اخباراخبار داخلی

ورود 50 تاکسی مدرن با استاندارد یورو5 با 40 درصد تعرفه بیشتر

ورود خودروهای پاک به ناوگان تاکسیرانی تهران ادامه یافت


دیروز در ششمین روز از هفته هوای پاک، آیین رونمایی از ناوگان تاکسی های مدرن و پاک شرکت تازه تاسیس «آرین تاکسی» برگزار شد تا تلاش های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و بخش خصوصی برای ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل درون شهری نمود تازه ای داشته باشد.

این مراسم با حضور مهندس تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، قناعتی عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران، سردار حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، مهندس مظفر مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران آغاز شد در حالی که مدیران و دست اندرکاران شرکت ایرتویا و نگین خودرو میزبانی مراسم را بر عهده داشتند.

رونمایی از خودروهای مدرن با استاندارد آلایندگی یورو5 در شرایطی آغاز شد که چندین دستگاه از خودروهای تویوتا کمری هیبریدی و رنو فلوئنس به رنگ زرد درخشان با پلاک تاکسی تهران در محوطه و نمایشگاه اصلی ایرتویا به معرض نمایش درآمده بود.

خوشامد به تاکسی های جدید

نخستین سخنران مراسم دکتر خطیبی مدیرعامل شرکت آرین تاکسی بود که درباره مسائل و چالش های روز تاکسیرانی در کشور و همچنین اهداف مهم شرکت تحت امرش برای حضور در سیستم تاکسیرانی صحبت کرد. وی کمک به ارتقای فرهنگ تاکسیرانی، پیاده سازی تکنولوژی و استفاده از ابزار مدرن در ناوگان، افزایش رضایتمندی مشتری، کاهش آلودگی هوا و اشتغالزایی و بهبود کسب و کار در این حوزه را به عنوان اهداف اصلی در رابطه با تاسیس این شرکت دانست.

خطیبی افزود: تاکسی های جدید همگی با جعبه دنده اتوماتیک و همچنین امکانات و تجهیزات الکترونیکی مدرن برای نظارت دقیق تر ارائه می شوند. همچنین رانندگان تاکسی ها نیز ملبس به لباس متحدالشکل خواهند بود. رانندگان تاکسی های جدید دوره های آموزشی را در دانشکده سازمان تاکسیرانی سپری کرده و در انتخاب آنها سختگیری لازم اعمال شده است. همچنین آنها به حداقل یک زبان خارجی آشنا هستند تا مسافران خارجی نیز از این خدمات بهره مند شوند.  

لباس فرم رانندگان تاکسی های پاک

در اندیشه تحول بنیادی

میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مراسم رونمایی از تاکسی های جدید از توجه جدی شهرداری تهران و عوامل دست اندر کار حوزه حمل و نقل شهری برای ایجاد تحول بنیادی در این حوزه سخن راند و گفت:« وظیفه ماست که کارآمدی نظام را نشان دهیم و اثبات کنیم که نظام جمهوری اسلامی به فکر مردم است.»

مظفر در ادامه به موضوع آلودگی هوا به عنوان معضل همه کلانشهرها اشاره کرد و گفت:«خودروهایی که دارای تکنولوژی های جدید و به خصوص فناوری هیبریدی هستند می توانند در زمینه کاهش آلایندگی تحول ایجاد کنند. ان شاالله پس از ورود خودروهای مدرن به شهر، شاهد تغییر رفتار و فرهنگ تاکسیرانان و حتی مردم نیز باشیم چرا که با تغییر و تحول کالبدی می توان به تغییر فرهنگی و رفتاری نیز امیدوار بود.»

پس از سخنان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، نماهنگ ویژه تاکسیران نیز پخش شد و سپس از مهندس تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران دعوت به سخنرانی شد. مهندس تشکری هاشمی نیز با ارائه اعداد و ارقام معنی داری در حوزه آلودگی هوا و ناوگان حمل و نقل عمومی توجه همه حاضران را به این نکته جلب کرد:«هر تاکسی در سطح شهر تهران تقریبا ده برابر یک خودرو شخصی پیمایش دارد و طبعا تولید آلایندگی آن نیز به همین اندازه خواهد بود. در واقع اگر میزان تولید گازهای آلاینده هر تاکسی را در هشتاد هزار ضرب کنیم متوجه می شویم که استفاده از خودروهای پاک در ناوگان حمل و نقل شهری چقدر اهمیت پیدا می کنند. لازم است از عوامل ورود تاکسی های جدید به ناوگان تشکر کنم چون در این زمینه پیش از آنکه یک وسیله نقلیه به خیابان ها اضافه شود در واقع یک ابزار کاهش آلودگی هوا به شهر اضافه شده، آلایندگی این خودروها در حدود یک سی و پنجم یک تاکسی فرسوده است.» تشکری هاشمی همچنین از لزوم استفاده از خودروهای جدید در سطح شهر به منظور کاهش فاصله طبقاتی گفت و اینکه خانواده های کم بضاعت نیز خواهند توانست هر از گاهی از خودروهای خوب و گرانقیمت استفاده کنند.

در ادامه مراسم نیز ابوالفضل قناعتی عضو هیأت رییسه شورای شهر و سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به ارائه دیدگاه خود درباره ورود خودروهای پاک در ناوگان پرداختند. آخرین بخش از مراسم نیز بازدید از تاکسی های جدید و ارائه توضیحات فنی توسط کارشناسان  در نمایشگاه ایرتویا بود.

دنده 6 – واردات این تاکسی ها با تعرفه 4 درصد انجا می شود و قیمت مصوب استفاده از خدمات این خودروهای پاک و مدرن نیز در حدود 40 درصد بیشتر از تاکسی های معمولی شهر در نظر گرفته شده است.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

3 دیدگاه

  1. اينا همشون ميرن براي فرودگاه و مسيرهاي با كلاس!
    اگه راس ميگن بذارنشون سر انقلاب و آزادي!

  2. اکثر شهرهای دنیا تاکسی ظاهر مشخصی داره یا حتی مدل خاصی رو دنبال میکنن مثل لندن و نیویورک متاسفانه تهران نه تعریف مشخصی از تاکسی داره نه تعرفه مشخصی و بقول دوستان مدلهای جدید فقط مال فرودگاه یا مشتری خاصه واقعا تو تهران اصلا اتحادیه تاکسیرانی وجود داره؟ وظیفه این اتحادیه چیه؟ ساماندهی مسافر کشهای شخصی قرار کی انجام بده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا