اخباراخبار خارجیاخبار داخلی

درآمد خالص فورد 5 برابر شد/ کاهش رغبت به خودروهای برقی

در پی کاهش قیمت نفت به نقل از دنیای اقتصاد ، فورد موتور اعلام کرد درآمد خالص این شرکت در سال 2015 حدود 5 برابر شده و به 4/ 7 میلیارد دلار رسیده است. براساس اعلام این شرکت درآمد در فصل چهارم 9/ 1 میلیارد دلار بوده است. علت این رشد درآمدی افزایش فروش وانت‌ها و شاسی‌بلندهای این شرکت بود. فورد موتور در فصل چهارم، رکورد درآمدی 2 میلیارد دلاری را در آمریکای شمالی ثبت کرده است. این شرکت همچنین برای نخستین‌بار از سال 2011 تاکنون طی یکسال کامل در اروپا سود کسب کرده است. فورد همچنین سود 8/ 10 میلیارد دلاری پیش از کسر مالیات ثبت کرده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود. فورد موتور اعلام کرد حاشیه سود این شرکت در آمریکای شمالی در فصل چهارم 2/ 10 درصد بوده که نسبت به حاشیه سود 9 درصدی طی همین دوره در سال 2014 افزایش یافته است. اما این شرکت برای منطقه آمریکای شمالی در سال 2016 حاشیه سود 5/ 9 درصدی را پیش‌بینی می‌کند.

خودروهای برقی در دام نفت ارزان

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، معتقد است کاهش قیمت نفت به شدت به صنعت خودروهای برقی آسیب وارد می‌کند، اما خودروهای تسلا تاثیر شدیدی از این مساله نمی‌بینند. به گزارش سی‌ان‌ان، ایلان ماسک می‌گوید: کل این صنعت قطعا از کاهش قیمت نفت آسیب می‌بیند کاهش هزینه سوخت هم‌اینک بازار خودروی آمریکا را تحت‌تاثیر قرار داده است و موجب افزایش فروش شاسی‌بلندها و وانت‌هایی شده است که مصرف سوخت بالایی دارند.

تسلا مدل X

سقوط قیمت نفت در سال میلادی جدید نیز ادامه یافته است؛ به‌طوری‌که هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود طی بیش از 12 سال گذشته رسید. ماسک که از برجسته‌ترین حامیان انرژی‌های تجدیدپذیر است، می‌گوید خودروهای گران‌قیمت و باکیفیت تسلا نسبت به دیگر رقبای ارزان قیمت خود در جایگاه بهتری قرار دارند و می‌توانند از آثار منفی کاهش قیمت نفت جان سالم به در برند.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

1 دیدگاه

  1. با درود بی کران به دوست عزیز مهندس سپهر عزیز
    وسپاس بی کران از حمات ومقلات ومطلب عالی شما این لینک هم مربوط به لینکلن کنتینتال 2017 است امیدوارام مفید بوده باش
    http://www.lincoln.com/2017-continental
    باسپاس از وقتی که گذاشتید و پاسخ شما
    دوستدار شما
    اما کیت رویس

  2. عاشق تسلام.حالا با نفت هر چند دلاری.اما وقتی به قیمت پایه اون نگاه میکنم که 120هزار دلاره ! حتی بهش فکر هم نمیکنم . و تنها به داشتن پوسترهای رنگی روی چهار دیواری اتاقم ازش بسنده میکنم.
    به هیچ عنوان خرید خودروی تمام برقی در حال حاضر به علت محدودیتهای بسیار بالاترش نسبت به مزیتهاش مقرون به صرفه نیست.قیمت بالا و محدودیت پیمایش و شارژ مجدد از جمله دلایل فراگیر نشدن تسلاهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا