تجهیزات خاص DS5؛ اولین محصول DS برای بازار ایران

پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ | 1 نظر

تجهیزات خاص DS5؛ اولین محصول DS برای بازار ایران
نورپردازی خاص برای افراد خاص
هنگامی که قرار است یک خودرو خاص باشد، طراحان سعی می کنند تمامی شگردهای خود را در طراحی آن به کار بگیرند تا یک مجموعه متفاوت را ارائه دهند.
پیاده کردن ریزه کاری های طراحی در بخش های مختلف، ظرافت های خاص، ارگونومیک بودن اجزا و البته ایده های جسورانه و ناب از جمله مواردی هستند که طراحان برای هر چه خاص تر کردن طرح خود به کار می گیرند.

دی اس سانروف-1

در خودرویی همچون DS5 که قرار است پدیده ای لوکس و خاص همانند اجدادش باشد، اهمیت وجود چنین نکاتی در طراحی دو چندان می¬شود. یکی از این موارد، تامین روشنایی کابین است که در ایجاد حس دلبازی و شاد بودن فضای کابین تاثیر قابل توجهی دارد. در DS5، وجود سه عدد سان روف به همراه لچکی های ستون جلو، روشنایی کابین را تامین می کنند. در مجموع 14 قطعه شیشه مستقل سرتاسر نیمه بالایی خودرو را پوشش داده اند.

دی اس سانروف-4
این امر یعنی 14 پنجره در حال نور رسانی به کابین این خودرو هستند که تنها سانروف ها 3 عدد از این تعداد را شامل می شوند و میدان دید سراسری و کاملی را برای سرنشینان رقم می زنند. وجود دو عدد سانروف که به صورت مستقل برای سرنشینان جلو در نظر گرفته شده در کنار یک پنل کنترلی حد فاصل این دو سان روف، کاملا فضایی متفاوت و خاص را در کابین DS5 ایجاد کرده است. برای سرنشینان عقب نیز یک سانروف مشترک و بزرگ تعریف شده است.
خوشبختانه وجود این ترکیب سه گانه از سانروف ها به همراه پنل مرکزی روی سقف، نمای ظاهری خودرو از بیرون را به هم نریخته و از نمای بیرون، سقف به صورت یک پنل شیشه ای یکپارچه و یکدست به نظر می رسد. این نوع طراحی موجب شده تا بدین ترتیب هر یک از سرنشینان به دلخواه خود بتوانند سانروف مستقل خود را باز و بسته کنند. کلیدهای کنترلی نیز بر روی کنسول سقفی حد فاصل سانروف های جلو قرار گرفته است که دقیقا طراحی ای قرینه کنسول مابین صندلی ها دارد.

دی اس سانروف-2

سبک طراحی ای که کاملا یادآور کاکپیت هواپیماست و اخیرا بسیار مورد استقبال بازار قرارگرفته است. این کنسول از مرکز سقف شروع شده و در ابتدا دو جعبه جهت قرار دادن عینک یا وسایل شخصی برای راننده و سرنشین جلو را شامل می شود.

کلیدهای جداگانه کنترل سانروف ها و چراغ های روشنایی و نقشه خوانی نیز عمده فضای این کنسول را اشغال کرده اند. همانند کنسول مرکزی بین صندلی ها، در این کنسول نیز کلیدها از ترکیب فلز و پلاستیک مخملی تشکیل شده تا بهترین حس ممکن را هنگام لمس شدن به کاربر القا کند.
دی اس ایران-2
یکی از مهمترین کلیدهای قرارگرفته بر روی سقف، کلید قرمز رنگ SOS است که با فشردن آن در مواقع اضطراری می توان از طریق خط موبایل ویژه خودرو با مراکز امدادی ارتباط برقرار کرد. قابلیتی که احتمالا کاربران ایرانی از آن محروم خواهند بود. سه عدد چراغ در جلو قرار گرفته که شامل چراغ روشنایی اصلی و چراغ های نقشه خوانی مستقل برای طرفین است.

دی اس سانروف-3

حتی امکان تنظیم شدت روشنایی چراغ ها نیز وجود دارد. مجموعه حسگر دمای کابین به همراه فن کوچک آن که از هوای کابین نمونه برداری می کند نیز در این قسمت جاسازی شده است. در قسمت جلوی کنسول سقفی نیز یک نمایشگر کوچک جهت نمایش هشدارهای عمومی نظیر هشدار بستن کمربندهای ایمنی برای هر یک از سرنشینان و فعال بودن ایربگ ها  قرار داده شده و امتداد کنسول نیز تا شیشه جلو کشیده شده است.

مجموعه آینه وسط فتوکرومیک و حسگرهای نور و باران را در خود جای داده است. این حسگرها ضمن فعال کردن چراغ ها در تاریکی و فعال کردن برف پاک کن ها در باران، سانروف ها را نیز هنگام بارش باران می بندند.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


1 دیدگاه

  1. س | دی 29, 1394 | لینک نظر

    سانروف تو ایران خیلی کاربرد ندارد . مخصوصا به خاطر آفتابی که داریم …