ادامه ماجرای اداره استاندارد و مه شکن خودروهای وارداتی

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ | 9 نظر

ادامه ماجرای اداره استاندارد و مه شکن خودروهای وارداتی

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تعداد زیادی خودروی وارداتی از امارات در گمرک جنوب کشور و سلفچگان انبار شده است، گفت: ترخیص این خودروها منوط به نصب چراغ مه‌شکن است که برخی وارد‌کنندگان برای انجام این کار مقاومت می‌کنند. نیره پیروزبخت اظهار کرد: متاسفانه تعداد زیادی خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد که بر اساس استانداردهای حوزه خلیج فارس تولید شده‌اند و فاقد استانداردهای مدنظر ما هستند. وی افزود: سطح استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس از سطح استانداردهای ما پایین‌تر است و به همین دلیل خودروهای وارداتی باید بر اساس استانداردهای ایران به روزرسانی شوند. رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ایران از نظر سطح استانداردها در منطقه رتبه اول را دارد، تصریح کرد‌: طبق استاندارد کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اجباری برای نصب چراغ مه‌شکن خودرو وجود ندارد، اما نصب این قطعه در ایران، کشورهای اروپایی و برخی ایالات آمریکا اجباری است.

به نقل از فارس – پیروزبخت ادامه داد: به همین دلیل به وارد‌کنندگان اعلام کردیم که اجازه واردات خودروهای فاقد چراغ مه‌شکن را نمی‌دهیم، مگر اینکه نسبت به نصب این قطعه روی خودرو اقدام کنند. وی افزود: بعد از مدتی متوجه شدیم که برخی از خودروهای موجود در گمرک فاقد محل قرارگیری چراغ مه‌شکن هستند و با ترفندهایی نسبت به سیم‌کشی و نصب این چراغ روی آنها اقدام می‌شود که از نظر ما قابل قبول نیست. وی با بیان اینکه سازمان استاندارد سختگیری‌های لازم در مورد رعایت استاندارد خودروهای وارداتی را اعمال می‌کند، گفت: به وارد‌کنندگان اعلام کردیم که خودروهای وارداتی باید محل قرار گرفتن چراغ مه‌شکن را دارا باشند و قرار شد نصب چراغ مه‌شکن نیز تحت‌نظارت شرکت‌های بازرسی انجام شود. رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه بخشی از خودروهای وارداتی از حوزه خلیج فارس را مرجوع اعلام کرده‌ایم، گفت: برخی وارد‌کنندگان برای وارد کردن خودروهای خارجی به هر دری می‌زنند، اما ما اجازه واردات خودروهای فاقد چراغ مه‌شکن را نداده‌ایم. وی تصریح کرد: تعداد زیادی خودرو در گمرک جنوب کشور و سلفچگان باقی مانده که برای واردات باید روی آنها چراغ مه‌شکن نصب شود.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


9 دیدگاه

  1. ironman | دی 28, 1394 | لینک نظر

    خخخخخخخخ 🙂

  2. جالبه چون سمند SE و 405 و پراید که چراغ مه شکن ندارن!

  3. اکبرجوجه | دی 26, 1394 | لینک نظر

    همچین با افتخار در زمینه استاندارد می گن تو منطقه اولیم که ارزون ترین ماشین امارات رو از نظر استاندارد بودن با پراید و تیبا زیبا مقایسه کنن اختلافشون زمین تا آسمونه!!!جالبه پراید مه شکن جلو نداره ولی تویوتا عقب افتاده مه شکن عقب نداره شرایط حضور در کشور رو نداره!!!

  4. Zonda R | دی 26, 1394 | لینک نظر

    معنی استاندارد رو هم فهمیدیم
    واقعا ممنون که ایقدر زیاد به فکره مردم هستید که حتی خودرویی رو که مه شکن نداشته باشه اجازه تردد نمیدید
    جناب … اخه شمااصلا صلاحیت اظهار نظر در مورد محصولات خارجیرو ندارید وقتی خودتون قادربه تولید همچین محصولی تا 50 سال دیگه نیستید
    و
    ماشین از رده خارج مونتاژ میکنید
    اخه مرد مومن خودت تا حالا چندبار مه شکن عقب ماشین نیازت شده؟؟؟

  5. بیژن | دی 26, 1394 | لینک نظر

    جالبه بعد پراید و 405 و……. با داشتن مه شکن و مصرف صدی n لیتر استاندارده. اینو کجای دلمون بذاریم

  6. رضا | دی 26, 1394 | لینک نظر

    اعتماد به نفس این خانم ما رو کشت حکایت ایونه که زورش به خر نمیرسید زد پای کره خر رو شکست

  7. حامد س | دی 26, 1394 | لینک نظر

    … اون استانداردی که کیفیت پایین و مصرف سوخت بالا و ایمنی پایین رو ملاک قرار نده ولی لامپ مه شکن برایش مهم باشد. … توی استانداردی که داشبورد ماشین صدای پول خرد بدهد و گیربکس معیوب و کلاج سفت و درهای خارج از رگلاژ و رنگ بدنه بدون کیفیت باشد صندلی هایش صدای قیژ قیژ بدهد

  8. علیرضا | دی 26, 1394 | لینک نظر

    استاندارد در ایران در سطحی بالاتر از کشور های همجوار است!! یعنی واقعا خنده داره که اینقد اعتماد به نفس داریم راحت دری وری میگیم

    • در پاسخ به: علیرضا

      آ.ت | دی 28, 1394 | لینک نظر

      کلن توی این مملکت ما خالی بندی و بزرگنمایی و خودستایی احمقانه و خودبزرگ بینی ابلهانه و شعار خودکفایی خنده دار با چاشنی غرب ستیزی قرون وسطایی و ما خوبیم و غرب بده ملت ما در رفاه و آزادی هستن و در غرب رفاه و آزادی نیست و از این قبیل حرفها بسیار رواج داره و یکی از فاکتورهای مهم انتخاب شدن مسئولین و مدیران محترم همین حرفهای تکراری و خنده داره.