قرارداد امید بخش پژو و ایران خودرو

یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ | 4 نظر

قرارداد امید بخش پژو و ایران خودرو

حسن روحانی رئیس‌جمهوری در حالی فردا به فرانسه می‌رود که طی این سفر، قرارداد ایران خودرو و پژو نیز به امضا خواهد رسید تا پس از سه سال جدایی، این دو خودروساز بزرگ شراکتی دوباره را آغاز کنند. به گفته منابع آگاه، هیاتی از ایران خودرو، رئیس‌جمهوری را در سفر به فرانسه همراهی خواهد کرد تا نتیجه دو سال مذاکره سخت را به فرجام برساند. مذاکرات ایران خودرو و پژو از حدود دو سال پیش و پس از توافق هسته‌ای آغاز شد و طی آن، مقامات این دو شرکت پس از ماه‌ها مذاکره، با یکدیگر به توافقاتی مثبت رسیدند، تا در نتیجه آن، شراکتی متفاوت از گذشته را در پیش بگیرند. اگر نگاهی به جزئیات قرارداد ایران‌خودرو و پژو بیندازیم، متوجه می‌شویم بند بند آن با گذشته تفاوت دارد و دو طرف با رویکردی جدید و بسیار متفاوت از قبل، همکاری دو جانبه‌شان را آغاز خواهند کرد.

به نقل از دنیای اقتصاد – تشکیل شرکتی مشترک با سهم برابر، آغاز تولید با ساخت داخل مناسب و الزام صادرات محصولات تولیدی پژو در ایران، از جمله نکاتی است که به شرط اجرا می‌توانند اثر مثبتی روی خودروسازی کشور بگذارند. به عبارت بهتر، ایران خودرو و پژو دیگر قرار نیست مانند گذشته که تنها محصولات این خودروساز فرانسوی در ایران مونتاژ می‌شد، کار کنند، چه آنکه نگاه هر دو طرف کاملا فرق کرده و به اصطلاح قرار است طرحی نو در انداخته شود. به احتمال زیاد، پژو 207، اولین محصولی است که پس از امضای قرارداد، در ایران خودرو به تولید خواهد رسید.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


4 دیدگاه

  1. sunmartin | بهمن 5, 1394 | لینک نظر

    درسته داخلی میشن اما بعد از دوسال هرکی اول بهره دست برده اینها تا بیان ایرانیش کنن (شما بخوانید چنیزاسیون) دوسال طول میکشه 208 خیلی فروش خواهد داشت یادتون باشه طوریکه خیلی ها طرفدارش میشوند
    308 اگه وارد بشه واقعا خودروی تکی هست ولی قیمتش رو 90 هست

  2. ironman | بهمن 4, 1394 | لینک نظر

    تمام قطعات 207 قراره در داخل ساخته بشه درست مثل 206 و رانا کاملا داخلی هستند . در حقیقت ساخت قطعات رو دادن به همون قطعه سازهایی که قطعات 206 و رانا رو میسازن حالا شاید یک کم نظارت بر کیفیت قطعاتش بهتر بشه که البته اون رو هم شک دارم.

  3. فرهاد | بهمن 4, 1394 | لینک نظر

    هیچ امید و امیدواری و سود و منفعتی از چیزی که یک سر آن خودروسازان داخلی باشند برای این مردم بیرون نخواهد آمد ، این را بارها و بارها آزموده ایم ، مطمئن باشید خروجی این برجام برای آنان سود بیشتر و پاداشهای آنچنانی و ریخت و پاش بیشتر و استخدامهای تلفنی و پرسنل مفت خور و بیکار چند برابر و برای ملت قیمت بیشتر و کیفیت 20 سال پیش فرانسه خواهد بود ، دولت محترم هم که لطف کردن علیرغم تلاش برای الحاق به WTO علی الحساب تعرفه را 5% بیشتر فرمودن تا دوستان نگران نباشند باشد تا در مجلس یه 10 تا به خودش و یه 5 تا برای اتوبوس و 5 تا واسه امبولانس و 5 تا واسه شهرداری و ……… اضافه گردد .