار تعیین شده مالیات دریافت کرده بودن بازاری هر کارمند 8 میلیون اضافی دریافتی داشتن …
      من میخوام بدونم این افراد و با این وضع کشور و البته با توجه به مسلمان بودن چطور میتونن در آخرت جواب بدن که حق یکی رو ضایع کردن و خودشون اضافه بر حقوق اونم مبلغ هنگفتی دریافت کردن ؟ آیا به نظرتون این ظلم نیست ؟