اسلایدرفناوری و تکنولوژی

تازه ترین اطلاعات از M3 و M4

ب ام و در حال کار بر روی ساخت نسل تازه ای از خودروهای اسپرت و دوست دار محیط زیست است، چنین هدفی بدون استفاده از تکنولوژی توربوچارجر و فن آوری ها مربوط به خودروهای هیبریدی امکان پذیر نخواهد بود.از این رو ب ام و علاوه بر توسعه پیشرانه های توربو به همکاری با تویوتا نیز برای تولید خودروهای هبیریدی روی آورده است.در ادامه خلاصه ای از مصاحبه با رئیس بخش M POWER ب ام و را در خصوص مدل های آینده این کمپانی خواهید خواند.

BMW-M-Exhaust-e1376463125780-625x312

قدرت BMW M4 چقد خواهد بود؟

” موتور های توربو باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش مقدار گشتاور در خودرو میشود این فلسفه اصلی M Power میباشد که مارا متقاعد کرده است که به استفاده از توربوچارجر روی بیاوریم،پیشرانه M5 به دور 7400 RPM می رسد که رقم تحسین برانگیز برای یک پیشرانه V8 و توربوست، همچنین M3 جدید به یکی از برترین موتور های تاریخ M POWER مجهز خواهد بود.

تعداد سیلندر های خودرو M3 همیشه از تعداد سیلندر های M5 کمتر است و شما نمیتوانید پیشرانه ای هفت سیلندر داشته باشید پس احتمالا بازهم یک پیشرانه شش سیلندر به M3 نیرو خواهد بخشید.حجم موتورهای شش سیلندر BMW معمولا 3.0 لیتر است اما در نسل های جدید همه چیز اصلاح میشود. فکر میکنم صحبت ما بر سر 450 اسب بخار قدرت باشد.

به نقل از مدیریت ارشد بخش M POWER” ما در قسمت های مختلف از بدنه از قطعات بسیار سبک وزن و متناسب با همان قسمت استفاده کردیم که موجب کاهش وزن خودرو و افزایش قدرت شده است،ما از سقف فیبر کربنی ، الیاژی از آلومینیوم،منیزیم و کربن در قسمت های جاذب تصادف،کاپوتی از جنس آلومینیوم و درب صندوق عقبی از جنس فیبر کربن استفاده کرده ایم.”

بنابراین نسل آینده M3 و M4 از 435i جدید سبک تر است ؟

“بله! نزدیک به 100 کیلو گرم سبک تر است که به همین دلیل نیازی به افزایش قدرت بسیار زیادی ندارد”

آیا این خودرو ها از تکنولوژی چهار چرخ متحرک ((4WD که AMG و مخصوصا خودرو های Audi از آن استفاده می کنند نیز استفاده میکند ؟

“بهره گیری از چنین تکنولوژی هایی برای MPower مهم نیست چرا که با  وجود سامانه 4WD،80 کیلوگرم به وزن M3 اضافه میشود که به نظر ما ارزشش را ندارد.این خودرو دارای تعادل وزن 50:50 بوده و به مدیریت جدید کشش و دیفرانسیل جدید با تکنولوژی بررسی لحظه ای بردار گشتاور مجهز است، از همین رو از کشش عالی برخوردار خواهد بود.

تاکنون دوبار نام M3 را به زبان آورده اید، اما انگار صحبت کلی در مورد M4 کوپه است؟!!

“خب M3 یک آیکون است.همه منتظر نسل پنجم هستند و ما یک اتوموبیل کاملا خاص را به وجود می آوریم.بله نام کوپه جدید M4 است و من فکر میکنم هر دو مدل M3 و M4 در نمایشگاه دیترویت حضور خواهند داشت.”

پس در اتوموبیل جدید شاهد جنس بدنه،سیستم تعلیق،موتور جدید M،سیستم خنک کننده و اگزوز جدید و سایر قطعات داخلی جدید خواهیم بود؟

” بله ،به طور کلی ،60 تا 80 درصد از قطعات در هر M Power با خودروهای تولید انبوه و معمولی متفاوت است”

آیا می توانیم منتظر M1 جدید باشیم؟

M1 نام درستی برای این مدل نخواهد بود، مدل های کوپه و رودستر سری یک در آینده با نام سری دو عرضه خواهند شد (مشابه اتفاقی که برای سری سه و سری 4 افتاده است) از این رو چنین خودرویی در صورت تولید با نام M2 عرضه خواهد شد.

اما ممکن است این خودرو به پیشرانه چهارسیلندر توبو مجهز باشد؟ همانند مرسدس A45 AMG ؟

من فکر نمی کنم در آینده نزدیک شاهد چنین اتفاقی باشیم،شخصا علاقه ای به پیشرانه های کم حجم توربو با لَگ زیاد ندارم، به خصوص که خودروهای دیفرانسیل جلو با پیشرانه های قدرتمند از کم فرمانی (understeer) شدید هم رنج می برند که به هیچ عنوان مورد پسند M POWER نیست.به هرحال ما در تلاشیم تا راه حلی برای پیشگیری از مشکلات اینچنینی پیدا کنیم.

2741463-2-bmw-m-power

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا