فراخوان 5 میلیون دستگاهی خودروسازان ژاپنی برای نقایص ایمنی

یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ | 1 نظر

فراخوان 5 میلیون دستگاهی خودروسازان ژاپنی برای نقایص ایمنی

نقص کیسه هوا کمربندی ایمنی مزدا، میتسوبیشی و تویوتا

تویوتا موتور اعلام کرد 87/ 2 میلیون خودرو را در سراسر جهان فراخوان می‌کند، زیرا در صورت تصادف چارچوب فلزی صندلی به کمربند ایمنی آسیب وارد می‌کند. به گزارش رویترز، پرفروش‌ترین خودروساز جهان اعلام کرد این فراخوان شاسی‌بلند تویوتا راو4 مدل‌های تولید شده از ژوئیه 2005 تا اوت 2014 که در بازارهای جهانی فروخته شده‌اند و شاسی‌بلند وانگارد مدل‌های تولید شده از اکتبر 2005 تا ژانویه 2016 که در ژاپن فروخته شده‌اند را شامل می‌َشود.

تویوتا راو4-3

این فراخوان 3/ 1 میلیون خودرو در آمریکای شمالی را دربر می‌گیرد. براساس اعلام تویوتا از این خودروهای فراخوان شده 625 هزار دستگاه در اروپا، 434 هزار دستگاه در چین، 177 هزار دستگاه در ژاپن و 307 هزار دستگاه در دیگر نقاط جهان هستند. تویوتا اعلام کرد چارچوب پشتی صندلی فلزی را با پوشش رزین می‌پوشاند تا درصورت تصادف قطعات فلزی، کمربند ایمنی را نبرند. این شرکت دو مورد گزارش دریافت کرده مبنی بر اینکه هنگام تصادف، کمربند ایمنی پاره شده است.

مزدا 2 پیش فروش

به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت‌های مزدا موتور و میتسوبیشی موتورز در مجموع بیش از 2 میلیون خودرو را در سراسر جهان فراخوان می‌کنند. این فراخوان به‌دلیل نقص کیسه‌های هوای ساخت شرکت تاکاتا انجام می‌شود. به گزارش بلومبرگ، ماساتو کوبایاشی، سخنگوی مزدا، اعلام کرد این شرکت 89/ 1 میلیون خودرو را در سراسر جهان فراخوان می‌کند. کای اینادا، سخنگوی میتسوبیشی نیز گفت این خودروساز 152 هزار و 678 دستگاه خودرو را در ژاپن فراخوان می‌کند و درحال بررسی این مساله است که چه تعداد از خودروهای صادر شده به خارج دارای کیسه‌های هوای تاکاتا هستند. فراخوان‌های جدید پس از آن انجام شده است که در آمریکا نهمین مرگ در اثر انفجار کیسه هوای ساخت تاکاتا تایید شد. تاکنون شرکت‌های مزدا و میتسوبیشی درمجموع بیش از 5/ 5 میلیون خودرو را در سراسر جهان فراخوان کرده‌اند.

دنده 6 : مشخص نیست این فراخوان ها شامل خودروهای موجود در کشورمان نیز می شود یا خیر و همچنان مشخص نیست نمایندگی این شرکت ها تمایلی به انجام فراخوان برای محصولات خود دارند یا نه.


1 دیدگاه

  1. ََAREF | اسفند 2, 1394 | لینک نظر

    شرکت های وارد کننده خودروهای ژاپنی چون نمایندگی رسمی نیستند ، الزامی به انجام فراخوان و پیگیری موضوع ندارند !!