امید به رقابت کیفی خودروسازان در پی اعلام ستاره های کیفیت

یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | 3 نظر

امید به رقابت کیفی خودروسازان در پی اعلام ستاره های کیفیت

ایسنا: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طرح ستاره‌دار کردن خودروها باعث ایجاد رقابت در بین خودروسازان می‌شود، گفت: با توجه به شرایط فعلی و برداشته شدن تحریم‌ها هر طرحی را که باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان می‌شود باید به فال نیک گرفت.

حسین گروسی اظهار کرد: باید همت لازم برای افزایش کیفیت خودروها وجود داشته باشد که در این راستا انتظار می‌رود دولت قانون مصوب مجلس در راستای ارتقای سطح کیفیت خودروها را به درستی اجرایی کند. قانونی که در آن کاهش مصرف سوخت خودروها به‌عنوان یک اولویت دیده شده است. حال اینکه در حال حاضر خودروها در مجموع 82 میلیون لیتر بنزین می‌سوزانند که از این میزان 5/ 14 میلیون لیتر برای استان تهران است. گروسی ادامه داد: اگر مصرف بنزین خودروها از صدی 10 به صدی پنج برسد تازه به استاندارد خودروهای دنیا می‌رسیم. البته در حال حاضر مصرف بنزین در کشورهای دنیا به زیر صدی پنج است.

وی طراحی‌های جدید در ظاهر خودروها را عامل دیگری در ارتقای سطح کیفیت خودروها دانست و گفت: در کنار لزوم ایجاد تنوع در ظاهر خودروها باید خودروسازان به سمت تولید خودروهای برقی با هدف کاهش آلودگی هوا بروند، موضوعی که در قانون مصوب مجلس نیز به آن اشاره شده، اما گام موثری در اجرای آن برداشته نشده است. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه طرح‌هایی همچون ستاره‌دار کردن خودروها باعث ایجاد رقابت می‌شود، گفت: باید با ایجاد رقابت در بین خودروسازان آنها را در جهت حرکت به سمت ارتقای کیفیت خودروها سوق دهیم تا شاهد تولید خودروهایی با مصرف بنزین کم، استحکام زیاد و ظاهر متنوع و جدید باشیم. رسیدن به تمامی این موارد مستلزم حمایت از خودروسازان و ایجاد فضای رقابتی است.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


3 دیدگاه

  1. غمگسار | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

    حسین گروسی اظهار کرد: باید همت لازم برای افزایش کیفیت خودروها وجود داشته باشد .
    همت؟؟؟؟؟
    یعنی ته راهکارهای علمی و سیاستهای تشویقی و تنبیهی شما اینه جناب گروسی؟؟؟؟؟ 35 سال که ما این همت رو ندیدیم.نکنه منظورتون همون شهید همت و اتوبانش هست که داریم؟؟؟؟؟

  2. sunmartin | بهمن 12, 1394 | لینک نظر

    کیفیت فکر نمیکنم بالا بره اما قیمت چرا

  3. ironman | بهمن 11, 1394 | لینک نظر

    جایی که انحصار باشه رقابت نیست در عوض تا دلتون بخاد دلال بازی و کلک و سردووندن مشتری و خدمات ضعیف هست. احتمال اینکه من یکروز صبح از خواب بیدار بشم و ببینم از داخل دماغم درخت گردو سبز شده بیشتر از احتمال بالا رفتن کیفیت محصولات داخلیه 🙂
    چرا؟ چونکه اینجا انحصار هست یعنی سیستم انحصاری هیچ رقیبی نداره و دلیلی نمیبینه هزینه کنه و کیفیت رو همرده محصولات معتبر جهانی بالا ببره چونکه مثلا اگر یک برند با کیفیت از فولکس واگن یا اوپل یا تویوتا بخاد وارد بشه تعرفه میخوره و اینقدر قیمتش بالا میره که قابل رقابت با تولیدات داخلی نباشه.
    ما ملت ایران باید تمام دغدغه مون حذف انحصار از صنعت خودرو باشه وگرنه هیچوقت به خواسته هامون نمیرسیم. به جای اینکه واسه برندها تعصب در کنیم و رگ گردن بتروکنیم و تستسترون و آدرنالین ترشح کنیم بهتره به فکر چاره باشیم تا شر عجوزه خونخوار و بیرحم انحصار از بازار خودر کم بشه.