اخباراخبار داخلی

تعرفه واردات خودرو سال 95 تمدید شد

 ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور تثبیت تعرفه واردات خودرو قابل‌پیش‌بینی بود. محمدقلی یوسفی اظهار کرد: تعرفه ابزاری برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها گاه می‌تواند باعث تنبلی صنایع داخلی شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی نیز تعرفه می‌تواند ابزاری برای رشد و شکوفایی صنایع داخلی باشد. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: تعیین تعرفه واردات خودرو نیز باید در پیوستگی با تعرفه واردات سایر محصولات صنعتی مرتبط صورت گیرد. وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور قابل‌پیش‌بینی بود که تعرفه واردات خودرو در سال آینده ثابت مانده و تغییری نکند.

یوسفی با بیان اینکه مهم‌تر از تعرفه، تعیین سیاست‌های کلان اقتصادی برای صنعت خودرو است، تصریح کرد: باید دید با این تعرفه خودروسازان در سال آینده چه عملکردی خواهند داشت. اخیرا اعلام شد که تعرفه واردات خودرو برای سال آینده تثبیت شده و تغییری نسبت به سال جاری نخواهد داشت. تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی معادل 40 درصد و تعرفه واردات خودروها با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی معادل 55 درصد است.

دنده 6 – هنوز مشخص نیست که تعرفه واردات خوئدروهای مجهز به موتورهای با حجم بیش از 2500 سی سی چگونه خواهد بود، ممنوعیت وداردات این خودروها تمدید می شود یا خیر؟

3 دیدگاه

  1. ايران تنها كشوري هست كه واردات خودرو بالاي ٢٥٠٠ رو ممنوع كرده و به خودرو هاي چيني بيكيفيت چراغ سبز داده ، اين در حاليه كه اگه فشار بر سرمايه دار كاهش نداشته باشه ،كل پولشو ميبره خارج و اونجا كار آفريني ميكنه چون به حق هم لياقتشو دارن

  2. این پول گردن کلفتی که به اسم تعرفه توی این سالها از جیب ملت میره دقیقا خرج چه چیزی شده؟ خرج جاده سازی و ساخت بزرگراه و اتوبان و خیابون و ….؟ واقعا خرج چی شده؟

  3. قرار بود عوارض خودرو سالی ده درصد کم شه در نهایت به صفر برسه، ولی هر سال دریغ از پارسال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا