بازار خودرو در هفته ای که گذشت + جدول قیمت ها – اسفند 94

پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | 1 نظر

بازار خودرو در هفته ای که گذشت + جدول قیمت ها – اسفند 94

در شرایطی به پایان سال جاری نزدیک می‌شویم که بازار خودرو رنگ رونق را به خود می‌بیند. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی بازار خودرو با رونق نسبی مواجه شده است، تحرک بازار در شرایطی است که بسیاری از خودروسازان با فروش اقساطی محصولات خود بخشی از تقاضای موجود در بازار را جذب کرده‌اند با این حال باز هم در بازار، خرید و فروش نسبی خودرو در جریان است.

براین‌اساس، فعالان بازار میزان مراجعه مشتریان به بازار برای خرید در بازار شب عید سال جاری را با سال‌های گذشته قابل قیاس نمی‌دانند و معتقدند که تقاضا در سال‌های گذشته نسبت به امسال از رشد بیشتری برخوردار بود، اما خوشحالی آنها به‌دلیل آن است که رفت‌و‌آمد مشتریان به نمایشگاه‌های خودرو نسبت به ماه‌های قبل بیشتر شده است. به اعتقاد نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، با وجود افزایش نسبی تقاضا در بازار خودرو اما قیمت برخی از محصولات خودروسازان همانند مدل‌های تندر90 به‌دلیل کاهش عرضه با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

افزایش قیمت‌ داخلی‌ها

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت 200 هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. از سوی دیگر پژو 206 صندوقدار در مدل V8 که آن هم با افزایش قیمت 200هزار تومانی مواجه شده، در حال حاضر 37 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد. از سوی دیگر اما پژو 405 که این هفته تغییر قیمت را تجربه کرده، هم‌اکنون 30 میلیون و 300هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افزایش 300هزار تومانی قیمت آن حکایت دارد. سمند نیز که این هفته 500 هزار تومان گران شده، هم‌اکنون با قیمت 30 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. سمند اگرچه معمولا با تغییرات قیمتی چندانی مواجه نمی‌شود، با این حال در این هفته‌های پایانی سال در دام گرانی افتاده است.

بازار خودرو-3

فعالان بازار در مورد پژوپارس نیز تاکید می‌کنند که این خودرو با توجه به افزایش 100 هزار تومانی‌اش، در حال حاضر 36 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. اما از بازار رانا نیز خبر می‌رسد، این خودرو هم از افزایش قیمت‌های آخر سالی در امان نبوده و قیمتش بالا رفته است. به گفته فعالان بازار رانا در حال حاضر با قیمت 33 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد و این نشان می‌دهد رانا 200 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

فعالان بازار اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این خودرو با افزایش قیمتی 200 هزار تومانی روبه‌رو شده است. با این حساب در حال حاضر برای خرید دنا باید 45 میلیون تومان هزینه کرد و این در شرایطی است که قیمت خودرو موردنظر تا همین یک ماه پیش زیر قیمت کارخانه (یعنی کمتر از 42 میلیون و 500 هزار تومان) بود. از دنا که بگذریم، این هفته تغییری در قیمت تیبا رخ نداد، چه آنکه به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون 23 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد.

بازار خودرو-4

تیبا چند هفته‌ای می‌شود که در این قیمت ثابت مانده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است. همچنین برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19 میلیون و 900 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع نشان از ثبات قیمتی این خودرو در بازار دارد. برای خرید مدل 111 پراید نیز باید 20 میلیون و 300 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. از سوی دیگر پراید در مدل 132 با قیمتی معادل 20 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و با این حساب، خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده است. اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی را طی هفته جاری تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، سراتوی اتومات با قیمت برابر با 90 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 75 میلیون و 600 هزار تومان دست به جیب شد.

سری هم اما به خانواده تندر-90 بزنیم که اعضای آن طی این هفته با تغییراتی در قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار قیمت تندر-90 در همه مدل‌ها افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که تندر-90 مدل پارس خودرو با افزایش 700 هزار تومانی در حال حاضر 39 میلیون و 500 هزار تومان خریدوفروش می‌شود،

همچنین پارس تندر نیز 800 هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری به خود دیده و در حال حاضر 39 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. این خودرو به لحاظ کیفی و فنی تفاوت خاصی با دیگر مدل‌های معمولی تندر-90 ندارد و تنها ظاهر آن در بخش مربوط به صندوق تغییر کرده است. از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو افزایش قیمت داشته و با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با قیمتی معادل 49 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این قیمت نشان می‌دهد تندر اتومات نزدیک به نیم میلیون تومان در هفته‌های پایانی سال افزایش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار عامل سیر صعودی مدل‌های تندر را کاهش عرضه این محصول در بازار می‌دانند.


1 دیدگاه

  1. linkoln6ft | اسفند 14, 1394 | لینک نظر

    تویوتا Raw4
    لکسوس Mx
    ?? 🙂
    دکمه Mو Nنزدیک هم هستن میشه قبول کرد که اشتباه لپیه ،WوV رو چی بگم!؟