بخاطر 50 دلار،از انژکتوری کردن موتورسیکلت ها امتناع می کنند

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ | 2 نظر

بخاطر 50 دلار،از انژکتوری کردن موتورسیکلت ها امتناع می کنند

آلودگی 7 برابری موتور ها در مقابل اتومبیل ها

 یک کارشناس صنعت خودرو می گوید به صورت میانگین هر موتورسیکلت با توجه به سال ساخت آن 7 برابر خودروهایی که استاندارد آلایندگی یورو4 را دارد آلایندگی ایجاد می‌کند.

داوود میرخانی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: موتورسیکلت‌های کاربراتوری در حالی همچنان در کشور تولید می‌شود که از 15 سال پیش قرار بود تولید آنها متوقف و موتورسیکلت‌های انژکتوری جایگزین شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی در همین رابطه ادامه داد: زمانی‌که در وزارت صنعت، استاندارد آلایندگی یورو2 برای خودروها تصویب شد قرار بود موتورسیکلت‌ها نیز انژکتوری شوند با این حال در آن زمان موتورسیکلت ‌سازان اظهار کردند که کشور چین موتور انژکتوری تولید نمی‌کند و تهیه این قطعه از کشورهای دیگر نیز موجب افزایش 50 دلاری قیمت موتورسیکلت می‌شود در نتیجه این کار را نکردند.

این کارشناس با سابقه صنعت خودرو ادامه داد: فعلا مقرر کردند که تا پایان سال 1395 تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف و موتورسیکلت‌ها انژکتوری شوند با این حال مهلت یک ساله برای ادامه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری به معنای «اضافه شدن» یک میلیون دستگاه موتورسیکلت‌ آلاینده جدید به خیابان‌ها است.

میرخانی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانست با توجه به وضعیت آلودگی هوا، از هم‌اکنون ثبت سفارش و واردات قطعات و در نتیجه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری را ممنوع کند و نیازی به ارائه مهلت یک ساله در این زمینه نبود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از موتورسیکلت‌ها در کلانشهرها برای مشاغلی چون جابجایی بار و مسافر استفاده می‌شود بنابراین موتورسیکلت‌ها مانند تاکسی‌ها پیمایش زیادی در طول روز داشته و نقش قابل توجهی در آلودگی هوا دارند.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


2 دیدگاه

  1. نادر | بهمن 1, 1394 | لینک نظر

    به خاطر یک مشت دلار

  2. غمگسار | بهمن 1, 1394 | لینک نظر

    من از هر طرحی به هر نحوی که سلامتی افراد جامعه رو هدف گذاری میکنه استقبال میکنم. فقط مونده که نفس هم نکشیم تو این مملکت ! با آلوده کردن؟ هوا به خودمون و هم وطنانمون آسیب نرسونیم.