شرط و شروط دولت برای ادامه حضور خودروسازان چینی در بازار ایران

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ | 7 نظر

شرط و شروط دولت برای ادامه حضور خودروسازان چینی در بازار ایران
معاون وزیر صنعت از احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات سایپا و رنو تا ۳ ماه آینده خبر داد و گفت: فردا چارچوب‌ این قرارداد نهایی خواهد شد.

به نقل از تسنیم : محسن صالحی‌نیا در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مذاکرات سایپا و شرکت رنو آغاز شده است، اظهار داشت: ممکن است توافقات تا 3 ماه آینده با شرکت رنو به نتیجه برسد، البته در همایش فردای صنعت خودرو چارچوب‌های این قرارداد نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایپا قرار است یکی از سایت‌های خود شامل سایپا کاشان یا پارس‌خودرو را در اختیار رنو برای همکاری‌های مشترک قرار دهد، افزود: مذاکرات فیات با ایران‌خودرو هنوز نهایی نشده و در حد مذاکره و گفت‌وگو است، البته خودروسازان از شرکت‌های کیا، هیوندای و فولکس واگن آماده همکاری با خودروسازان ایرانی هستند. همچنین اسکانیا قرار است با شرکت ماموت قراردادی را منعقد کند.

ولکس سی 30

صالحی‌نیا در رابطه با حضور خودروسازان چینی در کشور گفت: در سال آینده حضور شرکت‌های خودروسازی از کشورهای مختلف در بازار ایران افزایش خواهد یافت و امروز با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر چینی‌ها برنامه‌ای برای توسعه ساخت داخل نداشته باشند با توجه به میزان تعرفه واردات، دیگر خودروهای چینی مزیت قیمتی در بازار ایران نداشته و آنها سال آینده باید بازار ایران را ترک کنند.


7 دیدگاه

  1. علیرضا | اسفند 12, 1394 | لینک نظر

    کمیک( طنز)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هیشکی فاز تورو نفهمیده خودتم نمیفهمی چت میشه

  2. sunmartin | اسفند 11, 1394 | لینک نظر

    چرند ترین خودرویی چینی که تا بحال دیدم لیفان 820 بود بطوریکه حتی نمیسد براحتی پشت رول نشست فکر میکنم طراحان این خودرو را برای جثه چینی ها ساخته و پرداخته اند بهیچ وجه عنصر کیفیت در چینی ها مشاهده نشده و خودرو با صدای مهیبی میگوید من یک جینی گران قیمت هستم
    نکته کمیک (طنز)ماجرا زمانی بود که مسئول غرفه در نمایشگاه سعی در باز کردن درب صندوق برای نمایش به بازدیدکننده ای را داشت اما درب برقی باز نمیشد در اینجا بود که وی کمی عصبی شد و گفت چینیه دیگه!

  3. ُُSINA | اسفند 11, 1394 | لینک نظر

    بنجل چینی به هیچ وجه ارزون نیست بلکه بطور عجیبی شامل مالیات و گمرکی کمتری میشه میشه گفت به فروشنده القا میکنه که ببینید ما امکانات فلان ماشین کره ای و یا ژاپنی رو با نصف قیمت تو ماشینمون داریم در واقع این ماشینا تحت حمایت هستن ولی چیزی که مسلمه اگه تعرفه صفر بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد دلیلی بر بیکاری هیچکسم نیست چون خودروی خارجی هم رسیدگی میخواد و میشه با تولید اونها تو ایران و حتی صادرات به کشور های معتبر تر درآمد بیشتری هم داشت و در ضمن میشه تو چندسال و یادگیری فن آوری روز و با یه برنامه ریزی درست برند ملی واقعی و علمی ساخت.

  4. مهدی آریا | اسفند 10, 1394 | لینک نظر

    آقای وزیر کسی توی این مملکت نیست که بخواد سوار ماشینهای به روز دنیا بشه. شما لطف کن دست از دندونگردی بردار و تعرفه رو حقیقی کن، اون موقع مردم بهتر میدونند چه مدل ماشینی سوار بشوند. این دیگه واسه ملت ثابت شده که شما اگه که هم بخواهید یه کشوری مثل چین دست از باج خواهی از ما برنمیداره، پس بلوف نزنید و با واقعی کردن تعرفه کاری کنید که قیمتها تعادل پیدا کنه اونوقت مطمئن باشید اولین کسانی که باید بار و بندیل جمع کنند خودروسازهای خودمون و بعد چینی ها هستند.

  5. آريا | اسفند 10, 1394 | لینک نظر

    تعرفه ها برداشته بشه انحصار هم از بين ميره.
    البته دولت ميتونه راهكار چين رو در پيش بگيره كه مجوز واردات خودرو را نميدهد اما توليد مشكلي ندارد و خودروسازيهايي مثل بي ام دبليو و شورولت هم در چين با قيمت جهاني و كيفيت اصلي خودرو توليد ميكنند. هم باعث ايجاد اشتغال شده هم دانش فني به سازندگان چيني مثل برليانس و چانگان و بايك و … منتقل شده است.

    • در پاسخ به: آريا

      آرش | اسفند 11, 1394 | لینک نظر

      آقای آریا چین نمیتونه الگوی مناسبی برای ما باشه دلیلشم اینه که چین یک میلیاردو 600 میلیون جمعیت داره یعنی یک چهارم بازار کل دنیا بنابراین خودروسازهائی مانند جنرال موتورز و فولکس و ب ام و و…خودشون سرو دست میشکنن سایت تولید در این بازار عظیم داشته باشند .ضمنا با کمی بالا و پائین کردن تعرفه ها شاید برای یک در ده هزار مردم ایران قیمت کمی بهتر بشه ولی مشکل ما ضعیف بودن بنیه اقتصادیمونه و نمیشه شیپور رو سرو ته زد یعنی کار نباشه درآمد نباشه و ما همش بگیم قیمت رو به حد صفر برسونید تا ما بتونیم خرید کنیم.با این وضعیت اقتصادی ما مگر قیمت ماشین و قطعاتش و خدمات پس از فروشش بشه صفر تا ما بتونیم خرید باب میلمون رو انجام بدیم.
      در جواب آقای ایرون من قبلا هم خدمتتون عرض کردم انحصار نمیتونه انحصار رو از بین ببره .

  6. ironman | اسفند 10, 1394 | لینک نظر

    مشکل ما چینی یا آلمانی نیست چرا که در یک بازار آزاد همه برندها حق دارند فعالیت کنند. مشکل ما انحصاره برادر انحصار
    با ما بگین انحصار کی برداشته میشه